80 cc zip te langzaam

Wexol

New Member
Ik heb een 80 cc cilinder de top is 65 en moet veel hoger nu heb ik een standaard zwarte cdi er in. Als ik nu een snelle Ducati cdi er in doe gaat die dan harder?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is je derde topic over dezelfde vraag. Maandje geleden had je er ook al eentje. Als je gewoon een beetje google.nl gebruikt heb je binnen 5 minuten een antwoord, nota bene op dit forum.

Verder zeg je niet wat voor cilinder je hebt, dit deed je wonderbaarlijk wel bij je eerste topic.

Wat voor nokkenas zit erop? Wat voor vario? Vertanding aangepast? Welke rollen? Heb je een carb-model of injectie?

Zoals @bartj al aangeeft blijft het aan het einde van de dag een 4-takt. Leuk zo'n 80cc maar daar win je in mijn optiek meer optrek mee dan snelheid.
 

In de bijlage een zeer gedetailleerde guide hoe ik op bovenstaand antwoord ben gekomen.
 

Attachments

  • Screenshot 2022-01-19 at 15.44.55.png
    Screenshot 2022-01-19 at 15.44.55.png
    926 KB · Views: 13
Snel verkopen dat zijn de allerlangzaamste
zelfde blok als een 2017 model? alsof injectie veel harder gaat, en zipjes met 4 klepper is nooit uitgeleverd,
Post automatically merged:

Ik heb een 80 cc cilinder de top is 65 en moet veel hoger nu heb ik een standaard zwarte cdi er in. Als ik nu een snelle Ducati cdi er in doe gaat die dan harder?
kan er een onbegrensde cdi in doen, dus geen gele maar grijze stekker geloof ik, verder zal ie maar denk ik 75 gaan misschien 80, maar dan moet de rest ook aangepakt zijn, vario, nokkenas, vertanding etc
 
kan er een onbegrensde cdi in doen, dus geen gele maar grijze stekker geloof ik, verder zal ie maar denk ik 75 gaan misschien 80, maar dan moet de rest ook aangepakt zijn, vario, nokkenas, vertanding etc
Een gele doorgezaagde CDI geeft meer resultaat dan een grijze CDI. Althans, als ik het internet mag geloven.
 
zelfde blok als een 2017 model? alsof injectie veel harder gaat, en zipjes met 4 klepper is nooit uitgeleverd,
Post automatically merged:


kan er een onbegrensde cdi in doen, dus geen gele maar grijze stekker geloof ik, verder zal ie maar denk ik 75 gaan misschien 80, maar dan moet de rest ook aangepakt zijn, vario, nokkenas, vertanding etc

Nokkenas schijnt ook best wel belangrijk te zijn als je boven de 68-70 op de teller wilt halen. Krijg die meer kracht boven in schijnt het. Door dat de inlaat klep ietsie langer getimed word kan er net iets meer brandstof / vulling mee worden genomen.
 
Nokkenas schijnt ook best wel belangrijk te zijn als je boven de 68-70 op de teller wilt halen. Krijg die meer kracht boven in schijnt het. Door dat de inlaat klep ietsie langer getimed word kan er net iets meer brandstof / vulling mee worden genomen.
Dat is er niet voor een 3 kleps blok denk ik
 
Back
Top