80cc met open uitlaat

dnh300

Member
Hoi ik heb een vespa lx 80cc 2v met snelle nokkenas. Nu heb ik nog een standaard uitlaat maar een 80cc heeft minder tegendruk nodig dan dat de standaard uitlaat (voor 50cc) geeft. Heeft het nut om een open uitlaat te monteren? Of is dat weer te weinig tegendruk. En wat is beter te weinig of te veel tegendruk? Ik hoor namelijk verschillende verhalen voor 80cc met open uitlaat, bij de een trekt het beter of juist niet bij de ander is de top hoger of lager etc etc.

Advertisement - register to remove this

Zip 2t

Member
Aan welke open uitlaat zat je te denken?
Ik had zelf namelijk jamarcol en daar was ik niet zo tevreden over. Alle aftermaket uitlaten hebben vermogenverlies op een 4t, standaard vond ik het beste. Een turbo kit heb ik wel goede verhalen over gehoord.

dnh300

Member
Aan welke open uitlaat zat je te denken?
Ik had zelf namelijk jamarcol en daar was ik niet zo tevreden over. Alle aftermaket uitlaten hebben vermogenverlies op een 4t, standaard vond ik het beste. Een turbo kit heb ik wel goede verhalen over gehoord.
Turbokit heeft volgens de winkels die ze verkopen goede stats maar de meeste mensen zeggen daar niks van te merken. Zelf als ik een open uitlaat neem wil ik een jamarcol. Ik ken een iemand die sneller is gaan optrekken met zijn 80cc en jamarcol uitlaat. Top is niet veranderd. (Dit weet hij omdat hij even snel was als iemand en met de jamarcol ietsjes sneller gaat) dus het is denk ik wel mogelijk om wat harder te rijden met open uitlaat ja zelfs op een 4tact. Alleen het zit denk ik zo in iedereen zijn hoofd dat het vermogens verlies geeft dat niemand het probeert.

Runea101

New Member
Turbokit heeft volgens de winkels die ze verkopen goede stats maar de meeste mensen zeggen daar niks van te merken. Zelf als ik een open uitlaat neem wil ik een jamarcol. Ik ken een iemand die sneller is gaan optrekken met zijn 80cc en jamarcol uitlaat. Top is niet veranderd. (Dit weet hij omdat hij even snel was als iemand en met de jamarcol ietsjes sneller gaat) dus het is denk ik wel mogelijk om wat harder te rijden met open uitlaat ja zelfs op een 4tact. Alleen het zit denk ik zo in iedereen zijn hoofd dat het vermogens verlies geeft dat niemand het probeert.
In mijn geval ook, (eigen ervaring) 80cc DR, met jamacrol is ie iets veller dan de orginele pijp, niet heel veel maar wel iets

marcelMHR rox

Active Member
90cc met bijhorende 90cc cilinderkop, geloof ik dat wel, een 80cc met 50cc kop op een piaggo zal niet heel veel harder gaan dan een ontgrenste bromfiets

dnh300

Member
90cc met bijhorende 90cc cilinderkop, geloof ik dat wel, een 80cc met 50cc kop op een piaggo zal niet heel veel harder gaan dan een ontgrenste bromfiets
Nee klopt gaat mij vooral om de koppel, en als ik dan ook nog een mooi uitziende uitlaat erop heb die niet de prestaties verslechterd vind ik dat wel leuk.

En voor mensen gaan zeggen dat tegendruk geen effect heeft op een 4t scooter dat heeft zeker wel effect.

Maar ik vind het vooral interressant om te weten wat zoon open uitlaat nou doet op 80cc. 50cc heb ik lekke uitlaat gehad bocht was kapot dus vlakbij de cilinder. En reed volgensmij hetzelfde als het niet ietsjes harder was op top.

Last edited:

marcelMHR rox

Active Member
90cc cilinderkop kan toch helemaal niet op een Piaggio (origineel 50cc)?
klopt, wel op gy6 blokjes vandaar dat ik het ook intwijfel trek dat een 80cc cilindertje met een 50cc kop erop zulke snelheden kan halen, je verliest toch enig zins vermogen lijkt mij aangezien je met een 50cc kop erop rijd, ik had zelf een kymco met 90cc cilinder en kop, met nokkenas, dat ging als de brandweer ten opzichte van 50cc met 50cc kop

klopt, wel op gy6 blokjes vandaar dat ik het ook intwijfel trek dat een 80cc cilindertje met een 50cc kop erop zulke snelheden kan halen, je verliest toch enig zins vermogen lijkt mij aangezien je met een 50cc kop erop rijd, ik had zelf een kymco met 90cc cilinder en kop, met nokkenas, dat ging als de brandweer ten opzichte van 50cc met 50cc kop
Trekvermogen is wel lekker, top idd maar iets van 10-15km/h erbij.

Advertisement - register to remove this