7T jog.

sbk replica

Well-Known Member
7T Jog, update met pic's op 2de pagina.

bij deze zet ik ook mijn projectje hier neer op t forum!

mijn scooter verleden is erg kort, maar ik heb altijd schakel brommers gehad. 5x rs50 , 1 tzr, 1 derbi senda en nog een puch maxi als anti politie brommer *D

meest leuke van allemaal was deze:

aprilia RS50nm sprinter, met hebo manston getuned, hpi,28 keihin, malossi inlaat, etc. pakte toen 20pk sae


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

allemaal verleden tijd, week of 3 terug men laatste rs verkocht, en toen was het tijd voor, jawel een scooter!

via via kwam ik uit op de jog die somige mensen wel bekend voor zal komen, maar toch lijkt hij er niet helemaal meer op!
tis de oude cross jog van martijn.

alleen met een ander blok, wielen, voorvork etc.

in het begin heb ik helaas erg weinig fotos gemaakt, maar ik kocht hem met een verneuqte jog voorvork erin die niet meer veerde, een vage power1 achterveer, een zip voorwiel, geen voorrem etc.

het begon dus met dingen verbeteren zoals:
-alu kroonstuk met sonic voorpoten, wiel, voorremschijf van braking type geen flauw idee, een aerox remklauw die rond zworf en een nieuwe sava mc20 bandje!
-andere stuurpen, clamp en stuur.
-nieuwe kevlar demper ipv het lelijk gepolijst ding wat er op zat.
-nieuwe sava mc20 achter.
-nieuwe yss 310mm veer
-stage6 paddockje.
-tomaselli snel gas met handvaatjes.
en zo zal ik nog wel wat dingen vergeten zijn!

to do lijstje voor nu:

-iets verzinnen tegen het subframe dat los aan het zweven is en op het frame staat te klappen als je gas geeft.
-andere teller gezien de temp meter van mijn huidige aim niet spoort (mocht iemand iets moois hebben (geen simpel stage6 ding oid) dan hoor ik dat graag!)
-even kijken of ik ergens kan gaan banken met deskundig advies, carb afstellen etc kom ik wel een eind mee, maar de overbrenging blijft iets lastigs.

momenteel draait de scooter ong zoon 20pk Sae, maar denk dat er na afstelwerk meer in moet zitten, maar zoals gezegt wil ik nog het een en ander proberen, zoals een andere ontsteking (hpi2006 momenteel). kan een eprom lenen om eens kijken of dat iets is (advies daarover is ook welkom uiteraard).

even nog het lijstje van men setup'je momenteel:
Setup.
Cilinder: Malossi 7T EPC tuned ?
Carters: Mina SD EPC tuned ?
Krukas: Malossi RHQ
Krukaslagers: Malossi
Overrange: Mallosi
Koppeling: Deltaclutch
Koppelingshuis: Wingbell
Halfpoelie: Mallosi afgedraaid
Binnenrotor: HPI 2006
Uitlaat: Yasuni C21
Membraam: TP V-force 3
Wig: Kiesler
Carburateur: Keihin 28mm
Luchtfilter: Stage 6
Vertandingsdeksel: TP Nardo
Sec. vertanding: Athena 15/39
Pri. Vertanding: Polini 13/44
Temp/toerenteller: AIM groen.

nou had ik verder nog een vraag, er staat dus een O op mijn cilinder gegrafeerd, gene waar ik hem van kocht, zei dat t haast werk was bij epc waardoor er dus een O op de cilinder beland was.

nou had ik de cilidner gezien bij aankoop en zag alles er erg netjes en mooi bewerkt uit, maar vroeg me toch af of iemand hier weet of het nou zo is, of dat het door iemand anders is gedaan!?

last but not least, een paar fototjes van de JOG.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

komende vorderingen zullen vanaf hier allemaal volgen. jullie horen nog van mij :D

mochten jullie het niet eens zijn met mijn page of moet ik nog dingen veranderen, dan hoor ik dat graag!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

kappenset blijf gruwelijk. Ziet er goed uit. Alleen die voorband:eek:!! Een kleiner bandje zou mooier staan.

Dat verhaal van de cilinder dat het haastwerk was, lijk mij heel stug Zou ik nog maar is goed navragen bij hem.

Succes!!!
 
Lijkt me inderdaad ook sterk verhaal met die cilinder.
Het ding schreeuwt wel om spatbordjes trouwens :p
 
voor lager maken is geen probleem, wilde eerst eens zien hoever de voorvork zou veren. maar dat is misshien 1 tot 2 cm, dus kan voor nog 3 tot 4cm omlaag.

achter is natuurlijk een kwestie van een veertje of staaf (friese sprints moet hij geveerd zijn natuurlijk:W)

over die spatborden, ik heb wel iets wat je een spatbord kunt noemen erbij gekregen, alleen alle ophangingen etc etc zijn van de voorvork af :p en achter spatbord, ik heb er een kiesler spatbrod bij gehouden van een maatje, maar dat was veeeeeels te groot, dus wat daar voor komt, geeeen idee.

over de voorband verder, er zat eerst zijn kruiwagen bandje op, maar daar ga ik niet mee rijden, dan maar een iets minder mooie band!

over de cilinder heb ik ook geen flauw idee, tzag dr allemaal wel goed uit, misschien dat iemand een ingeving krijgt wie wel een O op de cilinder zet!
 
Last edited:
Kossen doet maar al te graag banken :+

Maare, dat over je cilinder, ik weet bijna voor 99% zeker dat het bullshit is.
Gezien je ook maar 20pk hebt, dat haal je met een std speed ook nog wel.
 
Kossen doet maar al te graag banken :+

Maare, dat over je cilinder, ik weet bijna voor 99% zeker dat het bullshit is.
Gezien je ook maar 20pk hebt, dat haal je met een std speed ook nog wel.

heb de cilinder eraf gehad, en de cilinder is wel daadwerkelijk bewerkt, had wel erg men twijfels bij hoe de zuiger eruit zag, ding glom helemaal een beetje boven op. nieuwe zuiger moet ik nog halen, zit alleen te twijfelen of ik de orginele maat weer terug zet of niet.

weet trouwens niet of de naam david jansen jullie iets zegt, maar daar is dit blok van geweest
 
Die naam zegt me wel iets, maar die zat met zijn blok op 23.6.
Hoe kan het dat jij ineens 3,5 pk minder hebt ?:+
 
is van sebastiaan kneefel geweest (daar heb ik t iig van gekocht).

ik weet dat het blok meer heeft gegeven, daarom moet hij denk ik ook gewoon de bank op en weer afstellen, gezien dat ding 1 jaar terug ofzo dat heeft gegeven :p.

gr
 
100000% dat de cilinder niet bij epc gedaan dus ik zou dat maar even allemaal nakijken en aanpassen
en ook het '' haastwerk '' bij epc en dan een O erin?
 
en die fabio is iemand die bij EPC werkt ?

nja, heb david gesproken en de laaste keer banken had t blok toen 23,4PK.

dus heb nu gewoon 3pk te kort, ga eerst eens nieuw zuigertje monteren en dan zien of ik hem weer tot leven krijg.
 
Back
Top