[A]Runner alu onderkap

Status
Not open for further replies.
runner onder kap

hoi ik ben vandaag hard bezig geweest om me olie bakie in me buddy te bouwen en het is mooi gelukt me accu bakkie heb ik van de onder kant afgezaagt en de accu op gehoogt ziet er prima uit ik wou nu graag z,on alu onder kap van je kan je me ff mailen spreken we ff af van hoe of wat malossie_27@hotmail.com greets dennis
 
zo kan het idd wel maar ik gebruik hem nog voor dagelijks gebruik, en ik rijd niet op mengsmering en mn buddy gebruiken is wel een vereiste

maar ik ga hard zoeken naar een kleiner tankje/andere plaats als ik wat gevonden heb dan mag je me zon ding maken
 
Ik heb al voor jullie gezocht: er is helaas GEEn ander tankje dat past op een runner en ook nog kleiner is..

Je zult em dus moeten verplaatsen of aanpassen op 1 of andere manier.

Edit: lijkt dat nou zo of sluiten de nieuwe kappen minder mooi aan op je achterlicht? Kan ook de foto zijn hoor..

Spreek je wel op msn..
 
Peugeot buxy tankje moet net gaan geloof ik. En is kleiner dan standaard runner tank :)

[edit] Kut niet gezien dat dit v en a is..... , ik laat het maar staan voor evt kopers [edit]
 
hoi ik heb gekeken ik had nog een ouwd buxie tankje in me schuur maar past voor geen kant in me runner waar me runnner tankje zat:S:S gewooon olie bakkie in buddy bouwen en om mooi af te werken m aak je er een stukkie traan plaat om heen net als ik greets dennis;)
 
Originally posted by Meth0D-MaN


Edit: lijkt dat nou zo of sluiten de nieuwe kappen minder mooi aan op je achterlicht? Kan ook de foto zijn hoor..

Spreek je wel op msn..

Dat komt omdat op de foto de schroefjes onder mijn achterlicht niet vast zitten en de kap zelf ook niet.;)
Ze passen dus verder wel allemaal perfect.


Er is alleen een verandering:

Je krijgt er 2 snelhechters (van die clipjes) bij + 2 schroefjes!

Dit doe ik aangezien het Draad van de tap in aluminium snel kapot is.

Ook moet je 2 gaatjes in de zijkappen boren. +- 1 cm van de kant af.
Als je de onderkap er dan in zet kun je via het geboorde gat in de zijkap even met een stift een puntje zetten.

Daarna kun je dan 2 gaatjes op de juiste plek in de onderkap boren

De gaatjes in de onderkap zelf moeten jullie dus ook zelf boren. (dit wil ik ook wel doen) maar dan kan het zijn dat de gaten van de onderkap en jouw geboorde gaten in de zijkap niet overeen komen. En dat zou zonde zijn.




De primer is een ACRYL primer. Voor zover ik weet moet de primer voor aluminium een acryl houdende primer zijn. Dat houdt dus in dat je hem alleen af kan spuiten met een ACRYl houdende verfkleur.
Anders kunnen er blaasjes / oneffenheden ontstaan.
 
Last edited:
De mensen die een kap besteld hebben stuur ik wel een 'How to' mee voor de zekerheid.

Zowel voor de gaatjes die geboord moeten worden , als het verf/spuit advies:)
 
Originally posted by Jollymotorunner
hoi ik heb gekeken ik had nog een ouwd buxie tankje in me schuur maar past voor geen kant in me runner waar me runnner tankje zat:S:S gewooon olie bakkie in buddy bouwen en om mooi af te werken m aak je er een stukkie traan plaat om heen net als ik greets dennis;)
Heb jij ook die stekker aangesoten voor je oliepeilmeter?
 
nee, dat had ik natuurlijk wel kunnen doen...benzine op / oliepeil lampje aan

De eerste serie is iig al klaar en zal ik dinsdag/ woensdag op de bus doen

Grtz

Koen
 
Originally posted by JourneY
zaten toch echt 2 schroefjes en 2 snelhechters bij :)

Maar je kan ze zo voor 10 cent per stuk halen hoor;)
2e ook gevonden, zat los tussen et karton.

Vandaag de kap gespoten, wel mooi geworden voor mn eerste keer :). Had alleen wel de primer nog ff op advies van mn ma met k1200 waterproof heel lichtelijk geschuurd.

Morgen de lak en de gaatjes, zaterdag drop :).
 
sorry dat ik er zo laat mee afkom, maar ik heb zelf een soortgelijke reeds gefabriceerd voor men renner 180 , ik heb de originele olietank eruit gesgopt , en 2 aerox olietankjes (verbonden met een T stukje) in de staart gemonteerd, de batterij heb ik weggemoffeld waar de baterij op de oudere runners zat , om nog een olie waarschuwings lampje te hebben heb ik gewoon een draadje van een contactdraad (geloof v/d koplamp oid, weet niet meer) naar 1 kant van de beide vlotters v/d olietanks gebracht, van daaruit met 1 algemene draad naar het dashoard lampje gegaan, oude verbinding onderbreken en op het ledje v/h dashboard het draadje v/d olietank vast gesoldeerd, en van de andere kant van het ledje weer naar het frame :)

greetz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top