80cc Zip 2000 4t 2v standaard luchtfilter ontgrensbaar?

iVision

Member
Is het mogelijk dit standaard zip luchtfilter (met malossi matje) te ontgrenzen? Heb een 80cc gemonteerd en ergens online gelezen over gaten boren??? Of het aanzuigrubber te verwijderen waardoor hij eventueel meer lucht zou kunnen aanzuigen?
 

Attachments

  • 20220302_180358.jpg
    20220302_180358.jpg
    242.2 KB · Views: 42
  • 20220302_180403.jpg
    20220302_180403.jpg
    111.2 KB · Views: 47
Advertisement - register to remove this

Ik zou er niks aan veranderen. Beste geval gaat de scooter alleen maar meer zuipen en win je er nogsteeds geen vermogen mee.
Okey doe ik er niks aan
Post automatically merged:

Verder nog tips waardoor die harder dan 64 op gps gaat? Teller raakt net de 70 op dat moment maar had wel iets meer verwacht van 80cc met 7.2 rolletjes, witte drukveer (malossi multivar)
 
Oh wacht, zie het nu pas van de 80 cc. Dan kan het wel verschil maken dat rubber eruit te halen. Je zal dan wel de carburateur opnieuw moeten afstellen.

Heb je al een multivar? Je zou op zn minst 70kmph gps moeten kunnen halen
 
Oh wacht, zie het nu pas van de 80 cc. Dan kan het wel verschil maken dat rubber eruit te halen. Je zal dan wel de carburateur opnieuw moeten afstellen.

Heb je al een multivar? Je zou op zn minst 70kmph gps moeten kunnen halen
Jaman ook de multivar
Post automatically merged:

Want had al geprobeerd hem met een waterpomptang eruit te halen maar zat geen beweging in
 
Jaman ook de multivar
Post automatically merged:

Want had al geprobeerd hem met een waterpomptang eruit te halen maar zat geen beweging in
schroevendraaier erin een platte en eruit wippen, je merkt wel echt verschil, ik reed met dat ding erin en hij houd flink in, zonder dat ding trek ik vlotter op uiteraard wel op een 80cc
 
Okey doe ik er niks aan
Post automatically merged:

Verder nog tips waardoor die harder dan 64 op gps gaat? Teller raakt net de 70 op dat moment maar had wel iets meer verwacht van 80cc met 7.2 rolletjes, witte drukveer (malossi multivar)

Denk ook niet dat je met standaard nokkenas ook veel verder komt dan wat je nou hebt. Moet je toch wel voor een sport nokkenas gaan.
85 km/u op de teller zal wellicht wel de max zijn. Grote cilinder doet niet zo heel veel aan je top snelheid.. Is vooral de koppel dat hoger is.
 
Denk ook niet dat je met standaard nokkenas ook veel verder komt dan wat je nou hebt. Moet je toch wel voor een sport nokkenas gaan.
85 km/u op de teller zal wellicht wel de max zijn. Grote cilinder doet niet zo heel veel aan je top snelheid.. Is vooral de koppel dat hoger is.
Beste Eurokit, ik heb bij de 80cc cilinderkit montage ook een naruka nokkenas geplaatst. Kijk mijn andere threads voor mn precieze setup. Zit er aan te denken om toch die gaten in het luchtfilter te maken.
 
dat haal ik met 50 cc multivar en ontgrensd cdi.die van jou moet iets harder lopen en veel beter trekken.probeer 7,5-7,8 gr rollen.kleppen op 0,10 mm gesteld?
Dat is niet helemaal waar, zip 50cc met multivar witte drukveer en ontgrensd, werkt bij mij 6,1gr altijd het best!!
 
nou mijn oud 80 cc langer pia blok en mijn zip nu met 50 cc multivar rijdt het best met 7,5 gr.ik heb 6.1 gr geprobeerd en alleen maar overtoeren trilt als gek en rijdt voor geen mtr omdat je cdi de motor tegenhoudt.witte drukveer is te slap std is goed genoeg of groen.
Sproeier 82 voor die 50cc setup, dus iets meer luchtinlaat geven, dan trekt die 6,1gr wel het best man.
 
Sproeier 82 voor die 50cc setup, dus iets meer luchtinlaat geven, dan trekt die 6,1gr wel het best man.
Als jou 80 met multivar maar rond de 60 gaat zit je afstelling er totaal naast. K haalde met 80 cc standaard vario makkelijk de 70 gps. K weet niet of je hier wat aan heb k had 6.5 gram rollen
En koppeling was nog standaard.
 
Back
Top