70cc vivacity op snorblok

goedendag allemaal,

ik heb zins kort een vivacity gekocht en wil hier misschien een 70cc opzetten. Alleen ik lees af en toe dat dit op een snor blok niet origineel past tenzij je de cilinder een beetje aanpast. is er iemand die hier meer vanaf weet? en dan moet er eigenlijk ook bromvertanding in natuurlijk voor het beste resultaat volgens mij?
 
Advertisement - register to remove this

Er zit een lip in de carters waardoor "normale" cilinders niet passen.

Blok splitsen en weg vijlen oid. Dan wil je inderdaad nog brom vertanding, en heb je ook een andere uitlaat nodig, want een snor uitlaat is anders.

Al met al eigenlijk handiger om gewoon een brom blok te regelen.
 
goedendag allemaal,

ik heb zins kort een vivacity gekocht en wil hier misschien een 70cc opzetten. Alleen ik lees af en toe dat dit op een snor blok niet origineel past tenzij je de cilinder een beetje aanpast. is er iemand die hier meer vanaf weet? en dan moet er eigenlijk ook bromvertanding in natuurlijk voor het beste resultaat volgens mij?
Ik heb op mijn viva met een 70cc Eurokit de cilinderhemd aan moeten passen met de dremel. circa 1mm eraf en dan past hij wel.
Post automatically merged:

goedendag allemaal,

ik heb zins kort een vivacity gekocht en wil hier misschien een 70cc opzetten. Alleen ik lees af en toe dat dit op een snor blok niet origineel past tenzij je de cilinder een beetje aanpast. is er iemand die hier meer vanaf weet? en dan moet er eigenlijk ook bromvertanding in natuurlijk voor het beste resultaat volgens mij?
En om terug te komen op je vraag over de snor en bromvertanding, bij viva is er volgens mij geen verschil in vertanding tussen de snor en brom versies. Ik dacht dat ik ook snorvertanding had maar bij mij lag het probleem van de lage topsnelheid dat de v snaar niet helemaal bovenin de vario kwam. Na het monteren van de Polini HI-Speed vario is dit probleem verholpen en is mijn topsnelheid verhoogd met ca 20kmh op de teller.
 
Back
Top