80cc Vespa 4v blok wil niet starten met originele carb

SBL

New Member
Forum



Hallo,



Een paar dagen geleden heb ik onder mijn piaggio zip 2000 een Vespa lx 4v blok (8000km) gezet met een 80cc kit van top performance en malossi nokkenas. De kabelboom heb ik 2v gehouden en de ontstekingscarter overgezet zodat mijn oude ontsteking er op past.

Toen ik hem probeerde te starten lukte dat niet, hij sloeg na 10 keer kicken een paar keer over maar dat was het dan ook. Als ik mijn hand voor de carb hield startte hij wel. Ik had verschillende sproeiers tussen 78 en 90 geprobeerd maar niks werkte. Echter startte hij wel gewoon als ik de choke er uit haalde. Zonder choke blijft hij wel erg in toeren hangen door de valse lucht. De scooter doet het wel goed met mijn oude carb (2v model). Ik heb een standaard luchtfilter

Wat kan er voor zorgen dat mn scooter met de 4v carb niet wil starten?
 
Advertisement - register to remove this

Aangezien je zegt dat die wel start als je je hand voor de carburateur houd lijkt mij het eraan te liggen dat je niet genoeg benzine krijgt. Dus nog grotere sproeiers proberen.
 
Bedankt voor de reacties, ik had verschillende sproeiermaten geprobeerd maar bij 76 startte hij bijna (4v is standaard 72). Ik heb niet alle sproeiermaten dus ik denk dat ik mijn set compleet maak en dan kijk welke sproeier het beste is.
 
De Vespa 4 klepper heeft een electronisch geregelde choke, op een verder gewone carburateur.
Daarom loopt ie inderdaad beter op je andere carburateur.
Je oplossing om je oude carter te gebruiken, omzeilt mooi het probleem van de oude kabelboom, waar de bobine van de vierklepper niet op zal passen.
 
Back
Top