80cc motor uitrusten met 50cc blok voor keuring?

blabsie73

New Member
ik vroeg mij af of het mogelijk en legaal is om een 80cc motor (zoals een mtx 80, of dt80) uit te rusten met een 50cc cilinder of 50cc blok om hem te laten keuren als brommer.
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me wel te kunnen. Het is eigenlijk hetzelfde als een brommer terug keuren naar een snor. De constructie snelheid is dan wat overkill, maar voldoet verder 100%. Misschien dat er nog wel een begrenzing op moet zitten die maximaal 45 km/hr garandeert. Ik zou alleen niet weten waarom je zoiets überhaupt zou willen.
 
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me wel te kunnen. Het is eigenlijk hetzelfde als een brommer terug keuren naar een snor. De constructie snelheid is dan wat overkill, maar voldoet verder 100%. Misschien dat er nog wel een begrenzing op moet zitten die maximaal 45 km/hr garandeert. Ik zou alleen niet weten waarom je zoiets überhaupt zou willen.
bedankt voor je uitleg, eigenlijk de enige reden waarom ik dit wil doen is omdat ik al een dt80 heb, maar nog niet oud genoeg ben om motor eem motorrijbewijs te halen.
 
Even bij de RDW informeren zal je meer duidelijkheid geven. Maar ik denk wel dat het een goede kans maakt.
Post automatically merged:

Nog even wat gegoogeld, maar er zitten hoogstwaarschijnlijk toch meer haken en ogen aan. Voordeel is wel dat je er een 50cc blok onderzet. Dan wordt het een "nieuw" voertuig dat opnieuw moet worden gekeurd. Maar daar worden nog wel wat eisen aan gesteld. Dus toch verstandig je plan eerst even met de RDW te bespreken.
 
Last edited:
Back
Top