80cc zip

meesz

New Member
Hallo allemaal,

Ik wil dus een 80cc cilinder monteren op mijn zip, en ga dan ook de rollen en sproeier vervangen natuurlijk, alleen ik kan nergens vinden welk gewicht en grootte sproeier? Ik weet dat elke scooter een andere afstelling nodig heeft maar wat zouden goede maten zijn om mee te beginnen?

Ook ben ik aan het twijfelen zelf die cilinder te monteren, alleen ik weet niet of dat handig is voor een vrij onervaren iemand. Ik heb wel een paar dingen zelf vervangen maar cilinder ziet er wel lastig uit, vooral ook omdat ik niet weet hoe je het motorblok moet demonteren. Laten doen door iemand of de uitdaging uitgaan?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Als je het niet zelf doet leer je niets :). goed letten op de richting van de piston en segmenten bij montage van de piston in de cilinder.
Ben je zeker dat de 80cc cilinder dezelfde pen diameter van krukas heeft? Anders zal je de krukas ook moeten vervangen en dit raad ik dan zonder ervaring niet aan zelf te doen.
Als je al naar 80cc gaat zou ik toch een groter carbu steken ook ipv van de origineele te houden.

succes
 
Zowizo grotere sproeier, maar ik zou voor grotere carbu gaan. minstens 21mmen dan hier de sproeier van aanpassen. de rolletjes hangt er vanaf wat hij doet, dat zal je zelf moeten ondervinden
 
Hallo allemaal,

Ik wil dus een 80cc cilinder monteren op mijn zip, en ga dan ook de rollen en sproeier vervangen natuurlijk, alleen ik kan nergens vinden welk gewicht en grootte sproeier? Ik weet dat elke scooter een andere afstelling nodig heeft maar wat zouden goede maten zijn om mee te beginnen?

Ook ben ik aan het twijfelen zelf die cilinder te monteren, alleen ik weet niet of dat handig is voor een vrij onervaren iemand. Ik heb wel een paar dingen zelf vervangen maar cilinder ziet er wel lastig uit, vooral ook omdat ik niet weet hoe je het motorblok moet demonteren. Laten doen door iemand of de uitdaging uitgaan?

Mvg
Misschien leuk om te weten, ik was langs een scooter zaak geweest met mijn 80cc scooter toen ik hem net in elkaar had, om wat sproeiers te halen, rolletjes etc. Toen is mij verteld dat als de scooter gewoon goed rijdt de sproeier niet groter hoefde. Ik heb dus een tijdje rondgereden maar het motorblok werd wel heel heet dus heb ik toch maar grotere sproeiers geprobeerd en dat reed een stuk beter.
 
Back
Top