70cc wat zijn nou de gevolgen

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik ben van plan om een malossi sport 70cc onder mijn scooter te monteren, hij heeft dan een berg vermogen meer als nu.

maar wat ik absoluut niet wil is dat ze hem af pakken/in beslag nemen.

zal dat gebeuren met deze cilinder, hoe gaat dat nou eigelijk. als je veel te veel vermogen hebt pakken ze hem af.

of ze kijken ff onder je scooter en zien dat je een 70cc hebt en en dan ben je hem ook gelijk kwijt. ook al loopt hij maar 80 ofzow..

en is een snelle 50 ook verboden??

edit: en wat gebeurd er precies als ze er achter komen dat je een 70 cc hebt???
 
Advertisement - register to remove this

ze pakken niet zo snel je hele scooter af, hooguit alle onderdelen die er niet onder mogen zitten (cilinder, uitlaat, carb).
de kans met 50cc is in principe net zo groot.
 
ja ens als ze je echt willen naaien krijg je een bekeuring voor het besturen van een motorvoortuig, maar met zon tamme 70 cc krijg je ws alleen een bekeuring voor je snelheid.
 
als je op moet komen voor technisch onderzoek en ze halen je blokkie los, en zien dus dat er een 70cc cilinder op zit ipv 50.. dan doen ze dus wél lullig. want 70cc is 70cc en niet anders.
 
hmm... misschien een combi van een std uitziende uitlaat erop doen, met berenzer, of hem 10/15 km op top laten begrenzer bijvoobeeld op 60 ofzo dan nemen ze hem echt niet mee voor TO
 
Alles wat niet std is word eraf geschroeft of het nou een andere 50 is of niet :)

Als jij met die Malossi Sport 2 kw hebt zullen ze hem maybe innemen voor TO , dan kunnen ze je spullen eraf halen of je moet hem de volgende dag std komen laten zien

De 2x 2kw is een ander verhaal , dan nemen ze hem ws voorgoed in
 
met de 2x 2kw verhaal kunnen ze hem idd innemen ja, en het is al genoeg gebeurd denks. het ligt eraan waar jij woont, woon je in friesland ofz :p dan zal het innemen niet zo vaak gebeuren, maar woon je in een stad dan kan dat wel het geval zijn.

tsjah begrenzer, je kunt er onder uit komen, maar het hoeft maar 1x verkeerd te gaan eh. hebben ze gelijk een reden om hem verbeurd te laten verklaren omdat je de cops tegenwerkt.
 
ik had een dr70 op mijn scooter gezet, nu ook met lazer x-pro etc. maarja had ik geen cilinderkop bij de cilinder gekregen, heb ik mijn orginele cilinderkop op de cilinder gezet, en daar staat duidelijk op 49cm3 :p
dus ik denk niet dat als ze dat zien ze ook nog es de kop eraf gaan draaien en de cilinderinhoud meten of dat we idd 49cc is maarja, ik woon in gelderland en daar zijn ze niet zo super fanatiek met rollers maarja.
 
hier (in zuid-holland) heb ik het nog niet meegemaakt dat als ze m innemen voor TO dat ze je spullen eraf schroeven...wel na 2x 2kw scooter voorgoed kwijt. als ze 'm innemen voor TO krijg je meestal alleen de bekeuring en moet je 'm binnen een bepaalde tijd std. laten zien...begrenzer zou ik niet doen, als ze die vinden bij TO dan ben je de lul :)
 
Theoretisch:
Volgens de wet is een bromfiets een bromfiets op het moment dat de cillinder een maximale inhoud heeft van 50 cm3... Alles DAARBOVEN word volgens de wet gezien als een motorfiets! Snelle 50 valt dus nog steeds onder een bromfiets. Dus rij je zonder rijbewijs... Nou gebeurd dat in de praktijk niet tot nooit!

Praktijk:
9 van de 10 agenten hebben helemaal geen verstand van scooters... Ze gooien em op de rollerbank en that's it. Begrenzers merken die pipo's alleen als je em zo extreem fout heb afgesteld dat zelfs me moeder doorheeft dat ie begrenst is!
Van Rotterdam-Rijnmond weet ik het beleid. Sleutelen doen ze NIET meer. Begrenzers zoeken wel. Maar ze gaan dus niet meer naar je cillinderinhoud kijken en nemen geen onderdelen in beslag. Dit kost gewoon te veel tijd. Wat hebben ze gedaan. Ze starten een project op. Project Aanpak Scooter Overlast. 2x STRAFRECHTELIJKE overtreding (* op je bonnetje dus geen bedrag, Openbaar ministirie) en je ben heel je scooter kwijt. In de andere regio's weet ik niet hoe et gaat, maar weet bijna zeker dat die ook niet meer sleutelen.

Tip: wil je "safe" zitten, doe er een snelle 50 op en als je gepakt word voor vermogen dan heb je pech. Ga iig niet zitten kutten met begrenzers. Kan vervelende gevolgen hebben als ze em vinden...
 
jep je ben gewoon je spulletjes kwijt die er onder zitten. 50 of 70cc , alles wat er niet onder hoort gaat er onder uit.

Kan je trouwens beter maar gelijk een andere cilinder nemen dan een malossi sport:D

het maakt dan toch nix meer uit.

Betalen zal je als ze je pakken;)
 
als je nu een heel snelle 50cc hebt die rond de 130trekt maar met een heel goed afgestelde afstelling en goed verborgen zodat als die aanstaat dat ie maar 45trekt
dan kunnen ze er toch niks op merken
 
wtf lul jij? 50 cc die rond de 130 trekt?

dat hoor je heus wel als jij een 50 cc setup hebt die DAADWERKELIJK 130 moet lopen en die jij 45 laat rijden....
 
Back
Top