80cc onder Baotian F3, waar op letten?

LBVDH

Well-Known Member
Hey,
Ik heb een baotian F3, 50cc.
De CDI is ontgrenst, de carburateur ook en hij loopt 57 met de wind mee.
Ik heb de ncy overdrive2 vario gemonteerd, ZONDER shims (ringetjes) alleen.
Dus alleen de 37,5 mm gladde glijbus.

Ik kreeg vandaag mijn NCY cilinder, 80cc en ik wil ik graag inbouwen =)

Mijn drie vragen:

- Moet ik meer shims erbij doen met de 80cc cilinder??
- Welke sproeiermaat raden jullie aan? Ik dacht zelf aan 86...
- Maakt een snellere nokkenas nou echt veel uit qua acceleratie en topsnlh?
Als er iets is wat ik moet weten.. tell me!! :p

Bedankt!!! Leon
 
Advertisement - register to remove this

1. shims gaan niet bij je cilinder maar werken samen met je vario om de perfecte afstelling te krijgen.
2.sproeier 86 op 80cc? te klein..! begin met 110?
3. ja een snellere nokkenas maakt heel veel uit.. het zorgt er namelijk voor dat je INlaat en UITlaat kleppen op een ander tijdstip open gaan, waardoor je het blok zo kan afstellen dat BIJV. op het moment dat je uitlaat klep op het kleinste beetje na net niet dicht is dat de inlaat kleppen al open gaan en al verse lucht in de motor brengen, om de verbranding sneller te beginnen..

mja als je zoiets al niet weet, waarom dan niet 2takt sleutelen?

als je je blok niet goed op tijd hebt staan ben je de sjaak he..
dan gaat je zuiger de in of uitlaat kleppen raken en kun jij na 1 keer starten je blok weer weggooien en opnieuw gaan opbouwen:)

succes der mee!
 
De krukas (positie van de zuiger) en de nokkenas (posistie van de kleppen) moeten op elkaar afgesteld zijn. Bij het OHC model (denkelijk bij de meeste scooters, bovenliggende nokkenas) is de krukas en de nokkenas verbonden met elkaar met een ketting (of riem) en kettingwielen (of tandwielen).

Dit zorgt er voor dat dus de nokkenas en de krukas verkeerd afgesteld kunnen zijn op elkaar. Dus als je de distributie ketting los haalt moet je bij montage de timing van de krukas en nokkenas terug goedzetten. Indien deze fout staan bezorg je de motor dus ernstige schade.

De zuiger zal dan tegen de kleppen aan komen....
 
Op het blok gelijk te zetten of 'op tijd' moet je het vliegwiel met de T in de nok op negen uur hebben staan. Ook was er een tandwiel waarvan je altijd 3 gaten moet kunnen zien. Ik heb dit van de goede howto 80cc inbouwen, die ik zeker bij de hand ga hebben!
En inderdaad als je je timing fout zet ga je schade krijgen... Bedankt voor de reacties mensen!
 
inderdaad wat ronnie zegt:)
als de timing verkeerd is raakt de zuiger de klep die open staat en kun je je blok weer opnieuw opbouwen en dat wil je niet denk ik:)
heb t gezien bij een bmw 735 met 5.2l v8 en dat wil je niet zien of horen, die auto moest een nieuw motorblok hebben xD
 
Back
Top