80cc piaggio zip 4t 2valve

Lorenzo P

Active Member
Laats had ik venomen dat je met een 80cc 4t wanneer die correct is afgesteld een autowheelie kan maken is deze bewering waar want ik dacht dat het alleen met een 70cc 2takt ging onder de piaggio zip 2000
 
Advertisement - register to remove this

Met een 4t 80cc kan het ook met een naruku sport nokkenas, lichte variorollen en belangrijk sterke trekveren. Je vermogen neemt iets toe, maar net genoeg voor een wheelie afhankelijk van hoe zwaar je zelf bent en op welke toeren je hem pakt.
 
zelf weeg ik 75 kilo maar ik doe een malossi cilinder met een malossi nokken as en sproeier 85 en 6,1 gram rollen denk ik
 
enig idee welk merk en kleur trekveertjes? en een malossi varioteur laat ik denk ik zitten want dat had geen zin bij een 4t toch?

en een drukveer moet die ook nog worden aangepast?
 
Nee joh, is allemaal een ''broodje aap verhaal'', tenzij met wegtrekt met meer dan 16.000 rpm met een powerhouse van een cilinder.
Bij viertakt moet men echt meer dan een simpele 80cc cilinder en nokkenas monteren.

90cc (echte) cilinder, plus een kop met grotere kleppen, nokkenas, race variootje en aangepaste koppeling met een iets groter carburateur.
Hoe meer lucht, des te beter voor meer power wat een wheelie weer ten goede komt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met Pia, maar wel met de Chineesjes.
 
Malossi rood drukveer bij 80cc en polini rode trekveertjes of omega zwart. Geen broodje aap verhaal. Natuurlijk zal je wel het uiterste moeten vragen van je piaggio 4t, maar is mogelijk. Hoe lang je de wheelie volhoudt is maar 2 a 5 seconden. En zoveel investeren en om laten bouwen alleen maar voor die paar seconden uplifting, is in mijn ogen ook niet waard.
 
Last edited:
Malossi rood drukveer bij 80cc en polini rode trekveertjes of omega zwart. Geen broodje aap verhaal. Natuurlijk zal je wel het uiterste moeten vragen van je piaggio 4t, maar is mogelijk. Hoe lang je de wheelie volhoudt is maar 2 a 5 seconden. En zoveel investeren en om laten bouwen alleen maar voor die paar seconden uplifting, is in mijn ogen ook niet waard.
Dankjewel
 
Malossi rood drukveer bij 80cc en polini rode trekveertjes of omega zwart.

Leuk voor een wheelie, maar voor de rest rijdt de scooter dan naadje met een hoop toeren??
Wel leuk als je heel de dag door de straat wilt rijden op je achterwiel, is weer eens wat anders dan met een vlag van het balkon wapperen!
Nu maar hopen dat de straat niet zo lang is als 2 t/m 5 sec.
 
Tja, vraag het mij
Leuk voor een wheelie, maar voor de rest rijdt de scooter dan naadje met een hoop toeren??
Wel leuk als je heel de dag door de straat wilt rijden op je achterwiel, is weer eens wat anders dan met een vlag van het balkon wapperen!
Nu maar hopen dat de straat niet zo lang is als 2 t/m 5 sec.

Tja, vraag het mij niet! Is niet voor mij op mijn leeftijd meer weggelegd. Als jongeren dat willen en vragen, beantwoord ik die vragen gewoon. Ben zelf ook jong geweest.
 
Leuk voor een wheelie, maar voor de rest rijdt de scooter dan naadje met een hoop toeren??
Wel leuk als je heel de dag door de straat wilt rijden op je achterwiel, is weer eens wat anders dan met een vlag van het balkon wapperen!
Nu maar hopen dat de straat niet zo lang is als 2 t/m 5 sec.
Nou oke het is ook niet mijn bedoeling om alles naar zijn naadje te rijden wat zou jij dan veranderen floris aan die drukveer en trekveertjes?
Post automatically merged:

Nee joh, is allemaal een ''broodje aap verhaal'', tenzij met wegtrekt met meer dan 16.000 rpm met een powerhouse van een cilinder.
Bij viertakt moet men echt meer dan een simpele 80cc cilinder en nokkenas monteren.

90cc (echte) cilinder, plus een kop met grotere kleppen, nokkenas, race variootje en aangepaste koppeling met een iets groter carburateur.
Hoe meer lucht, des te beter voor meer power wat een wheelie weer ten goede komt.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met Pia, maar wel met de Chineesjes.
nee snap ik alleen is er niet meer dan een 80cc helaas nou ja 125cc maar dan moet ik illegaal een motorblok veranderen
 
wat zou jij aanraden dan?
rij momenteel met 10gram, koude motor trekt ie dat goed, maar bij warme motor minder, dikke dip, zit nog een beetje te kijken wat het beste zou kunnen zijn, denk zelf aan 7,5 of 8,4 gram, rij zelf momenteel met een groene drukveer op 10gram, minder dan 10 gram met witte drukveer, sproeier 84, heb een torquedriver erin zitten en multivar, verder ook een malossi 80cc en nokkenas, zit zelf ook te denken om de v snaar te shimmen, aangezien ie ook aardig diep in me achterstepoulie zit, terwijl de v snaar nog best nieuw is
 
rij momenteel met 10gram, koude motor trekt ie dat goed, maar bij warme motor minder, dikke dip, zit nog een beetje te kijken wat het beste zou kunnen zijn, denk zelf aan 7,5 of 8,4 gram, rij zelf momenteel met een groene drukveer op 10gram, minder dan 10 gram met witte drukveer, sproeier 84, heb een torquedriver erin zitten en multivar, verder ook een malossi 80cc en nokkenas, zit zelf ook te denken om de v snaar te shimmen, aangezien ie ook aardig diep in me achterstepoulie zit, terwijl de v snaar nog best nieuw is
Ik rijd zelf nooit met een koude motor ik laat hem altijd even 2-3 minuten warm draaien waarom zou standaard 6,5 gram rollen eigenlijk niet goed zijn als afstelling? en dan sproeier 85
 
Ik rijd zelf nooit met een koude motor ik laat hem altijd even 2-3 minuten warm draaien waarom zou standaard 6,5 gram rollen eigenlijk niet goed zijn als afstelling? en dan sproeier 85
ik laat hem ook even warmdraaien, maar dan is de bedrijfstempratuur nog niet bereikt, vandaar koude motor, 6,5 gram is een bromfiets afstelling die 45km gaat, dus gebaseerd op 50cc, 80cc heeft veel meer koppel, dus moet je dat bereik vergroten, en 4t moet je niet teveel in ze toeren rammen, vlot optrekken dan gelijk doortrekken kwa toerental
 
Back
Top