Aandrijving onderdelen Huatian HT50QT-29a

pietera

New Member
We zijn voor mijn snorscooter op zoek, voor de aandrijving/overbrenging,
naar nieuwe lagers, tandwielasjes en bij voorkeur ook een LANGE aandrijfas.

Betreft:

Huatian/Lintex HT50QT-29a uit 2014.
Er is mij verteld dat een lange as nodig is omdat de scooter links EN rechts
een achter schokbreker heeft.
Scooter heeft 12" wielen.
Waar kan ik hiervoor echt terecht?

Heb al bij verschillende online shops gevraagd maar krijg antwoorden als: "uw model is bij ons onbekend" en dat soort flauwekul.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Haal eerlijk gezegd beide merken Huatian/Lintex niet uit je profielfoto...
Achterhaal eerst eens welke van de 300 China klonen het hier betreft;)
 
Boatian zou best kunnen maar de Lintex Salsa en mijn Huatian zijn identiek.
In ieder geval wel een lange as, dat klopt.
Ik had ook al bij Zandri gekeken en het het hoofdstuk "Overbrenging" geeft aan GY6 10"/12".
As (pos. 12 op de tekening) geeft volgens mij een lange as aan maar Zandri zegt geen lange assen te verkopen.
Als je hier via hun chat naar vraagt geven ze dezelfde link naar deze onderdelen als antwoord terug met opmerking "u kunt het beste hier even bij kijken...".
Als je dan een opmerking over 10" EN 12" maakt hoor je niks terug.
Fijne klantenservice.
 
Zonder tussenkomst van een wazige klantenservice weet jij inmiddels dat je een lange as nodig hebt... Vervolgens klik je op
"In de winkewagen" right?
>Bestellen
>afrekenen
>klaar

Dus wat is hier dan het probleem verder?
 
Het is helaas voor een hoop scooterpeeps een hoofdpijnkwestie aan het worden.
We hebben hier een mooie uitdrukking voor en deze is: door de bomen het bos niet meer kunnen zien!
En dit is ook letterlijk aan de gang/orde sinds 2007/2008.

Lintex zegt me niet zoveel, maar Huatian en Baotian hanteren wel een eigen codering v.w.b. het motorblok.
(dit doen er wel meer, dus dat is niet zo gek)

HT-*** is van Huatian
BT-*** is van Baotian
FT-*** is van Fosti
JL-*** is van Jinlun.., et-cetera.

Lintex zal wel een merk en/of handelsbenaming zijn van iets europees welke z'n spullen uit China haalt.
En dan wordt het erg lastig is mijn ervaring...
 
Right!
Het probleem is.....
In de winkelwagen, klikken, betalen en..... de verkeerde as binnen krijgen.
Retour zal wel lastig worden want ja, "wij hebben u gezegd dat we geen lange assen hebben!"
Ik weet dus niet zeker of ik de juiste as binnen krijg.
En... vervolgens hebben we nog steeds geen lange as.
Ik denk dat we ergens maar alleen de lagers e.d. bestellen en hopen dat de oude lange as nog goed genoeg is.
 
Ik begrijp dat je er maar vast vanuit gaat dat je de verkeerde as zult binnen krijgen...
Tja de beschrijving bij dat onderdeel in de tekening zegt mij iets heel anders en lijkt me toch vrij duidelijk maar iets wat de klantenservice blijkbaar weer tegenspreekt? Hm...

Ik zou deze klantenservice zowiezo niet al te serieus nemen. Moet je in veel gevallen trouwens niet doen wanneer het om specifieke vragen gaat. Daar zitten vaak (met alle respect) wat part-time scholieren achter een desktop wat bestellingen door te voeren, thats it. Los hiervan, zo'n shop heeft een wettelijk bepaald retourbeleid (14dagen) en zij kunnen niet op basis van N.B. een chat waarin zij iets beweren, het spul vervolgens niet meer terugnemen.
 
Last edited:
Je beschrijft zelf dat jouw scooter een 12" betreft met lange as. Op basis hiervan en wat logica kan ik dit wel concluderen ja.

Maar kom mij alsjeblieft niet thuis boos opzoeken als ik er toch naast zit o_O
Ik geef je hier slechts mijn inzicht op basis van jouw informatie, wat jij hier wel/niet mee doet is niet mijn verantwoordelijkheid.
 
Last edited:
Back
Top