80cc big bore minarelli gaat maar 60!!

Chris5000

Member
Hoi, ik heb een Eton quad(zo'n quad met een scooter blok) er zit een mina horizontaal a.c onder. Maar deze gaat maar 60 terwijl de oude eigenaar mij verteld heeft dat hij 90 gaat.
Mijn setup is als volgt:
- 80cc big bore
- 17.5mm carb met sproeier 100
- Zo'n prut powerfilter
- Malossi Vario met 7 gram rolletjes
- Een grotere race koppeling (denk ik)
Maar hij loopt echter perfect start zeer goed en trekt ook heel goed naar de 55. Bougie is ook koffiebruin. Maar met driekwart gas rijdt hij al 60.
Als ik volgas geef dan lijkt hij lichte overtoeren te maken en hij gaat gewoon niet harder.

Kan dit komen doordat hij een keer is warmgelopen ?
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor 80cc bigbore moet ik hierbij voorstellen? Een Malossi bigbore lijkt me sterk namelijk. Dan zal een 17.5mm voor een 80cc 2takt ook wel erg klein zijn. Verder zou je nog met een normaal standaard filter kunnen testen.
Maak eens eens fototje van je bougiekleur misschien zie je wat over het hoofd
 
Ik zal zo snel mogelijk een foto maken.
De oude eigenaar heeft mij verteld dat het een 80cc is. Ik weet dit niet zeker Ik heb ook gekeken en ik kan geen letters zo even zien op de cilinder ik zie wel Malossi op de cilinderkop staan. En de cilinder is ook een stuk groter.
 
Ben benieuwd, want Malossi heeft namelijk geen 80cc voor een scooterblok, alleen voor brommers. Je zou wel een 77 of 86cc kunnen hebben maar dan is het geen AC en zou je setup heel wat anders zijn dan dat het nu is
 
Is dit niet gewoon een bigbore set uit china? Staat t web vol mee. Tevens heeft een quadje best wel wat rolweerstand dus topsnelheid is altijd vrij laag. Des te belangrijker is het om je banden goed op spanning te hebben

is de snelheid gemeten via gps of km teller?En heb je misschien een filmpje want zoals je het uitlegt is er weinig aan de hand.
 
Zo'n spleetogen 80 zal wel niet veel presteren nee, die plakken er gewoon een mooi getal op qua cc en klaar


Die kijken niet zo nauw
Maar als het verder goed rijd zou ik er ook niet te veel aan knutselen
 
16351782451286702106926183874323.jpg1635178364551201002549897899196.jpg
Post automatically merged:

Het is wel een bijzondere bougie heb nog nooit gehoord van een denso W22FPR-U
Post automatically merged:

Ik ga later ook nog wel naar de RF kijken ik hoorde dat je daarmee kan zien hoe hij is vertand.
 
Zorg eerst maar dat je die carb een beetje goed afsteld, en een nieuwe bougie.is.ook geen overbodige luxe vrees ik
 

Attachments

  • sparkplug-1024x933.jpg
    sparkplug-1024x933.jpg
    201.2 KB · Views: 14
Hij loopt wel extreem goed maar ik zal alsnog ff kijken ik heb 2 sproeiersetjes. En welk plaatje vind jij erop lijken ik denk dat hij het meeste overeenstemt met too cold.
 
Ik zit in een toetsweek maar ik ben bijna klaar dus dan kan ik eerst ff de RF checken want 7 gram leek me al wel heel zwaar. Als de RF gewoon rond de 10 is dan zal ik wel zwaardere rolletjes bestellen.
Oja en de uitlaat pakking is misschien een beetje lek :0
dus daarom maakt hij zoveel herrie.
 
Ik kon het toch niet laten om er ff naar te kijken dus ik heb er nu een br7hs van een vriend in gedaan. Hij lijkt ook een iets anders te lopen. Hij is licht aan het pruttelen. Is dit goed of moet ik een hogere hittegraad bougie hebben?
Ps ik wil ook nog de sproeier afstellen maar ik wil eerst de bougie goed hebben want ik heb allemaal verhalen gelezen van gaten in zuigers. Dat probeer ik natuurlijk te vermijden.
 
Last edited:
Met een hittegraad 7 kun je wel een stukje door de straat gassen om je sproeier af te stellen. Niet vergeten ff stukje volgas doortrekken omdraaien en als je bijna thuis bent zet je tijdens het vol gas geven je contact uit en laat je je gas los. Rol de garage of schuur in en dan heb je de meest nauwkeurig manier van aflezen
 
Oke welke hittegraad bougie stel je uiteindelijk voor ik denk dat ik hem gewoon goed afstel zoals die is en het zo houdt want hij trekt wel las een beest.
 
Overtoeren zorgen voor overmatige (onnodige) slijtage van je motor. Met zwaardere rollen trekt hij over het hele toerengebied wellicht beter.
 
Oke dan zal ik ook even kijken voor zwaardere rollen. En Ik ga denk ik voor een hittegraad 9 bougie. Bedankt voor alle reacties. Ik ga gewoon afstellen dus.
 
Back
Top