70cc std setup?

jantesselaar

Rally rijder
heey,,
ik had een dr50 besteld bij scootparts, maar heb een dr70 binnen gekregen met kop..
dat vind ik niet zo erg..
maar kan ik nu gewoon met std krukas, 12mm carb en std uitlaat rijden?
(wel andere rollen, trekveertjs en sproeier natuurlijk)

ik heb trouwens 2 uitlaten.. een std van sito+ en een std catalitic (van aprilia)
zou het erg zijn als ik die met katalysator gebruik? vanwege hitte?
 
Advertisement - register to remove this

zou niet met die catalisator gaan rijden...... dit word veel te warm.
Die sito's zijn echt goede uitlaatjes .... std uiterlijk, lekker goedkoop en leuke prestaties. Met die DR zal het zeker leuk rijden icm de sito.

Je kan gewoon met je standaard as blijven rijden als je maar goed smeert.
 
Sowieso zit er bij een DR50 geen cilinderkop. Voorderest zal wel gewoon op de doos staan of het 50cc of 70cc is.

Voorderest rijdt het zeer leuk met die Sito+ en 12mm. De topsnelheid valt wel mee, maar het trekt wel een stuk harder. Voorderest gewoon bij elke tankbeurt een dopje olie erbij gooien voor de zekerheid, kwaad kan het in ieder geval niet.
 
je moet niet zo veel lezen :p

met 70cc gebruikt ie over het algemeen wat meer...

ik heb de ervaring dat de std uitlaat van Aprilia niet supermooi loopt op 70cc , bijv. een Yamaha std uitlaat deed het stukken beter
 
ik heb hem nu een beetje goed afgesteld met sito uitlaat, met de rolletjes die daarbij zaten:p en wat strakkere drukveer en trekveertjes. nu rijd ie als een gek en wil ik 50cc want ik vind het veelsss te riskant voor politie
en mijn ouders zitten te zeiken dat het nu geen scooter meer is maar een motor:p
 
Van buiten is er egt niet aan te zien dat het een 70 is.
Pas als je goed gaat kijken maargoed, met std uitlaat enz. valt het zowieso niet op voor politie (of ze moeten je met 90 voorbij zien rijden :p).
Ik zou niet moeilijk doen en die cilinder er gewoon op laten zitten.
Koop eventueel een begrensertje van 15euri voor rollerbank..
 
Je kan gewoon met je standaard onderdelen rijden. De begrenzers verwijderen in carb/luchtfilter en uitlaat is dan wel een slimme keus.

Je std. uitlaat onbegrensd rijden is ook geen probleem. Alleen zal, zoals al gezegd, op den duur je Cat zo heet worden dat die roodgloeiend is, dat is geen probleem, maar je molt hem daarmee wel.
 
MSSH said:
Je kan gewoon met je standaard onderdelen rijden. De begrenzers verwijderen in carb/luchtfilter en uitlaat is dan wel een slimme keus.

Je std. uitlaat onbegrensd rijden is ook geen probleem. Alleen zal, zoals al gezegd, op den duur je Cat zo heet worden dat die roodgloeiend is, dat is geen probleem, maar je molt hem daarmee wel.


luchtfilterprop hoeft er zeer zeker niet uit!!

de catalysator word niks warmer dan met 50cc hoor , dat is een fabeltje...

ik heb std uitlaten al na 3/4000 km op een std cilinder ook al los moeten halen om dat cat te verwijderen of de complete uitlaat vervagnen voor garantie,terwijl ik scooters met 70cc klaar heb gemaakt waarbij de cat er gewoon netjes in bleef zitten..

dat de catalysatoren eruit branden is gewoon "random"" ...


bovendien als je goed leest zie je dat de Sito eronder hangt en daar zit geen cat in....
 
Back
Top