80cc sym orbit

Martijnvknijff

New Member
Ik wil mijn sym orbit 50cc omzetten naar een 80cc echter weet ik niet helemaal wat de verborgen kosten zijn naast de cilinder zelf, rollen zwaarder en sproeier groter weet ik maar wat nog meer?
Ps als iemand een iedee heeft van hoe groot de sproeier moet zijn en hoe zwaar de rollen graag hoor ik dat ook
Cdi ontgrenser zit eral in
 
Advertisement - register to remove this

weet niet of dat het chinese blok betreft of het originele eigen sym blok.
Want dat laatste kan maar tot 65cc max.. Dit omdat de draadends van het blok waar de cilinder op moet meer dichter op elkaar staan en dus bij de rand waar de cilinder invalt je nog maar weinig vlees hebt om dit grotere te maken.. Soort van carter begrenzer. Wil je er meer eruit halen dan zal deze draadends verzet dienen te worden en dan passen de originele en andere cilinders voor sym niet meer.
 
weet niet of dat het chinese blok betreft of het originele eigen sym blok.
Want dat laatste kan maar tot 65cc max.. Dit omdat de draadends van het blok waar de cilinder op moet meer dichter op elkaar staan en dus bij de rand waar de cilinder invalt je nog maar weinig vlees hebt om dit grotere te maken.. Soort van carter begrenzer. Wil je er meer eruit halen dan zal deze draadends verzet dienen te worden en dan passen de originele en andere cilinders voor sym niet meer.
Ik zag bij city parts een 72cc die volgens hun zou passen oo een oude motor mijn bouw jaar is 2009 werkt deze dan ook niet?
 
Ik zag bij city parts een 72cc die volgens hun zou passen oo een oude motor mijn bouw jaar is 2009 werkt deze dan ook niet?

Niet geloven!

Ik had ooit ook eens een 70cc besteld voor mijn sym orbit maar dat paste niet omdat het carter gat te klein is. Uit honen van het carter gat is not done!

Zoals eurokit zegt! Er blijft geen tot weinig vlees over waar de cilinder pennen ingaan. Het randje word zodanig dun dat je het zou kunnen indrukken. ;)

Uit mijn hoofd is het carter gat van de sym 47mm die van de 80cc zal een boring hebben van rond de 52/54mm.

Dat past dus nooit!! Wat shops ook zeggen. Gebruik de forumleden die in de praktijk weten hoe het zit en daar antwoord op geven.

Geloof mij er is niets teleurstellender dan wachten op je cilinder en dat die dan niet past. (Dat is echt k.t) 63/65cc is dacht ik de max.
 
Je moet even kijken naar de motorblokcode....
Als er 1P39QMB (= Kymco imitatie) staat is het wel mogelijk, heb je echter het nieuwe motorblok (XS1P37QMA-2), is 63/65cc de max zoals de heren hierboven al aangeven.

Deze letter en cijfercombinatie kun je terugvinden aan de linkerkant van het motorblok, zie ook:

image4491.gif
 
Last edited:
Ik zag bij city parts een 72cc die volgens hun zou passen oo een oude motor mijn bouw jaar is 2009 werkt deze dan ook niet?

72cc is alleen voor gy6 china blok. Niet voor sym 4t eigen motor.
Post automatically merged:

Niet geloven!

Ik had ooit ook eens een 70cc besteld voor mijn sym orbit maar dat paste niet omdat het carter gat te klein is. Uit honen van het carter gat is not done!

Zoals eurokit zegt! Er blijft geen tot weinig vlees over waar de cilinder pennen ingaan. Het randje word zodanig dun dat je het zou kunnen indrukken. ;)

Uit mijn hoofd is het carter gat van de sym 47mm die van de 80cc zal een boring hebben van rond de 52/54mm.

Dat past dus nooit!! Wat shops ook zeggen. Gebruik de forumleden die in de praktijk weten hoe het zit en daar antwoord op geven.

Geloof mij er is niets teleurstellender dan wachten op je cilinder en dat die dan niet past. (Dat is echt k.t) 63/65cc is dacht ik de max.

139QMA heeft het zelfde probleem, hartafstand op draadend naar draadend is 45mm.. Voor het 139QMB blok is dat groter.

Dus je kan beter QMB hebben dan QMA.
 
Niet geloven!

Ik had ooit ook eens een 70cc besteld voor mijn sym orbit maar dat paste niet omdat het carter gat te klein is. Uit honen van het carter gat is not done!

Zoals eurokit zegt! Er blijft geen tot weinig vlees over waar de cilinder pennen ingaan. Het randje word zodanig dun dat je het zou kunnen indrukken. ;)

Uit mijn hoofd is het carter gat van de sym 47mm die van de 80cc zal een boring hebben van rond de 52/54mm.

Dat past dus nooit!! Wat shops ook zeggen. Gebruik de forumleden die in de praktijk weten hoe het zit en daar antwoord op geven.

Geloof mij er is niets teleurstellender dan wachten op je cilinder en dat die dan niet past. (Dat is echt k.t) 63/65cc is dacht ik de max.
Betekend 47mm dat alles tot 47 erin gaat
https://www.cityparts.nl/cilinder-7...MI_-XlmqjS6QIVz9vVCh0GzAYwEAQYAyABEgJzsPD_BwE is ook 47 en 70 cc of past dat dan precies niet
 
Cityparts is duur en weten niet altijd zo goed wat ze verkopen.

Die cilinder is overigens voor china blok.

Sym Fiddle 1 / Sym Orbit 1

Waren destijds geleverd met zo`n china blok.. Sym Fiddle 2 en 3 en Sym orbit II hebben een eigen SYM motor XS1P37QMA-2
Dus op ene sym orbit 1 (2009) zou wel een 80cc passen of alleen de 65?
Ik wil mijn sym orbit 50cc omzetten naar een 80cc echter weet ik niet helemaal wat de verborgen kosten zijn naast de cilinder zelf, rollen zwaarder en sproeier groter weet ik maar wat nog meer?
Ps als iemand een iedee heeft van hoe groot de sproeier moet zijn en hoe zwaar de rollen graag hoor ik dat ook
Cdi ontgrenser zit eral in
maar als er een 62cc in zit wat zouden de extra verborgen onderdelen en kosten meebrengen?
 
Sym orbit 1 zou zelfs tot 90 / 100cc kunnen. Is ook wel de max van het carter cilindergat.
Alleen of je met zo`n cilinder op de openbare weg ermee moet gaan rijden is niet echt aan te raden, want dan hoor je duidelijk wat eronder zit en sta je zo weer aan de kant. Zelfs piaggio 80cc is duidelijk hoorbaar. (is echt een stuk zwaarder kwa geluid)
 
Sym orbit 1 zou zelfs tot 90 / 100cc kunnen. Is ook wel de max van het carter cilindergat.
Alleen of je met zo`n cilinder op de openbare weg ermee moet gaan rijden is niet echt aan te raden, want dan hoor je duidelijk wat eronder zit en sta je zo weer aan de kant. Zelfs piaggio 80cc is duidelijk hoorbaar. (is echt een stuk zwaarder kwa geluid)
Een toeren begrenzer is dat een optie?
 
Nee maakt niks uit, geluid blijf je horen, want op zo`n cilinderkit heb je nou eenmaal een andere cilinderkop nodig met grotere kleppen en daar komt gewoon meer geluid naar buiten. (dan hoor je duidelijk dat je op een motor zit)

Orginele cilinderkop kan je tot 72cc nog gebruiken.. 85cc en 90cc heb je al een andere kop voor nodig.

Hoe meer je opvoerd, des te harder ga je rijden. En dan val je op en sta je aan de kant met een wok op je dak en misschien inbeslagname van je scooter als je echt pech hebt. Als je normale scooter snelheid rijd (tussen de 45km / a 60 op de teller, dan heb je niet echt een hele zware cilinder nodig) Doe het vooral om het koppel in het begin wat te verhogen.

Zou zelf niet verder gaan dan 60cc of 72cc als de max als je het nog een beetje scooter wilt houden.. En dan gewoon originele uitlaat eronder houden.
Eventueel met een sport nokkenas en een andere vario, en de rest origineel laten.
 
Je moet even kijken naar de motorblokcode....
Als er 1P39QMB (= Kymco imitatie) staat is het wel mogelijk, heb je echter het nieuwe motorblok (XS1P37QMA-2), is 63/65cc de max zoals de heren hierboven al aangeven.

Deze letter en cijfercombinatie kun je terugvinden aan de linkerkant van het motorblok, zie ook:

image4491.gif
Kan je ook ergens anders het typenummer motorblok zien want bij mij zit er teveel smeer en meuk op wat nue weg t halen is
 
Nee, dit is de enige plek waar het voluit staat weergegeven en/of gegraveerd.
Even goed poetsen en een beetje zinvol geweld toepassen is dus van noodzaak om het nummer te doen verschijnen!
Desnoods wat smeermiddelen (WD40) gebruiken om het vuil weg te vegen.
 
Last edited:
maar city parts is dat wel een betrouwbare site voor de cilinder tehalen ik wil een 80cc cilinder halen op me scooter het is een chinees blok dus dan past het toch? en 100 euro voor 80cc is toch niet echt duur ofzo
 
maar city parts is dat wel een betrouwbare site voor de cilinder tehalen ik wil een 80cc cilinder halen op me scooter het is een chinees blok dus dan past het toch? en 100 euro voor 80cc is toch niet echt duur ofzo
ik heb er niet véél ervaring mee, maar die ervaring díe ik ermee heb was slecht: onderdeel dat speciaal voor mijn scooter zou zijn, klopte van geen kant (regelschuif voor Kymco Euro 4 carburateur)
met K-parts heb ik bétere ervaringen.
ik lees ook dat het vaak weinig uitmaakt waar je je cilinder en zuiger haalt, uiteindelijk komt het allemaal uit china. A
ls je het ècht goedkoop wil: Ali, dichter bij, en dus sneller ìn huis: Nemeco (bestel ik altijd auto-motorolie, maar hebben dit ook, voor belachelijk lage prijzen.)
 
Back
Top