80cc malossi monteren

Oke dus ik heb laatst een 80cc zip blok gekocht met de intentie om hem onder me vespa sprint blok te zetten, maar dit werd me afgeraden dus heb ik de 80cc er van af gehaalt schoongemaakt met remreiniger en besloten om deze zelf op de vespa sprint blok te zetten, nieuwe pakkingen gekocht, sproeier 80/82 gekocht, nieuwe pistonpenclip gekocht andere erin gelaten, dit word mijn eerste keer dus vroeg me af of mensen tips hebben? Word ook me eerste keer blok van mijn scooter afhalen, dus als ik het goed heb, enigste wat ik niet weet is hoe ik de gaskabel loshaal, weet iemand dat? En wat vinden jullie van de staat van de 80cc? En is het erg om zonder momentsleutel te werken? Verder zijn tips welkom
 

Attachments

  • C4BA3FA5-E48C-4B82-B731-91DA3551BEFA.jpeg
    C4BA3FA5-E48C-4B82-B731-91DA3551BEFA.jpeg
    226.1 KB · Views: 25
  • B1BD6F90-88DC-4FF5-99AB-A7801607465F.jpeg
    B1BD6F90-88DC-4FF5-99AB-A7801607465F.jpeg
    139.5 KB · Views: 25
  • 10630771-5FD4-4E0C-8905-6F573D8FA840.jpeg
    10630771-5FD4-4E0C-8905-6F573D8FA840.jpeg
    254.7 KB · Views: 21
  • 8DF8B994-1ADF-4514-B8F6-6E00B91752AF.jpeg
    8DF8B994-1ADF-4514-B8F6-6E00B91752AF.jpeg
    144 KB · Views: 21
  • 2BBE1BC6-BDFE-44CD-9919-008139CAFDBA.jpeg
    2BBE1BC6-BDFE-44CD-9919-008139CAFDBA.jpeg
    149.9 KB · Views: 22
Advertisement - register to remove this

Nou, petje af om aan zo'n klus te beginnen. maar wanneer je m doet heb je veel meer zicht op je motorblok en hoe het vastzit.
Twee hoofdstukken: motor eronderuit, en daarna montage van de cilinder en kop etc.
Koop of leen een momentsleutel wanneer je twijfelt. Een gebroken tapeind kan soms heel makkelijk, maar ook heel lastig zijn om eruit te halen.
Je cilinder lijkt een doorgeblazen koppakking gehad te hebben. Misschien moet de bovenkant iets gevlakt worden: glasplaat met heel fijn schuurpapier. Op de zuiger zie ik geen vreetsporen, maar helemaal blij ziet ie er ook niet uit. Heb je een idee over hoeveel km er met de 80 cc is gereden? Persoonlijk zou ik de aanslag op de zuiger laten zitten: het zorgt voor afdichting, en theoretisch ook voor oppervlakte vergroting= betere warmte afgifte.
Misschien is het handiger om de carburateur wel los te maken van de cilinderkop, maar deze wat op te hangen, zodat ie niet het motorblok in de weg zit wanneer je dat eronder vandaan haalt. Kun je da gaskabel laten zitten :)
Maak inderdaad een stappenplan en leg het desnoods voor aan ons: dan kunnen we onze tips heel gericht kwijt.
Nou jij!
Post automatically merged:

Oh ja,

Zo ziet het uit.
 

Attachments

  • IMG_0049.JPG
    IMG_0049.JPG
    225 KB · Views: 21
  • IMG_0051.JPG
    IMG_0051.JPG
    190.1 KB · Views: 15
  • IMG_0056.JPG
    IMG_0056.JPG
    168 KB · Views: 15
Last edited:
Bedankt voor je comment, dat met die gaskabel laten zitten ga ik zeker doen ja, zou echt niet weten hoeveel km deze cilinder heeft gelopen haha had hem van een hokblok gekocht, verder weet ik wel hoe het eraf moet ect heb ook deze cilinder van die hokblok afgehaalt alleen nog nooit een blok zelf van het frame losgehaalt dus dat word een leuke uitdaging, verder ga ik de cilinder en zuiger ect laten joh, kan geen kwaad zo kwam hij er onder vandaan, stappenplan is gemaakt dus over een paar uurtjes ga ik beginnen, enigste wat ik nog niet weet is hoe de zuigerveren gemonteert moeten zijn, dus aan welke kant moet die opening bij die 2 veren? Zelf dacht ik misschien een opening aan de voorkant en eentje aan de achterkant maar weet het niet zeker
 
enigste wat ik nog niet weet is hoe de zuigerveren gemonteert moeten zijn, dus aan welke kant moet die opening bij die 2 veren? Zelf dacht ik misschien een opening aan de voorkant en eentje aan de achterkant maar weet het niet zeker
Denk aan de Mercedes ster , Met de bovenste punt van de ster naar de uitlaat gericht, onderste punten zijn de locatie van openingen van de veren.
 
De openingen van de zuigerveren kun je steeds 120 graden laten verspringen, dan zit dat eerlijk verdeeld over 360 graden= omtrek circel= omtrek zuiger.
Maar ik heb er maar 2 haha, in ieder geval moet het gewoon netjes verdeeld zijn, dan doe ik dat met die 2
Post automatically merged:

Denk aan de Mercedes ster , Met de bovenste punt van de ster naar de uitlaat gericht, onderste punten zijn de locatie van openingen van de veren.
Maar ik heb er maar 2 haha, in ieder geval moet het gewoon netjes verdeeld zijn, dan doe ik dat met die 2
Post automatically merged:

Denk aan de Mercedes ster , Met de bovenste punt van de ster naar de uitlaat gericht, onderste punten zijn de locatie van openingen van de veren.
Denk aan de Mercedes ster , Met de bovenste punt van de ster naar de uitlaat gericht, onderste punten zijn de locatie van openingen van de veren.
Ooh dan zie ik mijn pijltje op mijn zuiger als het bovenste ster van het mercedes logo en dat doe ik de 2 andere openingen gewoon rechts en linksboven
 
Maar ik heb er maar 2 haha, in ieder geval moet het gewoon netjes verdeeld zijn, dan doe ik dat met die 2
Post automatically merged:


Maar ik heb er maar 2 haha, in ieder geval moet het gewoon netjes verdeeld zijn, dan doe ik dat met die 2
Post automatically merged:



Ooh dan zie ik mijn pijltje op mijn zuiger als het bovenste ster van het mercedes logo en dat doe ik de 2 andere openingen gewoon rechts en linksboven
ik wil niet weten wat jij met jouw pijltje en jouw zuiger doet... is een scooterforum lijkt op scortumforum maar toch...
:relaxed: 4:20
 
Ben nu al een uurtje bezig en wat een gezeik jongens heel de dag die carb zit benzine te pissen, in ieder geval volgenmsij alleen nog de startmotor moet los, alleen moet ik nou losmaken bij de startmotor zelf of zit er een stekker in de treeplank ik kom ff niet verder
 
Back
Top