70cc Viva malossi sport

TheKozz

Member
Hallo allemaal, zoals de meeste waarschijnlijk wel weten heb ik een Vivacity met 70cc malossi sport cilinder
Std carb sproeier 76
Std luchtfilter zonder begrenzer
8 gram rollen
Hele vario etc is std.
Ik heb em dus zover gekregen dat ie stationair loopt mmaaaarrr...
Als ie start en ff loopt klinkt allemaal prima, zodra ik een klein beetje gas geef klinkt ie gelijk erg luid en komt er vrij veel rook uit. Ook zodra ik wat gas geef blijft ie gewoon stil staan. (Maakt wel toeren en hoog ook)Als ik em half gas opentrek rijd ie wel gewoon weg met een prima optrek. Ook zodra ik 40/50 rijd en ik laat t gas weg vallen hoor ik nog heel hoge toeren en trilt de scooter ook nog helemaal. Had steeds het gevoel dat t met de afstelling te maken had maar die staat weet ik bijna 100% zeker gewoon goed. (Voor zover mogelijk bij deze blokjes dan)
Ik heb een video gemaakt waarbij je goed kan horen wat ie doet en hoeveel toeren ie moet maken om weg te kunnen.
Hoop dat jullie het geluid herkennen.

 
Advertisement - register to remove this

. Ook zodra ik wat gas geef blijft ie gewoon stil staan. (Maakt wel toeren en hoog ook)Als ik em half gas opentrek rijd ie wel gewoon weg met een prima optrek. Ook zodra ik 40/50 rijd en ik laat t gas weg vallen hoor ik nog heel hoge toeren en trilt de scooter ook nog helemaal. Had steeds het gevoel dat t met de afstelling te maken had maar die staat weet ik bijna 100% zeker gewoon goed. (Voor zover mogelijk bij deze blokjes dan)


Gasnaald even uit proberen door de naald iets hoger te stellen door het clip op een lagere positie te zetten..
Dan krijgt die op laag wat meer benzine. Gewoon even kijken wat het doet.
 
. Ook zodra ik wat gas geef blijft ie gewoon stil staan. (Maakt wel toeren en hoog ook)Als ik em half gas opentrek rijd ie wel gewoon weg met een prima optrek. Ook zodra ik 40/50 rijd en ik laat t gas weg vallen hoor ik nog heel hoge toeren en trilt de scooter ook nog helemaal. Had steeds het gevoel dat t met de afstelling te maken had maar die staat weet ik bijna 100% zeker gewoon goed. (Voor zover mogelijk bij deze blokjes dan)


Gasnaald even uit proberen door de naald iets hoger te stellen door het clip op een lagere positie te zetten..
Dan krijgt die op laag wat meer benzine. Gewoon even kijken wat het doet.
Heb t net even uitgeprobeerd zowel bovenste als onderste stand (hij stond in t midden)
En merk inderdaad dat bij bovenste stand hij een kleeein beetje feller reageerd. Wel heb ik nog steeds na een stukje volgas en dan t gas los laten dat ie in z’n toeren blijft hangen en ie pas een stuk later terug stationair komt. Ook rond de 30 en ik geef weer gas dan trekt ie niet goed op en lijkt t wel even alsof ie verzuipt ofzo...
Heeft dit met elkaar te maken? En waar zou ik naar moeten gaan kijken?
Je had wel gelijk Peugeot blokjes is gewoon zwaar klote af te stellen...
Maarja we komen er wel haha.
Post automatically merged:

Heb t net even uitgeprobeerd zowel bovenste als onderste stand (hij stond in t midden)
En merk inderdaad dat bij bovenste stand hij een kleeein beetje feller reageerd. Wel heb ik nog steeds na een stukje volgas en dan t gas los laten dat ie in z’n toeren blijft hangen en ie pas een stuk later terug stationair komt. Ook rond de 30 en ik geef weer gas dan trekt ie niet goed op en lijkt t wel even alsof ie verzuipt ofzo...
Heeft dit met elkaar te maken? En waar zou ik naar moeten gaan kijken?
Je had wel gelijk Peugeot blokjes is gewoon zwaar klote af te stellen...
Maarja we komen er wel haha.
Zou dit misschien door de koppeling kunnen komen? Is namelijk wel std en v snaar ook
 
Last edited:
De echte originele onderdelen onderdelen van peugeot qua overbrenging zijn goed.
Mits nog in goede staat anders vervangen voor het zelfde of een tegelijk ander product.
V snaar durf ik niet te zeggen zelf niet echt ervaring mee op een 70cc of klachten van gehad.

Je kan wat meer spelen met je sproeiers als je wilt wel goed de kleur van de bougie in de gaten houden.
En maar 1 stelschroef per keer proberen anders zie je door de bomen het bos niet meer
 
De echte originele onderdelen onderdelen van peugeot qua overbrenging zijn goed.
Mits nog in goede staat anders vervangen voor het zelfde of een tegelijk ander product.
V snaar durf ik niet te zeggen zelf niet echt ervaring mee op een 70cc of klachten van gehad.

Je kan wat meer spelen met je sproeiers als je wilt wel goed de kleur van de bougie in de gaten houden.
En maar 1 stelschroef per keer proberen anders zie je door de bomen het bos niet meer
Oké duidelijk, bestel ik een nieuwe std koppeling en doe ik gelijk een gele drukveer erbij. Welke trekveren zouden het meest passend zijn?
Heb nu sproeier 74 en bougie is gewoon mooi koffie bruin dus neem aan dat de verhouding nu ondertussen goed is.
Verder wil ik nieuwe vario bestellen maar ook nog niet helemaal over uit welke.
Zit wel nog steeds met t probleem dat ie er zolang over doet om terug stationair te komen.
 
Back
Top