70cc

Jjs._b

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een aprilia minarelli horizontaal met dr70cc ac.
Ik heb laatst een 21mm carburateur gekocht, maar hij trekt nog niet helemaal lekker. Heeft dit te maken met de rollen en trekveren etc. Ik heb gelezen dat rode malossi trekveren wel meer trekkracht geven op een dr70. Heb nu standaard koppeling en vario met 6 gram rollen, gele drukveer en geloof witte trekveertjes. Ook heb ik een gianelli shot uitlaat er onder hangen.
Ik weet dat het per scooter anders is, maar ik hoop dat jullie een richtingijn kunnen geven.

Advertisement - register to remove this

Deurlii

n00b
21mm is een beetje overkill voor een standaard DR70 zover ik weet, rode malossi veertjes lijken me ook een beetje te strak, probeer eerst even malossie geel of iets van vergelijkbare sterkte, verder ben ik niet heel erg bekend met de shot, dus kan ik niet veel zeggen over het gewicht van de rolletjes.

Enterprise

Active Member
21 is geen overkill hoor. Het zal echt wel iets opleveren. En Malossi rood is trouwens prima mits je een snelle uitlaat hebt. rijdt ik ook mee met mijn 70dr icm laser x pro
Als je rode veertjes hebt ga ik ervan uit dat je shot flink wat toeren maakt in de powerband? Ik denk dat je rollen iets te zwaar zijn. Niet zo lekker is helaas een breed concept. Kun je dit wat beter beschrijven? De afstelling van de carb kan er trouwens ook voor zorgen dat je geen meter voorruit komt. Stel die dan ook als eerste af voordat je naar de overbrenging gaat kijken.

Misschien heb je wat aan mijn setup als enige richtlijn.

70dr minarelli horizontaal LC
Malossi multivar met 5.2 Gr rollen
Naraku koppeling met Malossi rode trek veren en een gele Malossi drukveer icm torsioncontroller
Std v snaar 17.5 carb

Jjs._b

New Member
Uitlaat maakt vooral veel toeren bij wegrijden vanuit stilstand, maar doet niks met de toeren. Moet ik nu slappere of strakkere veren er in doen?? Heb veel dr70 gezien met rode trekveren op dit forum. Topsnelheid is ook niet geweldig rond de 70.

Deurlii

n00b
Uitlaat maakt vooral veel toeren bij wegrijden vanuit stilstand, maar doet niks met de toeren. Moet ik nu slappere of strakkere veren er in doen?? Heb veel dr70 gezien met rode trekveren op dit forum. Topsnelheid is ook niet geweldig rond de 70.
veel toeren voordat je vooruit komt betekend dat je slappere trekveren nodig hebt.

arkAC

Active Member
Het zal echt wel iets opleveren.
Wat dan precies? Dr70 heeft niet meer nodig dan 17.5mm. Std 12.5 kan al goed...
21mm is dus redelijk overkill ja. Is toch allemaal laagtoerig spul Dr70/Shot
Heb veel dr70 gezien met rode trekveren op dit forum.
Wilt niet automatisch zeggen dat ook voor jouw scooter geldt. Die witte Malossie lijken me niet meer dan redelijk. Je wilt geen schreeuwmonster met een laagtoerige Dr toch? Dus begin eens met slappere, wit/gele trekveren.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
21 is geen overkill hoor. Het zal echt wel iets opleveren.
Denk eerder aan een te snelle lege benzine tank. 21mm met de DR70 kan zeker wel. Alleen efficient is het totaal niet.
En een 12mm carb lijkt me wat onder bemeten met een snelle sport uitlaat.. Dan zou ik zelf eerder dit doen:

DR70, 12mm, standaard uitlaat
DR70 16-17,5mm met een terugloper Of race uitlaat.
DR70 19mm.. (als de cilinder is getuned i.cm een race uitlaat.

En 21mm is eigenlijk niet eens nodig. Zeker niet als je de scooter dagelijks gebruikt.

Advertisement - register to remove this