80cc piaggio zip 4t 2017 rijdt maar 50

Status
Not open for further replies.

Zipdriver2017

New Member
Ik heb een piaggio zip 4t 2017 gekocht op marktplaats met maar 6000km en een 80cc er in met maar 3000km. Echter rijdt de scooter maar 50km/h terwijl ik al de varioringen heb verwijderd en er een cdi begrenzer op heb gezet (begrensd 32 en ontgrensd dus 50), Ook zit er al een malossi multivar kit op en heb ik nu 6,2gram rollen met een witte drukveer. De sproeier is nu maat 80. Daardoor zou hij misschien maximaal 70 kunnen maar in ieder geval geen 50km/h.

Heeft iemand hier verstand van? Ben zelf redelijk technisch maar dit is de eerste keer dat ik aan een scooter sleutel dus het zou best kunnen dat ik iets over het hoofd heb gezien.
 
Advertisement - register to remove this

Met zo'n kleine sproeier moet je opletten dat hij niet warm gaat lopen en 6,2 gram rollen zijn echt veel te licht. Ik zou er zo niet op verder rijden want dat is vragen om een warmloper
 
Met zo'n kleine sproeier moet je opletten dat hij niet warm gaat lopen en 6,2 gram rollen zijn echt veel te licht. Ik zou er zo niet op verder rijden want dat is vragen om een warmloper
Ik heb de bougie er uit gehaald om te kijken of de sproeier goed was en de bougie was zwart (oftewel zelfs een te grote sproeier). Ik ga er morgen 7,2 gram rollen in doen om te kijken of dat iets helpt met de topsnelheid.
 
Heb je een grotere carburateur? Want een zwarte bougie met sproeier 80 is best raar. Meeste mensen gebruiken rond de 86
Post automatically merged:

En rollen van rond de 9gr. Maar elke scooter is natuurlijk weer anders
 
Heb je een grotere carburateur? Want een zwarte bougie met sproeier 80 is best raar. Meeste mensen gebruiken rond de 86
Post automatically merged:

En rollen van rond de 9gr. Maar elke scooter is natuurlijk weer anders
ik heb de standaard piaggio carburateur er in zitten. Hij trekt ook best langzaam op (7 seconden tot de 30km/h) dus ik merk weinig van de 80cc malossi. De scooter had een wokstatus en was dus weer origineel gemaakt. Hierna had de verkoper weer de 80cc er onder gezet en varioringen er uit gehaald. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben? maar ik vermeld het maar voor het geval dit misschien een oorzaak kan geven.
 
Hoi,

ik sluit dit topic conform ons beleid van snor opvoeren:

Mocht je nog vragen hebben, kan je me altijd even een direct berichtje sturen :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top