80cc Vespa LX50 probleem

Abrasive

Well-Known Member
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier (ook nieuw in opvoeren) en ik zit vast bij een Piaggio blok 80cc montage bij een Vespa LX50. Het zit zo: volgens meerdere handleidingen kan de tandwiel in me cilinderkop eraf doormiddel van het boutje los te maken. Ik heb dit gedaan, echter weigert de tandwiel eraf te gaan. Halen jullie altijd de ketting van het kettingwiel eraf of laten jullie die erop zitten en daarna eraf halen? De kettingspanner is eraf.

Foto:
14o0rqg.jpg


In dit plaatje zitten nog onduidelijkheden waar ik graag antwoord op zou willen krijgen.

Heel erg bedankt alvast!
 
Advertisement - register to remove this

En dat is natuurlijk wat ik doe "beschadigen":

Ik ben dus even verder gegaan en het tandwiel kon ik er idd afkrijgen door een zetje te geven met een schroevendraaier. Dus ik de cilinderkop eraf halen, cilinder 80cc erin, cilinderkop erop (de zuiger stond bovenaan), alles vastschroeven en *knap* de top van één van de belangrijkste bouten breekt af!
Lekker! Precies wanneer ik dacht dat ik klaar was komt er natuurlijk weer iets en ik draaide niet eens hard.:kots:

20sf9e.jpg


Mijn vraag is: kan ik hier mee rijden ja of nee? Alles zit goed stevig vast nu, behalve dat er een bout mist :'(
 
Back
Top