80cc brom omkeuren naar snor

Thijshoondert

New Member
Hallo allemaal, ik vroeg mij af of het mogelijk is om een 80cc brommer om te laten keuren naar snorfiets. Zelf was ik van plan de originele Piaggio Zip snor cdi er in toe doen ipv ene ontgrensde cdi en wilde ik een varioring plaatsen gericht op het rijden met 25km/u scooters van piaggio

Zou deze zo de toegestaande snelheid halen?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat hij hard wilt optrekken maar rustiger wilt rijden.

80cc met een vario ring lijkt mij het domste om te doen.. Omdat de 80cc je vermogen wilt leveren, maar door de vario blokkering dit niet kwijt kan.
En dan gaat de boel in overtoeren lopen wat slecht voor je cilinder is.. ect..
 
Denk dat hij hard wilt optrekken maar rustiger wilt rijden.

80cc met een vario ring lijkt mij het domste om te doen.. Omdat de 80cc je vermogen wilt leveren, maar door de vario blokkering dit niet kwijt kan.
En dan gaat de boel in overtoeren lopen wat slecht voor je cilinder is.. ect..
Het is alleen de bedoeling dat de varioring en begrenzer er in gaan voor de keuring, daarna gaan ze er weer uit!
 
Thijs,

je weet toch hopelijk dat er een helmplicht komt voor snorfietsen met als vermoedelijke ingang van 1-1-2023 en dat na deze datum je "snorfiets" zich een stuk slechter verkopen laat?
Dus dit nog maar even onder de aandacht brengen want ik weet niet of je post #5 van @4slaf4life goed gelezen en begrepen hebt!
Vandaar dat @4slaf4life dit oa een raar idee vindt, vermoed ik.
 
Kijk een 1 van de beginfilmpjes van Joey Schaar's flintstone vespa serie, daar stelt hij ook een 80cc setup af op een snorplaatje, die aan de max toegestane snelheid voldoet.
 
Hahahaha alsof Joey alles weet....
Die afstelling is leuk om ff mee naar de keuring te gaan en dan op een aanhanger naar huis.
Maar wil je hier "serieus" mee blijven rijden stoot ff je hoofd tegen een brug met aan autowheelie
Je hebt duidelijk 0,0 verstand van alles op 2 wielen. Dus ik zal de overbrenging nu nog achterwege laten.
Ga fietsen of rij lekker standaard, want dit zorgt alleen voor problemen....
 
Back
Top