80cc zip afstellen

Lode

New Member
Ik heb een vraag over mijn 80cc top performance zip, ik heb er 8,4 gemengd met 6,1 gram rolletjes ingehad en was niet tevreden met de trekkracht en top snelheid, ik heb er nu 6,4 gram rolletjes in zitten en de trekkracht is goed alleen de top zit nog steeds rond de 70, er zit een sproeier 84 in, een naraku nokkenas en malossi multivar. Weet iemand hoe ik een hogere top en dezelfde trekkracht kan krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Je mengverhouding qua rollen is sowieso te groot (mag maximaal 1gram verschil zijn). Ik zou voor 7.8grams gaan en een sproeier 86. Malossi geel drukveer en rode trekveertjes is ook niet verkeerd.
 
Je mengverhouding qua rollen is sowieso te groot (mag maximaal 1gram verschil zijn). Ik zou voor 7.8grams gaan en een sproeier 86. Malossi geel drukveer en rode trekveertjes is ook niet verkeerd.
Ik heb standaard trekveertjes en witte drukveer (malossi). Ik heb toestraks sproeier 86 geprobeerd maar toen had die geen vermogen dus te veel benzine, ik denk dat ik dan 7.8 gram ga proberen met sproeier 84. Maar met 6,4 gram trekt hij heel goed, blijft dat t zelfde met 7,8 of wordt de top dan alleen hoger?
 
Top wordt ietjes hoger. Trekkracht zal hetzelfde ongeveer blijven ivm vermogen die je nu genoeg hebt. Je kan het proberen. Tis een beetje uitproberen. Elk blokje reageert toch ff ietjes anders etc..etc.. Kan ook nog meer factoren van invloed zijn. Je bandenspanning, weerstand, windscherm etc..etc.. Lichter zou ik sowieso niet gaan dan 6,4.
 
Top wordt ietjes hoger. Trekkracht zal hetzelfde ongeveer blijven ivm vermogen die je nu genoeg hebt. Je kan het proberen. Tis een beetje uitproberen. Elk blokje reageert toch ff ietjes anders etc..etc.. Kan ook nog meer factoren van invloed zijn. Je bandenspanning, weerstand, windscherm etc..etc.. Lichter zou ik sowieso niet gaan dan 6,4.
Oke top thnx ik ga het proberen
 
Back
Top