80cc afstelling piagio zip 4T

Roel beumers

New Member
Hey, ik heb dus een 80cc gekocht en die gemonteerd. Ik heb een 4scoot uitlaat en met sproeier 86 knalde die behoorlijk alleen hij stotterde erg als ik wegreed en gas losliet in bochten en dan weer gas bijgaf. Toen ben ik naar sproeier 84 gegaan en toen is dat stotteren weggegaan alleen de knallen zijn iets minder geworden. Ik had 5.7 gram rollen erin liggen en hierdoor trok hij hard naar zijn top rond de 75-80 met windscherm. Ik dacht als ik 7.2 rollen erin zou doen ik nog harder zou gaan maar wat blijkt: mijn optrek is een stuk langzamer en de top ook + de uitlaat knalt echt veel minder. Kan het komen doordat ik met de rolletjes veel minder touren maak waardoor hij en langzamer rijd en minder knalt?
 
Advertisement - register to remove this

Klopt wat je zegt. Zo ben ik expres wat zwaarder gedaan, ook 7,2g omdat dit gewoon beter voor je scooter is en er dus langer van kan genieten. 5,7 GR is overtoeren op een 80cc, dus nu loopt hij feitelijk mooier.
 
Klopt wat je zegt. Zo ben ik expres wat zwaarder gedaan, ook 7,2g omdat dit gewoon beter voor je scooter is en er dus langer van kan genieten. 5,7 GR is overtoeren op een 80cc, dus nu loopt hij feitelijk mooier.
Dankjewel voor je reactie, heb ze toch terug gedaan naar 5.7 omdat het harder en veel sneller loopt
 
Pas op he. Al helemaal omdat hij nog ingereden moet worden. Als je dat niet goed rustig doet zal hij nooit mooi meer lopen of zelfs kapot gaan.
Heb hem nu ongeveer een weekje al, en had hem wel goed ingereden. Maar dankjewel voor de waarschuwing! Zal even nog rustig aandoen dan.
 
Dankjewel voor je reactie, heb ze toch terug gedaan naar 5.7 omdat het harder en veel sneller loopt
dit is veelste te licht voor een 80cc, dat zit bij een ontgrenste 50cc erin zoveel gram, het is geen twee takt toeren monster, je wint alleen koppel ermee, hij moet optrekken en op een geleidelijk toerental naar ze top gaan, ik kan het weten heb op een kymco met 90cc met veelste lichte rollen gereden en na nog niet heel lang begon ie zo hard te roken dat ik niet harder kon dan 30km en leek net alsof er een rookbom was afgegaan
 
Hey, ik heb dus een 80cc gekocht en die gemonteerd. Ik heb een 4scoot uitlaat en met sproeier 86 knalde die behoorlijk alleen hij stotterde erg als ik wegreed en gas losliet in bochten en dan weer gas bijgaf. Toen ben ik naar sproeier 84 gegaan en toen is dat stotteren weggegaan alleen de knallen zijn iets minder geworden. Ik had 5.7 gram rollen erin liggen en hierdoor trok hij hard naar zijn top rond de 75-80 met windscherm. Ik dacht als ik 7.2 rollen erin zou doen ik nog harder zou gaan maar wat blijkt: mijn optrek is een stuk langzamer en de top ook + de uitlaat knalt echt veel minder. Kan het komen doordat ik met de rolletjes veel minder touren maak waardoor hij en langzamer rijd en minder knalt?
Bij een 80cc zip met standaard vario 7.5 gr rollen voor een mooie optrek. Als je multivar hebt 7.2 gr
 
Bij een 80cc zip met standaard vario 7.5 gr rollen voor een mooie optrek. Als je multivar hebt 7.2 gr
Hij heeft een open uitlaat. Dus de scooter heeft nu op hogere toeren meer kracht. 5,7 gram is wel licht maar als hij zegt dat het beter loopt dan is het waarschijnlijk ook zo.
 
Hij heeft een open uitlaat. Dus de scooter heeft nu op hogere toeren meer kracht. 5,7 gram is wel licht maar als hij zegt dat het beter loopt dan is het waarschijnlijk ook zo.
5,7 op een 50cc ontgrenst kan ik nog mee inkomen, maar op een 80cc is dit vragen om ellende, ik had zelf 6,5 gram toen erin en kon niet harder dan 30km toen zat ie all te janken in ze toeren laat staan 5,7 gram, het zijn geen 2t blokkies, je wint iets meer koppel meer ook niet voor het behoud van het blok kan je beter richting de 9 a 9,5 gram gaan trekt het nog rapper op dan een 50cc 4t
 
Ik heb nu nog steeds die 5.7 g rollen. Hij doet het gelukkig nog. Wel vind ik het echt heel raar want die 7.2 gram reden echt niet. Ga binnenkort een keer die 7.2 en 5.7 mixen en dan kijken hoe die dan rijd. Kom ik op 6.5 uit, stel dat rijd doe ik die wel erin. Maar het is toch raar dat die 5.7 rollen veel beter rijden op 80cc malossi dan 7.2?
 
Ja, bij 80cc + malossi/naraku nokkenas rijden de meeste scooters het beste met een sproeier 84 en 8,4gr rollen. Met een Malossi Multivar erbij is dat nog hoger, 9,3gr.
 
Ja, bij 80cc + malossi/naraku nokkenas rijden de meeste scooters het beste met een sproeier 84 en 8,4gr rollen. Met een Malossi Multivar erbij is dat nog hoger, 9,3gr.
Ja ik heb idd 80cc malossi met naraku nokkenas met sproeier 84, maar 7.2 gram reed echt niet dus lijkt mij dat nog hoger gaan in roller dan geen zin heeft.
 
Ja ik heb idd 80cc malossi met naraku nokkenas met sproeier 84, maar 7.2 gram reed echt niet dus lijkt mij dat nog hoger gaan in roller dan geen zin heeft.
Ik ben geen expert, maar dan zou je inderdaad denken van niet... Zou je uitlaat zoveel uitmaken?
Ik ga binnenkort naar 8,4gr en kijken of dat lekkerder loopt.
 
Back
Top