Aangrijpen bij hoeveel rpm

Jorioz Mc3

BeuQ Member
Volgens mij grijpt me koppeling te vroeg aan.
Ik heb die Hebo verstelbare met de zwaarste veertjes die erbij zaten (blauw) op z'n strakst staan. Op mn teller rij ik max tussen de 10.000 en 11.000 rpm.
Op hoeveel zou ik hem het beste aan kunnen laten grijpen? 2/3e toch ongeveer? Dus iets na de 6.000rpm?
Nu grijptie net tussen de 5.000 en de 5.500 aan ongeveer, eerst was dat goed maar nu niet meer. Zit ook een MHR2000 (met 5.5grams, 22% drukveer) in nu, kweetnie of het daar aan zou kunnen liggen..
En nog een laatste vraag, welke kleur veertjes komt na blauw? Dus strakker dan blauw?
Alvast bedankt iig
 
Advertisement - register to remove this

idd, die rode veertjes zou je nog kunnen proberen.

Maar ik zie in je scooterbase dat je met std. cilinder rijdt, en dan zou blauwe wel moeten voldoen lijkt me zo. Misschien toch nog ff kloten met de rollen...
 
Ja d8 ik ook een beetje aan maartoch...
Hij grijpt egt te vroeg aan, dat weet ik zo goed als zeker!

Oja, welke drukveer zit er bij de MHR2000? (Paars, evenlang als Doppler geel)
En zouden groene malossie veertjes iets zijn?
 
Alleen Hebo veertjes zal wel overdreven zijn, hij zal wel bedoelen van hetzelfde formaat, qua dikte enz. Gewoon dezelfde veertjes maar stugger, niet smaller/langer/etc...

Maar eig is het toch vaag! Standaard Cillinder met Laser Xpro; strakste veertjes in mn kopp en hij grijpt te vroeg aan!! Beetje vreemd..
 
Hebo blauwe erin op de middelste stand rijdt 9 van de 10 keer prima met alleen een snelle pijp. Je moet juist niet sterkere erin doen. Dan pakt hij helemaal kut op, zelf ervaring mee. Probeer echt eens blauw middelste stand.
 
Die zater erin en dat werkte egt niet!! En die zaten al op de max stand!
Ik weet ook nie in hoeverre die toerenteller klopt, kijk anders op me scooterbase staat n foto ervan, maar hij geeft op top egt dik 11.000 rpm aan! Als ie eenmaal gaat vanuit stilstand 10.000, en dan verder opbouwen richting 11.000 als ik snelheid maak..
MHR2000 vario doet het erg goed vind ik!
Goed ingereden cillinder???
:W :P
En ook voel/hoor je het gewoon dat ik meer toeren maak dan andere scooters met n snelle uitlaat op std cillinder.. (Niet patserig bedoelt ofzow maar toch..)
 
Originally posted by Menn0
Ik zeg ook MIDDELSTE stand, maar ja. Kijk eens niet naar die toerenteller en probeer gewoon op je gevoel af te stellen.

Middelste stand maakt hem slapper, en hij moet strakker...
En uiteraard stel ik af op gevoel. Maar ook mbv me toerenteller.
 
Back
Top