70cc stage 6 pro + stage 6 pro replica uitlaat

MG\

Well-Known Member
goedendag iedereen
het gaat om een peugeot speedfight lc
ik zal beginnen met met setup:

cilinder: 70cc stage 6 pro
uitlaat: stage 6 pro replica
vario: std en 5.7 gram rollen
koppeling: std en witte drkveer zwarte trekveertjes
voorderest alles std

mijn vraag is:
- een mooie afstelling
- en me uitlaat maakt herrie, volgens mij demperwol maar hoe kan ik dit horen

scooter gaat tot de 5km als een 50cc daarna schiet die naar 110
maar als ik mijn gas los laat.. pakt die em niet meer op en het duurt best wel lang voor een 70cc dat die naar zn top gaat

Advertisement - register to remove this

Trek je demper er af en kijk of hij heel ietsjes meer lawaai maakt of echt veel meer. In eerste geval demperwol op, in tweede geval gewoon lawaaierige uitlaat. Houdt ook eens iets voor het uiteinde van je uitlaat waar de gassen uitkomen (er tegenaan), je scooter moet dan binnen een paar tellen uitvallen, anders is je uitlaat ergens lek, waarschijnlijk zit hij dan niet goed op de cilinder gemonteerd.

Je drukveer is veel te slap voor een 70cc, ga naar malossie geel of rood. Trekveertjes zeggen me niks die kleur maar die moeten waarschijnlijk dan ook een stuk strakker. Dat moet je horen aan het toerental, als dat te laag is bij wegrijden dan moet je strakkere trekveertjes, als hij overtoeren maakt bij wegrijden moet je minder strakke. Voor rollen geld hetzelfde, teveel toeren van 10kmu tot je top = zwaardere rolletjes plaatsen, te weinig toeren = lichtere rolletjes plaatsen

Wij kunnen je geen exacte afstelling geven, omdat elke scooter anders is, zelfs met dezelfde onderdelen. Gewoon testen en erachter komen wat het beste loopt

eey ik heb net weer lopen knutselen
ik had sproeier 82... heb er 78 en 80 in gedaan
alleen nu start die wel maar wilt mijn achterband niet in beweging komen...
- is dat dan omdat ik een goeie mengselverhouding heb en dat nu me drukveer en trekveer moeten aanpassen?
- of heb ik gewoon lomp lopen afstellen?

luchtschroef heb ik 1.5 gedraait en stationair gewoon totdat die aan bleef

en ik heb gekeken of die uitlaat lek was maar is niet zo dus weekend ga ik even naar demperwol kijken

Je sproeier is veel te groot voor een peugeot... een std peugeot drukveer is overigens al ongeveer gelijk aan een gele malossi drukveer, dus die kan je ook lekker laten zitten.
In een SF2 zit standaard 54 als ik me niet vergis, en met origineel filter hoef je daar echt geen 25 maten boven te zitten, probeer eens 60 bijvoorbeeld.

Je sproeier is veel te groot voor een peugeot... een std peugeot drukveer is overigens al ongeveer gelijk aan een gele malossi drukveer, dus die kan je ook lekker laten zitten.
In een SF2 zit standaard 54 als ik me niet vergis, en met origineel filter hoef je daar echt geen 25 maten boven te zitten, probeer eens 60 bijvoorbeeld.

Ik zit op 72..

Maar dat heb ik wel :) Enigste andere in de luchtfilter is een malossi element, maar toen er nog een originele in zat, zat er dezelfde sproeier in. Pijpjes zitten ook nog aan de luchtfilter.

Back