80cc malossi afstellen

Ik heb een Top Performance 80cc (maar dat zou niet uit moeten maken), Naraku nokkenas en geen torquedriver. Piaggio V-snaar, 9.3gr rollen (Joey Schaar zegt dat dat de beste afstelling is, anders 8.4gr), 84 sproeier. Rijdt perfect constant in 1x door. Check je spruitstuk eens, daar zaten bij mij scheuren in en daardoor reed hij ook klote. Misschien kleppenuitlaat 0.15 doen?
En met welke druk en trekveren?
 
Hij trekt nu veel beter all met sproeier 82, alleen schokt ie heel ff met wegrijden, denk trekveren? zitten nu polini trekveren in ipv malossi wit of orgineel, en uitlaatklep op 0,15mm
 
Dat vooruit bokken heeft te maken met te strakke trekveren. Origineel is goed genoeg dan trekt ie gewoon egaal in ze toeren. Dus niet bij eerst half gas geven voordat ie pas voorruit trekt (met te strakke veren).
 
Dat vooruit bokken heeft te maken met te strakke trekveren. Origineel is goed genoeg dan trekt ie gewoon egaal in ze toeren. Dus niet bij eerst half gas geven voordat ie pas voorruit trekt (met te strakke veren).
Hij rijd veel beter nu, trekveren orgineel, uitlaat klep op 0,15, en sproeier 84
 
Hij houd nu wel alleen in een beetje zodra die goed warm is, ook kwa optrekken weer die ene dip maar dit keer iets minder lang
Post automatically merged:

Zou het door me uitlaat komen? Heb een 4scoot technigas uitlaat met een prop in de bocht wegens decibel
 
Last edited:
Rij eens met je standaard uitlaat. Die sportuitlaatjes houden veel vermogen tegen. Alleen bij 2takt heb je er profijt van. Zo een prop is nooit goed voor een 4takt. Keb zelf een keer een Jarmacol uitlaat eronder gezet. Nou meteen 7km top inleveren.
 
Rij eens met je standaard uitlaat. Die sportuitlaatjes houden veel vermogen tegen. Alleen bij 2takt heb je er profijt van. Zo een prop is nooit goed voor een 4takt. Keb zelf een keer een Jarmacol uitlaat eronder gezet. Nou meteen 7km top inleveren.
Top snelheid maakt mij niet zo zeer uit, gaat mij om de koppel en trekkracht
 
Das al stukken beter! ja die 1 a 2 seconden inhouden kan je acceleratiepompje van je carburateur zijn. Ik zou het zo laten. Straks versleutel je de boel.
 
Nope. Volgens mij heeft een 4takt geen luchtfilter begrenzer.
heb net even die bescherm kap eraf gehaalt, die op de luchtfilter zit, en nu volgas trekt ie zonder problemen geen dip, die kap erop en hij houd weer ff in, Lijkt mij een geval dat die te weinig lucht krijgt?, dus of kleinere sproeier dan 84, maar dat lijkt me niet ideal op die 80cc, of me luchtfilter aanpassen?
 
Luchtfilter aangepast, zodat de flow beter is, trekt nu zonder dip weg, alleen rond de 35 a 40 komt ie net iets aan benzine tekort nu denk, iets teveel lucht
 
Back
Top