80cc DR tips?

JurreJ

Well-Known Member
P1000221 copy.jpg

P1000219.jpg
Ik heb rieju smx pro black series 2005,
50cc orgi
16mm carb orgi
turbokit uitlaat

Ik ga er denk ik een 80cc DR onderzetten en doppler krukas met 21mm dellorto. Wat denken jullie ik heb een max budget van 350euro ik wil ook nog mn vertanding aanpassen wil max 90 tot 100km/uur gaan maar wel lekker snel optrekken en moet ik ook nog iets met mn koppeling doen of een ander membraam>?

P1000219.jpg
 

Attachments

  • P1000225 copy.jpg
    P1000225 copy.jpg
    1.5 MB · Views: 7
  • P1000226.jpg
    P1000226.jpg
    1.3 MB · Views: 2
Advertisement - register to remove this

die krukas kun je laten zitten. die houd wel. mits ie al niet beschadigd is.

met een dr80 + leovince v6 + 19mm rij ik 110 max. wat korter vertand (12-50) gaat ie ong 100.
Die V6 is niet zo'n succes. zou idd voor yasuni HM oid gaan.
koppeling heb ik wel veranderd maar dat kost max een keer 50 euro.
membraam maakt geen flikker uit.

met 350 euro zeker te doen.
2e hands uitlaat en carb en die cilinder nieuw kom je nog niet op300 denk ik
 
Carbon platen zorgen dat het niet vastloopt! Loopt ie niets sneller van.... Metalen platen (std) willen nog wel eens breken bij snellere setups en die verneuken je hele blok! Carbon plaatjes versplinteren en richten geen schade aan.
 
Carbon platen zorgen dat het niet vastloopt! Loopt ie niets sneller van.... Metalen platen (std) willen nog wel eens breken bij snellere setups en die verneuken je hele blok! Carbon plaatjes versplinteren en richten geen schade aan.

juist....
ik rij gewoon met 80 en std plaatjes van bijna 9 jaar oud. als die kut waren waren ze echt al wel stuk.

tegen de tijd dat er zoveel lucht doorkomt dat je de plaatjes sloopt moet die krukas al zo hard rond draaien dat ie aan stukjes spat.
 
Oké neem jij lekker dat risico maar laat andere dat risico niet nemen zonder dat hij/zij het weet! Jij wist niet eens waarvoor de carbon platen waren.... Beter Geef je deze jongen daarom ook geen advies meer waar je geen verstand van hebt. Beperk je tot de dingen waar je wel verstand van hebt.

Mvg Wesley
 
Oké neem jij lekker dat risico maar laat andere dat risico niet nemen zonder dat hij/zij het weet! Jij wist niet eens waarvoor de carbon platen waren.... Beter Geef je deze jongen daarom ook geen advies meer waar je geen verstand van hebt. Beperk je tot de dingen waar je wel verstand van hebt.

Mvg Wesley

in het zeer onwaarschijnlijke geval dat je std plaatjes breken zul je idd je cilinder verneuken.
wanneer carbon echter ''versplintert'' is je cilinder ook stuk alleen merk je dat pas wat later, omdat het net als zand gruis is zal het kleine groevjes in je cilinder achterlaten. daardoor krijg je compressie verlies en is die cilinder/zuiger ook op

carbon platen hebben het nut dat ze sneller openen en sluiten. waardoor je je carter druk beter gebruikt om lucht aan te zuigen en je cilinder in de werken. ook zullen ori plaatjes een beetje verbuigen na een x aantal jaar. waar carbon plaatjes ook minder last van hebben.

echter gaat een jongen die net bezig is met opvoeren van dit alles niks merken.

en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord/meegemaakt dat er membraam plaatjes afbraken en in een cilinder terecht kwamen. maarja ik loop ook nog maar 3 jaar mee in de brommer/cross wereld dus wie ben ik.
 
mja , std is als het goed is carbon of glassfiber..

en zowel AM6 als Derbi kan gewoon met de std platen..

std krukas zou ik echter NIET doen , maar daar ga ik geen discussie over voeren ,dat is zinloos verder.

kopp. platen kunnen ook gewoon blijven zitten ,alleen even mallossi veertjes erin en het is prima , mits de platen natuurlijk niet versleten zijn.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top