aangrijpen koppeling

Xearo

GC Member
ik heb een probleempje met mijn koppeling. mijn koppeling grijpt veel te vroeg aan. de scoot loopt niet te hoog stationair, maar het achterwiel draait heel langzaam alshij op de bok staat. met wegrijden grijpt de scooter bijna gelijk aan, veel te vroeg dus. de eerste 2 meter rijdt hij dan rustig en dan pas komt hij op toeren. je zou zeggen dat er sterkere trekveertjes inmoeten maar ik heb er al de strakste in. +50%. de veertjes zijn ook niet versleten want ze zijn net nieuw. hoe kan het dat de koppeling zo vroeg aangrijpt? het is een std koppeling een die is 12k km oud.

setup:
std mina ac
yasuni r
17.5 mm
verder standaard

afstelling:
5grams rollen
malossi geel drukveer(+15%)
+50% trekveertjes
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

koppelingsegmenten krom ofzo?
ik heb het ook gehad, ik kon er verschillende sterktes trekveertjes indoen maar merkte geen verschil, toen bleek dus dat mijn koppeling krom was, hij trilde dan ook tijdens het wegtrekken

je carbafstelling zou ook kunnen...als je scooter teveel benzine krijgt dan heeft ie in het begin moeite met op toeren komen...
 
Last edited:
carb afstelling is het niet.

wat ik ook vaag vind is dat het koppelingshuis aan 1 kant helemaal blauw is geworden van de warmte. kan de koppeling of het huis krom zijn?
 
Ik heb het zelfde met m'n orginele Aerox koppeling. Niet dat het achtewiel meedraaid stationair, maar wel dat vroege aangrijpen. Ook nadat ik er sterkere trekveertjes heb ingedaan. Ik heb zelfs nog wat in het metaal zitten boren om het gewicht naar beneden te brengen. Niets mocht baten. Oplossing: nieuwe (race) koppeling kopen.
 
Back
Top