80cc 4t 2v vs 50cc2t brandstof gebruik

hallo iedereen, ik heb zojuist mijn scooter verkocht en zit te denken of het beter is om een 80cc 4t 2v te nemen of een 50cc 2t te nemen, zelf vind ik net 2t mooier klinken en fijner rijden omdat het lichter voelt, ookal maakt dat tussen 2 en 4t echt niks uit

maar met benzine prijzen die nu ver boven de 2,20 liggen zit ik te denken of 80cc echt veel minder verbruikt dan 50cc 2t.

is dan 80cc slimmer of is het verschil zo weinig dat het eigenlijk maar aan keuze zit.
 
Advertisement - register to remove this

Denk als je een 2-takt koopt , ga je er ook aan klooien dat die wat harder loopt , die dan 1 op 15 / 1 op 20 gaat lopen .
4-Takt 80 CC kan je denk ik 1op 25 / 1 op 30 halen .

Ps .. stond jou Runner op Marktplaats ? zo ja , die witte uit Purmerend of die zwarte uit Zoetermeer
 
K vind zelf dat een 2 takt net zoveel verbruikt als een 80 cc.
Alleen met 2 takt zit je met de olie die je moet bijvullen.
de olie vind ik opzich niet erg ik heb altijd 2t scooters gehad tot nu toe
Denk als je een 2-takt koopt , ga je er ook aan klooien dat die wat harder loopt , die dan 1 op 15 / 1 op 20 gaat lopen .
4-Takt 80 CC kan je denk ik 1op 25 / 1 op 30 halen .

Ps .. stond jou Runner op Marktplaats ? zo ja , die witte uit Purmerend of die zwarte uit Zoetermeer
1/15 of 1/20 is idd best slecht, want ik ben hem ook van plan te gebruiken voor werk, ik werk bij deliveroo dus rij per week wel aardig veel kms, toen ik het met mijn lx 2t deed vond ik het niet zo erg maar nu met deze benzine prijzen is het net wat anders. mijn runner was die in leiden maar die kan ik nu niet meer vinden dus denk dat die alweer verkocht is, ik zelf had hem al een half jaar geleden verkocht. vond hem van de week weer op mp maar de eigenaar is onderuit gegaan helaas.

ik rij met een 50cc en 24mm carb bijna 1:40 4takt... met een 72cc red ik net de 1;20
1:40 klinkt al een stuk beter


denk dat ik dan uiteindelijk toch voor de 4t ga als daily en een leuke 2t scooter haal voor ik het weekend tot dat ik mijn a2 haal komende zomer, bedankt iedereen!
 
Denk dat die moderne 4-takt scooters een stuk zuiniger zijn als een oude Super8
Post automatically merged:

Ik heb ook 2 Scooters, een 4-takt voor Daily Driver , en de 2-takt om in het weekend of op zondag FF lekker te Blazen.
 
dat denk ik ook wel....
alhoewel de nieuwe autos van tegenwoordig net zo zuinig zijn al 20 jaar geleden ... alleen de tank hebben ze groter gemaakt.

maar ik heb t nu al 3 tankbeurten bijgehouden en kom echt uit op 1:39..ik snap er niks van maar ben er blij mee!
 
dat heb ik niet gemeten......maar is een standaard geval.
wel weet ik dat t gat in de isolator even groot is als de poort en spruitstuk
Post automatically merged:

Wat is de meerwaarde van een 24 mm carburateur op een 50 CC 4-takt ??
luiheid om een kleinere te monteren daarbij werkt t voor mij perfect.
 
ik had niet verwacht dat ik hem goed afgesteld zou krijgen.

die carb was voor de 72cc cilinderkit.. maar ding liep over de 90 en mn zoon rijdt er ook mee en die heeft nu een jaar zn rijbewijs en
zou graag willen dat hij die nog jaren heeft vandaar dat ik weer de 50cc eronder heb gezet maar de carb laten zitten,
ook ivm aanpassingen aan de luchtslang.
nu gaat ie zonder begrenzer nog over de 70 heen maar goed die kastjes kan ie toch niet vinden.
 
ik had niet verwacht dat ik hem goed afgesteld zou krijgen.

die carb was voor de 72cc cilinderkit.. maar ding liep over de 90 en mn zoon rijdt er ook mee en die heeft nu een jaar zn rijbewijs en
zou graag willen dat hij die nog jaren heeft vandaar dat ik weer de 50cc eronder heb gezet maar de carb laten zitten,
ook ivm aanpassingen aan de luchtslang.
nu gaat ie zonder begrenzer nog over de 70 heen maar goed die kastjes kan ie toch niet vinden.
72cc 4t die 90 loopt? dat lijkt me wel heel leuk dat gaat sneller dan mijn onbegrenzde 2t zip ahah mooi gedaan. iemand die wilt zijn 50cc 4t lx die er heel netjes uitziet ruilen voor mijn 2t zip op snor dus denk dat ik dat ga doen als die zijn afspraak nakomt, en als ik dat ooit wil kan ik er 80cc onder zetten.

nog een vraag maar totaal niet gerelateerd, ik weet dat een sprint voorwiel op een lx past maar past de sprint achterwiel ook op een lx, heb er een paar op mp gezien maar weet niet zeker of dat gewoon montage en klaar is of als de spatbord verandert moet worden
 
over de 90 zonder fratsen.... variateur met 15dk koppeling zelfde.
24mm carb sproeier 86 en 9,5gram rolletjes.
MAAR.... harder zuipen dan de baas... no no no no

ben er wel achter dat de CDI t verschil maakt.

wilde filmpje posten gaat ie tot over de 80 ..de teller was niet langer en je hebt dan echt 2 handen nodig.
de vrouw reed achter me met 92km/pu (Golf)

p.s. ik had nog 25 kg aan apparatuur achter op de buddy geknoopt.

good luck met knutselen!
 
over de 90 zonder fratsen.... variateur met 15dk koppeling zelfde.
24mm carb sproeier 86 en 9,5gram rolletjes.
MAAR.... harder zuipen dan de baas... no no no no

ben er wel achter dat de CDI t verschil maakt.

wilde filmpje posten gaat ie tot over de 80 ..de teller was niet langer en je hebt dan echt 2 handen nodig.
de vrouw reed achter me met 92km/pu (Golf)

p.s. ik had nog 25 kg aan apparatuur achter op de buddy geknoopt.

good luck met knutselen!
Gaaf.
Wat is een " variateur met 15dk koppeling " ?
En welke cdi heb je het over ?
 
ik bedoel de variateur en koppeling zitten er al 15.000km onder.

de cdi... eerst had ik de kymco cdi zwaar begrensd dat apparaat...
daarna een onbegrensde van Naraku... nogsteeds begrensd.

en nu heb ik er een van begrenzer.nl GAAN ALS DE BRANDWEER!
 
ik heb m 2e hands op de kop getikt voor 50 euro.(type2)

nieuw is ie volgens mij 120 uit mn hoofd.
begrenzer cdi

tip : na afstelllen heb ik er een 50mm krimpkous overheen gedaan zodat je t blauwe potmetertje en t rode ledje niet meer ziet.
 
Back
Top