80cc Speed??

Status
Not open for further replies.
JohnB said:
Of je neemt een Pia speed , neemt een 44mm stroke as en gebruikt een cross zuiger. Shit he ook een 80cc

Gaat niet in je cilinder passen vanwege de langere slag, icm een 80 mm drijfstang en een zuiger die 5 mm hoger is, dat gaat in een pia cilinder, geef je 'm 4,7 mm meer slag heb je in je BDP en OPD 2,35 mm te weinig/teveel...

Correct me if i'm wrong, ik heb het hier ff grofweg uitgeschetst en kwam op dit uit...

@ TS, hoe weet jij zeker dat dat ding 80 cc inhoud heeft?
 
Chris@Citta said:
Gaat niet in je cilinder passen vanwege de langere slag, icm een 80 mm drijfstang en een zuiger die 5 mm hoger is, dat gaat in een pia cilinder, geef je 'm 4,7 mm meer slag heb je in je BDP en OPD 2,35 mm te weinig/teveel...

Correct me if i'm wrong, ik heb het hier ff grofweg uitgeschetst en kwam op dit uit...

@ TS, hoe weet jij zeker dat dat ding 80 cc inhoud heeft?

LEZEN , dit hef je op door de cross zuiger die 5mm lager zit met zn pistonpen. Dus bij deze corrected
 
[5th] klaas said:
Er is altijd nog zoiets als fabriek cilinders.race teams uit italie rijden al veel eerder met nieuwe cils als hier in nederland dus als je connecties hebt in italie.why not...Ik werk btw bij dealer en kheb de vertegenwoordiger van malossi gesproken en hij had het ook over een soort van nieuwe speed alleen niet echt een 70 meer zei die.Maar of het allemaal waar is moeten we maar afwachten als er foto's van zijn.

*zucht* die indianenverhalen over cilinders uit italie :shut) sites als scooterattack e.d. zijn tegenwoordig ook vooraanstaand leveranciers dus anders had je waarschijnlijk al lang er iets over gelezen.....en het zou mij ook nix verbazen als het gewoon om 2F4R kitje gaat
 
ust power said:
*zucht* die indianenverhalen over cilinders uit italie :shut) sites als scooterattack e.d. zijn tegenwoordig ook vooraanstaand leveranciers dus anders had je waarschijnlijk al lang er iets over gelezen.....en het zou mij ook nix verbazen als het gewoon om 2F4R kitje gaat

Je kan ook klaargemaakt malossi spul kopen, als het goed is is er zelf een catalogus van.
 
jah owkey, maarjah dat is dan waarschijnlijk op bestelling en mag je dikke knaken neerleggen....maar denk jij dat een 'consumentversie' 80cc Speed momenteel op de markt verkrijgbaar is?
 
[5th] klaas said:
Er is altijd nog zoiets als fabriek cilinders.race teams uit italie rijden al veel eerder met nieuwe cils als hier in nederland dus als je connecties hebt in italie.why not...Ik werk btw bij dealer en kheb de vertegenwoordiger van malossi gesproken en hij had het ook over een soort van nieuwe speed alleen niet echt een 70 meer zei die.Maar of het allemaal waar is moeten we maar afwachten als er foto's van zijn.
Jammer dat alle raceklasses tot 70cc gaan dan :D
Verder lijkt mij dit ook een broodje aap verhaal :L
 
och waarschijnlijk heeft die doede gewoon een gewone speed en lult ie uit zn nek, ts zegt zelf dat hij de cil van die gast alleen aan de buitenkant heeft gezien..

:+
 
[5th] klaas said:
Ik werk btw bij dealer en kheb de vertegenwoordiger van malossi gesproken en hij had het ook over een soort van nieuwe speed alleen niet echt een 70 meer zei die.

je bedoeld Henk Slinger zeker?
 
Ja, als er een 80cc speed zou zijn zouden mensen hier het ongetwijfeld wel weten. Dat zou er @ de scootersprint @ italie allang mee gesprint zijn. En waarschijnlijk heb je een andere as nodig want een grotere boring vereist grove aanpassingen in het blok. En dacht dat Massimo dude ook een hoog mannetje @ malossi is, dus misschien is het wel de 2f4r waar ze het over hebben.
 
Tedeschi heeft een tijdje geleden een "MHR Speed" helemaal aangepast aan een 44mm-slag krukas maar het lijkt me sterk dat dat ding nu plotseling in NL is..
 
ik weet het verder ook niet alleen waarschijnlijk is het net als johnb zegt helemaal aanpassen die bende en je zit ook op 80cc.daarom zei ik verhalen maken nix waar alleen met een duidelijke foto of verdere setup kom je 8er de waarheid.en wat ik bedoelde over italie dat zijn die cils die ze in de fabriek hebben dus logisch als het daar eerder is want ze worden daar nou eenmaal gemaakt.en enrico je zal verbaast staan wat sommige noobs allemaal te pakken kunnen krijgen.
 
melf #50 said:
en die is toch ook geen 80cc??

dan moet je of een hele grote boring hebben of een grotere slag of een combinatie van beide...

mja , als er bij Malossi niks staat is het er vaak ook niet..

[edit] die voor rs is 50mm , maar dan zit je nog maar op 76,5765 cc...

voor rs is gewoon 47.6mm
de enige mhr kit met 50mm boring is voor derbi..
 
Chris@Citta said:
Gaat niet in je cilinder passen vanwege de langere slag, icm een 80 mm drijfstang en een zuiger die 5 mm hoger is, dat gaat in een pia cilinder, geef je 'm 4,7 mm meer slag heb je in je BDP en OPD 2,35 mm te weinig/teveel...

Correct me if i'm wrong, ik heb het hier ff grofweg uitgeschetst en kwam op dit uit...

Pistonpen 5 mm lager is bovenkant zuiger 5 mm hoger, anders kon je ook geen cross zuiger in een speed gebruiken, pia verhaal dan. Ik blijf er toch bij dat ik goed zit, reken/teken het voor jezelf ff uit anders...

En je timingen zijn zeg maar... weg!
 
Chris@Citta said:
Pistonpen 5 mm lager is bovenkant zuiger 5 mm hoger, anders kon je ook geen cross zuiger in een speed gebruiken, pia verhaal dan. Ik blijf er toch bij dat ik goed zit, reken/teken het voor jezelf ff uit anders...

En je timingen zijn zeg maar... weg!

Je kan je zuiger altijd netjes bovenin laten komen, dat is het probleem niet.

Wat wel een probleem is is dat als je een korte slag cilinder gebruikt met een lange slag krukas dat je timingen omhoog vliegen, je kan bijv. geen speed op een Kymco zetten (of je moet je zuiger boven je cilinder uitlaten komen :p )
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top