A-Bizar - NX 2Fast - Runner

Status
Not open for further replies.
Na veel ellende met scooters in het verleden besloot ik te stoppen met scooters en over te stappen op een citta.
Na een x aantal maanden begon ik toch de ellende weer te vergeten en begon ik de power van een scooter te missen.
Na een tijdje sparen heb ik toen toch besloten weer een scooter te kopen (jaar 2003).

Mijn oog viel op een runner.
Deze was niet meer de originele kleur. (gekocht via een dealer)

Toen vrijwel direct het voorlicht zwart gespoten , stuur ruitje gekocht en een spoilertje erop gemaakt.
Daarna zag die er zo uit :

(meeting hellevoetsluis)
1050268193andries345.jpg


Toen ik de scooter kocht was ie helemaal std. Na een paar maandjes zo gereden te hebben werd het tijd voor een andere setup. :)

Polini 70 gietijzer
Gia Revers
Doppler powerboxje
Polini vario
17.5 dell
Carbon membraan plaatjes

Na een lange rit achterop een aanhanger (meeting lelystad 2003) was de scooter flink beschadigt.
Hij moest dus opnieuw gepaint worden.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Lekker stoffig :D

attachment.php


Ik was er nog niet echt over uit welke kleur de scoot moest worden.
Ik kwam op een gegeven moment met het kleurtje WIT , en begon eerst even zelf te spuiten om te kijken of het wat werd. :)

attachment.php


De kleur vond ik enorm mooi en heb toen besloten de kappen weg te brengen naar de spuiter.
Als ik de kappen perfect geschuurd afleverde was ik bijna net zo duur uit als zelf spuiten.
Dus maar weer alles schuren :p

attachment.php


De velgjes terug van de coater :

attachment.php


Na een kleine 2 weken kon ik de kappen ophalen.
Gelijk gemonteerd :

project20.jpg


Al snel werd ik de setup zat. Deze werd veranderd in :

Airsal t-6 70cc
21mm
Polini vario
Buddy filter
Revers

Ook nog een tijdje met athena gereden...
Heel snel daarna volgde er een Italkit rotor en een jolly moto.

Dit reed nog niet echt naar mijn zin aangezien ik nog aan alle kanten voorbij gevlamt werd :p

Ik wilde het dus iets beter aan pakken en heb toen besloten een xtra blokje op te bouwen met een "meeting setup".

Polini 70 Evo-6
Jolly moto
Malossi rotor
Malossi overange
Malossi 25mm recht spruitstuk
MRD 24mm D-Slide
Vl13
En wat klein spul

Dit reed erg goed en was natuurlijk een wereld van verschil :#

Later maakte de Jolly moto plaats voor een team2000 pijp.

1vet.jpg


De rest van het spul :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Het blokje mat zwart gespoten.

attachment.php


Zo stond ie er toen bij :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


scootjegras.jpg


brum1.jpg


brum2.jpg


Jammer genoeg bleef het zwarte blokje kvs lekken en kreeg ik het niet zo makkelijk verholpen.
Na 4 keer het blok gesplitst te hebben in 2 dagen was ik het wel zat.
Het spul werd dus weer gemonteerd op me andere carter :)

ascooter89.jpg



De eerste meeting was in ter aar. Deze was nog met de jolly moto. De meeting zelf was niet echt geweldig maar het ding ging wel aardig.

attachment.php


Jubbega verliep niet echt geweldig. start was wat slecht en het ding liep niet helemaal naar mijn zin.
Geloof dat de tijd rond de 9.4 lag oid

attachment.php


attachment.php


Meeting grou (zonder kapjes )

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Na deze meetings vond ik het tijd om de scooter nog eens flink wat aan te passen.

De binnekappen wilde ik graag hoogglans zwart hebben. De kappen heb ik toen laten spuiten door MBV.

akapjesspuiten1.jpg


abizar2.JPG


attachment.php


attachment.php


Nu de scooter vrijwel klaar was wou ik het blokje iets meer na mijn zin maken
De evo ging weg en er werd even een nieuwe setup samen gesteld

Mhr speed04 ( std )
Carters max tuned ( zelf ) en gekotterd ( koopmans )
Mhr team99 as
Mhr team 2k pijp
Mhr binnenrotor
Mhr overange ( 2k )
Mhr vl13 membraan
Mhr e13 filter
Polini primair
Malossi secundair
Mhr 25mm recht spruitstuk
Dmp koppeling ( ala delta )
Adige koppelings huis
24 mrd en 28 keihin

De speed 04 *D

speed04.jpg


Het nieuwe carter

attachment.php


Carter getuned ( beetje slechte pics )

attachment.php


attachment.php


Keihin 28mm

attachment.php


Overange

attachment.php


Micormeter

attachment.php


dmp koppeling
attachment.php


Skf c4 lagers met kunstofkooi :)

attachment.php


Het opbouwen kon nu zachtjes aan beginnen :)

Eerst de grote tank, accu, kvs leidingen , etc etc eraf/eruit gehaald...

attachment.php


Me olie tank in de buddy gemaakt. Gaat dienen als benzine tank.

attachment.php


Achterstaaf gemaakt :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Licht unit aangepast ( moet nog gespoten worden )
attachment.php


Nieuwe bandjes :

attachment.php


Stickers laten maken door Inne :D

sticker2.jpg


sticker1.jpg


Het blokje in opbouw :#

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De nu nog std vertanding

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Carterkap opnieuw wit gespoten. Het is niet echt mooi geworden maar het kan er mee door voor jubbega
Na jubbega laat ik m wit coaten voor de komende meetings.

attachment.php


het blokje eindelijk onder de scoot

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De nieuwe mhr rotor :

attachment.php


De scooter in "bank status" :p

attachment.php


De eerste poging om te gaan banken verliep niet helemaal vlekkenloos. Na een beetje warm draaien kwamen we er achter dat de afzuiger het niet meer deed.

attachment.php


attachment.php


De scooter met paddock thnx to marcie :W

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


weekje later deden we een 2e poging om te banken.

Verliep ook niet echt vlekkenloos :p
Na de eerste keer boven de 50 te komen hoorden we een ernstig geluid. Het hele blokje klapte in 1 keer stil en de vonken kwamen uit de sleuven in me caterkap :eek:

Gelukkig was het niet zo ernstig :D

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Gelukkig had ik nog een overange set van een vriend van me bij me. :D
Scooter weer in elkaar gezet voor een nieuwe poging.

attachment.php


attachment.php


En een mooie score neer gezet :W

attachment.php


Het verschil tussen mijn team 2k pijp (geel ) en mol zijn dpr ( blauw ) :

attachment.php


Filmpje van het banken :

http://knuspercrew.de/tim/aap_bizar/abizareersterun.wmv

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De team2000 heeft plaats gemaakt voor een DPR (thnx to mol/koopmans).

attachment.php


Hiervoor moest het subframe worden aangepast. Het runner subframe werd dus vervangen voor een nrg exemplaar :)

attachment.php


Ik wist in eerste instantie niet dat het niet zou passen zonder die "bus" weg te zagen. Dus dat heb ik later nog moeten doen ( geen pic van ).

Tijdelijke dashbord voor jubbega :

attachment.php


--------------

Tijden van brommer sprint jubbega ( exacte tijden weet ik nog niet )
Eerste heat 8.3
Tweede heat 8.2

De 2e keer ging iets beter omdat ik dit keer niet zowat de berm in reed :D
Jammer van de autowheelies die veel tijd kosten.
Ook draaide ik teveel toeren ( moest onder de 13.800 blijven en draaide 14.500).

Al met al toch nog een zeer relaxte tijd neer gezet :)

attachment.php


attachment.php


De rest van de groep er ook bij :#

attachment.php


attachment.php


in actie :p

attachment.php


After meeting :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


-------
Voorlicht wit gemaakt :)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Meeting meinerzhagen ( samen met mark aka aerox-evo70 ) :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php



Meeting Best :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


------

Stuurtje thnx 2 GP :)

( betere pix komen nog )

attachment.php


attachment.php


---------------------------

Aerox rad gemonteerd en wat kapwerk en frame deeltjes weg moeten hakken :p

attachment.php


attachment.php


attachment.php


---------------------

Update : klaar voor meeting lelystad :love:

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


-UPDATE-

NX kit gekocht van Mol en is inmiddels bijna klaar om te testen. Ik moet nog wat kleine dingen doen om het netter in de buddy te krijgen aangezien het nu een zooitje is kwa draden enzo.

Ik ga beginnen met de kleinste sproeiers en zal het heel rustig op gaan bouwen met grotere. Verwacht dus de eerste maanden geen ECHT hoge scores. ;)

http://www.scootr.nl/mark/test1.jpg


Afgelopen weekend ook nog op circuit hockenheim gereden. Hij liep bizar goed en was zoals van ouds niet kapot te krijgen :#

94-1126547093.jpg


Iets verder met inbouwen van de NX :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Onderkant buddy

attachment.php


attachment.php


Nozzle in spruitstuk gemaakt :

attachment.php


attachment.php


Fles sticker laten maken door Inne :love:

attachment.php


attachment.php


Knopje van de startmotor op een houder gebouwd en op het stuur gefixt :D

attachment.php


attachment.php


En nog 2 stickers (door Inne gemaakt uiteraard)

attachment.php


attachment.php


---------------------

Scooter loopt inmiddels stabiel met nx. Kleinste nx sproeier gemonteerd. Het is na 3 lange runs allemaal nog steeds heel ( terwijl het de eerste keer testen na 3 x goed fout was met de bougie , zuiger , kop en cilinder )

Het verschil tov een scooter zonder nx is enorm groot. Vandaag getest met een vriend die precies even hard ging totdat ik nx gebruikte.

ERG bizar hoe ik uit liep op hem toen ik nx gebruikte.

Hij gaat nu van 14.200 naar 14.700 ( blijft enorm stabiel )
De eerste test ritten ging ie van 14.200 naar 15.600 ( heel onstabiel )


-----------------------

Hier nog wat foto's toen ie kapot ging na de eerste 3 runs. :

attachment.php


attachment.php


Vandaag weer 5 x 300 meter continu met nx gereden.
Hij loopt echt perfect en zeer stabiel.

Hier een foto van de oude bougie die er na 3 runs zo uit zag (weg gesmolten) .... en daarnaast me bougie die er nu 14 runs inzit en er nog perfect uit ziet.

attachment.php


* Update *
De nx heeft het al die tijd goed gedaan zonder verdere schade (+/-40 runs).

2e blokje opgebouwd met een 2fast 4 race setup.
attachment.php


attachment.php


attachment.php


Wheeliebar in aanbouw.
attachment.php


attachment.php


update :

De sprint in driewegen ging aardig netjes.
een tijd van 7.5 gereden wat resulteerde in een 2e plaats in de super special klasse.
Er zijn nog een hoop punten die verbeterd worden dus de volgende sprint hoop ik een stuk sneller te zijn.

attachment.php


Tegenstander Cris :

attachment.php


attachment.php


Tegenstander Joël :

attachment.php


attachment.php


Finale tegen Joël :

attachment.php



En nog een paar van die dag :

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php




Volgende sprint hopelijk met langere vertanding , NX aangesloten , afgesteld op de bank en een betere achterband.

*Update* :

NX kit weer ingebouwd. Nozzle zit nu in carb. inplaats van spruitstuk.
De draadboom moet nog gelegt worden en ik moet even de accu een plaatsje geven.

attachment.php


attachment.php


Soon more updates :W



Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken die mij geholpen heeft :*

Greetz Andries

btw... de reacties hieronder zijn nog op het oude blokje/ de oude pics , dus die kloppen niet meer op de bovenstaande pics :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by InsaneMalebrain
CIlinder zelf ziet er goed uit, past alleen niet zo bij dat donkere ('vieze') blok ;)
Scooter zelf ziet er erg vet uit! :W

Ja dat blok word ook nog onder handen genomen. :)
Zit ook nog geen as in enzo...
Had m ff voor de gein erop gezet. :D
 
Originally posted by JohanS
als je je cilinder ook polijst heb je helemaal goeie smering8)

I know :)

aan de cilinder heb ik niets gedaan. Ik had het wel gedaan als het nodig was... daar niet van :p

Beetje de olie weg gehaald met een doek en de wand zag er nog perfect uit. :)

eddit: voor de duidelijkheid. Ik weet dus dat olie gladder is dan polijsten en dat olie beter blijft zitten op een ruw opervlak. :)
 
Stralen stralen stralen ;)

Die witte cilinder ziet er vet uit... Ga je je uitlaat dan ook wit spuiten? :)
 
Originally posted by TT 70cc
Stralen stralen stralen ;)

Die witte cilinder ziet er vet uit... Ga je je uitlaat dan ook wit spuiten? :)

In ben op dit moment bezig met de uitlaat. Heb net nog even de restjes geschuurd.
De uitlaat gaat waarschijnlijk gewoon weer zwart worden omdat het anders allemaal TE wit word.
Me blok word glimmend zwart.

Ik ga morgen waarschijnlijk de uitlaat spuiten. ( zit nog te twijfelen of het mat of glans gaat worden. Denk dat glans niet helemaal mooi gaat worden... ik weet nog niet.
In ieder geval als ik mat ga spuiten kan ik morgen beginnen en anders moet ik even een kacheltje fixen voor in de schuur.
 
Originally posted by A-Bizar
I know :)

aan de cilinder heb ik niets gedaan. Ik had het wel gedaan als het nodig was... daar niet van :p

Beetje de olie weg gehaald met een doek en de wand zag er nog perfect uit. :)

eddit: voor de duidelijkheid. Ik weet dus dat olie gladder is dan polijsten en dat olie beter blijft zitten op een ruw opervlak. :)

euhm, hij doelt op je zuiger waar je zo mooi de wamloopstrepen hebt weggepolijst
 
Originally posted by Hans F.
euhm, hij doelt op je zuiger waar je zo mooi de wamloopstrepen hebt weggepolijst

ow daar maak ik me niet zo druk om. :p
Is geen toeren beukende cilinder en met goede smering moet dat niet echt uitmaken.
Deze cilinder is warm gelopen omdat ik net zoals bij de EVO me tapenden te strak had vast gezet.
Ik durf te wedden dat is gewoon nog heel lang gaat rijden.
Aangezien ik met die zuiger zoals die op de foto staat ook al een jaar heb gereden. ( jaartje geleden zag die er al zo uit. )
 
ej, die scoot zelf rox all:D vind het wel appart datje met zoveel wit durft te rijden.. tis zo smettelijk |(
maar dat straatblokje gaat ookwel wat worden;) tis alleen elke keer zo'n gedoe om die koelvloeistofslangen enzo te switchen:S
maarja keep it going! hou dit iig ff in de gaten :)
 
Originally posted by swinz
tis alleen elke keer zo'n gedoe om die koelvloeistofslangen enzo te switchen:S

ja is idd wel vervelend :)
Maar alles over zetten ( cilinder, carb enzo ) is nog vervelender :p
Ik heb plaats voor 2 bobines op me frame dus maak wat schuifstekkers erop voor de malossi rotor en de std ontsteking zodat niet elke keer me kap eraf moet.

Gaskabel en koel slangen moet ik dus elke keer switchen.
 
ah das idd wel een handig idee ja, je bdoeld cker dat plekje tegenover waar je normale bobine zit? ;) das idd wel handig ja.. nog nieteens over nagedacht eigk :D
 
updaten zit een beetje tegen omdat we een nieuwe pc hebben en alle oude gegevens en foto's nog op de andere pc staan.

Hier ff een kleine update:

Het std blok staat inmiddels in elkaar en rijd.
Foto's ervan staan op mijn andere pc dus komen wat later.

-------------------------------------------
Ben nu weer bezig met me meeting blok. Aangezien ik korte afstanden ga rijden kon het blok wel gepaint worden. :)

Ik heb eerst het carter goed geschuurd en ontvet. Daarna het carter gepaint. Je ziet nog wel veel hobbels en strepen maar dat gaat weg. Morgen op nieuw opschuren en spuiten. Als het nodig is weer schuren en spuiten.


IMG_0010.jpg


IMG_0003.jpg


Als het mee zit haal ik over 2 weekjes even een ander asje en nieuwe lagers :)

Greetz
 
Originally posted by A-Bizar


Ik ga morgen waarschijnlijk de uitlaat spuiten. ( zit nog te twijfelen of het mat of glans gaat worden. Denk dat glans niet helemaal mooi gaat worden... ik weet nog niet.
In ieder geval als ik mat ga spuiten kan ik morgen beginnen en anders moet ik even een kacheltje fixen voor in de schuur.

Ik denk als je de uitlaat in glans zwart spuit en het zooitje loopt en warm word dat de glans mat word..

Verder ziet het er leuk uit en ben je volgens mij goed bezig!
 
Een vriend van me heeft zijn uitlaat met zwarte Ninja-lak gespoten: matzwart.
Als je er vervolgens olie op smeert en er een stukje mee gaat rijden gaat de uitlaat glimmen.
Dit hoef je maar af en toe te doen (eens in de week ofzo) maar aangezien je een witte scooter hebt neem ik aan dat je hem vaak genoeg schoon zal maken dus als je dan toch bezig bent is het een kleine moeite ;)

Hij ziet er trouwens superstrak uit met zoveel wit, good work
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top