70cc trekt slecht

Dr70 speedfight

Geen dr meer
Ik heb een een 70cc speedfight die ik slecht vind trekken, hij trekt 50cc eruit maar een maatje van me met een dr70 op zijn jogr trekt mij er makkelijk uit.
Setup:
Dr70
17,5mm dellorto sproeier 80
Stage 6 pro replica uitlaat
Standaard vario
Standaard koppeling
Strakke stage6 drukveer
Blauwe polini trekveren
6gr rollers

iemand een idee waarom die slecht trekt? Of hoe die harder kan trekken?

P.S. Zou er ook iets kapot kunnen zijn waardoor je vermogen verliest?
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk je afstelling, hoe strak is je drukveer werkelijk? Zou is een Malossi gele proberen.
Verder wat lichter in rolletjes denk ik.
Eerst proberen af te stellen daarna evt. een nieuwe betere vario of koppeling
 
misschien moet je het niet alleen zoeken in een vergelijk met de jog r van je maat.
Minarelli blokjes lopen over het algemeen gewoon een stuk harder met een zelfde setup dan een Peugeot blok.
 
De stage 6 pro rep, staat ook niet bekent om zijn beste prestaties op een 70cc sf.

De dr70 is wat laagtoerig je kan dus ook wat zwaarder in rollen gaan.
Ik mag graag overdrijven om goed het midden punt te vinden van de power curve tussen de cilinder en uitlaat.

Keer 5,5 gram tot wel 8,5 9 gram
En dan rustig hoger of lager gaan.

Denk ook dat een gele of rode drukveer wel nodig is een stock of witte malossi heeft gewoon niet de druk kracht om de v snaar op zijn plek te houden.

En er zit ook wat verschil tussen de LC en AC blokken qua vermogen.

Een lc kan de hitte schommelingen in de cilinder beter aan en zal dus ook langer en beter presteren dan zijn ac broertje.

Kijk ook goed of je wel de juiste sproeier hebt.
Dit luisterd nauw bij een speedfight groter is bijna beter je verzuip hem niet snel.
En de 17,5 is slecht af te stellen.
Liever stock 12mm of groter 19/21mm
 
Ben net van 5,5 naar 5 gram gegaan en vond hem een stuk veller een geen gevoel van overtoeren, met 5,5 viel die op top weg en dat vond ik niet fijn. Sproeier is verder goed is zeker niet te klein.
Ik zal wel een keer wat zwaarder rollen proberen maar ben nu blij met 5.
Heb trouwens al een strakke drukveer
 
Back
Top