70cc stage6 heeft af entoe een dip

S®acing

Well-Known Member
Hallo mensen,

mijn aprillia SR heeft een flinke dip af entoe ik zal eerst even mijn setup hier neerzetten;
70cc stage6 ( bezig met inrijden )
17,5mm dell'orto
standaard spruitstuk
Malossie MHR e14 filter
Malossie MHR 2000 vario
Polini 2G koppeling
Yasuni R

sproeier: 110
bougie: NGK b9Hs

als ik een km'tje of 40, 45 rij en ik wil harder zakt hij ongeveer 1 seconden helemaal weg in toeren en pakt hij hem in één keer weer op net alsof hij even geen mengsel krijgt bijvoorbeeld.

na die dip trekt hij wel gewoon in 1x door.

op een 17,5mm zou hij prima moeten lopen lijkt mij, na het inrijden zet ik mijn 21mm erop die ik wel al heb liggen

alvast bedankt mensen =)
 
Advertisement - register to remove this

inrijden ?
van wat voor stage 6 cilinder? de Pro of Racing?

dat zijn alu cilinders en die hoef je vrijwel niet in te rijden :)

het is wel van belang dat je weet wat voor cilinder het is..
je sproeier vind ik ook erg groot.. maar de powerfilter is ook nutteloos :)
daarom moet je zo groot in sproeier..
ik zou lekker een ori filter gebruiken.. dan kun je kleiner in sproeier en het zal makkelijker af te stellen zijn..

en gewoon al die 21mm monteren.. anders moet je 2x afstellen
 
inrijden ?
van wat voor stage 6 cilinder? de Pro of Racing?

dat zijn alu cilinders en die hoef je vrijwel niet in te rijden :)

het is wel van belang dat je weet wat voor cilinder het is..
je sproeier vind ik ook erg groot.. maar de powerfilter is ook nutteloos :)
daarom moet je zo groot in sproeier..
ik zou lekker een ori filter gebruiken.. dan kun je kleiner in sproeier en het zal makkelijker af te stellen zijn..

en gewoon al die 21mm monteren.. anders moet je 2x afstellen

het is een alu met vlinderpoort, ik weet dat je die vrijwel niet hoeft in te rijden.. maar ik probeer de eerste 100km niet echt de top aan te raken..

ik heb ook iets gehoord over bougi's met korte schacht..dat die minder verkleuren ofzo..?

de dip is intussen bijna weg.. door met de luchtschroef af te stellen..

ohja met het ori filter wilt hij nog minder goed lopen.. ook met dat busje/begrenzer eruit

wel trekt hij gigantisch.. zo nu en dan een auto-wheelie


:edit: bedankt voor je snelle reactie !;)
 
het is een alu met vlinderpoort, ik weet dat je die vrijwel niet hoeft in te rijden.. maar ik probeer de eerste 100km niet echt de top aan te raken..

ik heb ook iets gehoord over bougi's met korte schacht..dat die minder verkleuren ofzo..?

de dip is intussen bijna weg.. door met de luchtschroef af te stellen..

ohja met het ori filter wilt hij nog minder goed lopen.. ook met dat busje/begrenzer eruit

wel trekt hij gigantisch.. zo nu en dan een auto-wheelie


:edit: bedankt voor je snelle reactie !;)

Je hebt zo te horen dus een Racing. Je hoeft deze inderdaad niet veel in te rijden.
In het kleine boekje wat bij de cilinder zit, staat in geschreven dat een carburateur tussen de 19-28 mm word aanbevolen. Maar een 17,5 moet ook lopen, heb ik ook een tijd mee rond gereden op de racing. En wat de dips betreft, zou ik nog maar eens naar de afstelling kijken, het is gewoon effe piele voordat hij lekker loopt (is mijn ervaring).
 
intussen heb ik dus de 21mm carb erop.. loopt stukken beter.. bougi is mooi koffie bruin.. maar hij rijd stotterent weg ( word ookwel 4takten genoemd ) en als hij iets opgang is blaast hij in 1x naar de top..
waar kan dit aan liggen?


hoeveel slagen moet ik mijn luchtschroef opendraaien?
 
anderhalfe slag open,

Edit: daar kan het stotteren ook aan liggen.. dat ie miss niet stationair loopt,

hij loopt wel stationair..

zodra ik weg wil rijden stottert hij eerst echtwel een seconde of 3..

ik heb nu net het clipje van de gasnaald 2 stappen omhoog gedaan.. hij kan nog hoger.. maar hij loopt er nu alwel beter op..

sproeier 95 nu trouwens..
 
Last edited:
Back
Top