70cc speedfight sproeier

Venomix267

New Member
Beste,

ik heb een 70cc polini gietijzer laagtoerige cillinder met een 19mm dellorto carbu met een stage 6 kelk luchtfilter, rode naraku trekveren en een naraku race koppeling,witte malossi drukveer en 10g rollen (malossi multivar) en bougie hittegraad 9.
Als ik half gas geef krijg ik het bekende bwaaap geluid en hij tart slecht als het blok koud is.
ik heb al veel sproeiers geprobeerd,
Ik heb al van 75 tot 92 geprobeerd met weinig resultaat.
enige oplossingen/suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Hittegraad 9 is niet een bougie waar jou cilinder goed mee zal rijden. 8 of zelfs 7 zal al wat beter werken. En 75 tot 92 is nog niet zo veel toch? Maar kijk eens naar de kleur vanje bougie na stukje volgas rijden en dan tijdens vol gas je contact uit en kijken welke kleur je hebt. Dan vanaf daar kun je kijken grotere of kleinere sproeier
 
Hittegraad 9 is niet een bougie waar jou cilinder goed mee zal rijden. 8 of zelfs 7 zal al wat beter werken. En 75 tot 92 is nog niet zo veel toch? Maar kijk eens naar de kleur vanje bougie na stukje volgas rijden en dan tijdens vol gas je contact uit en kijken welke kleur je hebt. Dan vanaf daar kun je kijken grotere of kleinere sproeier
ik ga morgen eentje met hittegraad 8 halen.
En zou ik dan beter rond de 100 gaan van sproeier?
 
Hittegraad is inderdaad te koud voor het type cilinder...
Maar je hebt het ook over een open kelk en 19mm carburateur??

Met die combo ook nog eens 10 gram rollen in de vario is een recept wat nooit lekker uit de oven komt...

Terug naar de tekentafel dus, en het geheel opnieuw proberen af te stellen.
 
Hittegraad is inderdaad te koud voor het type cilinder...
Maar je hebt het ook over een open kelk en 19mm carburateur??

Met die combo ook nog eens 10 gram rollen in de vario is een recept wat nooit lekker uit de oven komt...

Terug naar de tekentafel dus, en het geheel opnieuw proberen af te stellen.
Dan beter andere bougie met lichtere rollen en andere luchtfilter zeker?
 
Een 19mm carburateur past sowieso niet op het standaard spruitstuk van de Peug...
Er is dus het e.e.a. verandert..! Welke type SF, 1,2 of 3?

Ik zou het spul anders inrichten...

Standaard spruitstuk met standaard luchtfilter en een 17,5mm carburateur.
V.w.b. de overbrenging zou ik het standaard houden, met wellicht een iets sterkere drukveer en trekveertjes.
Maar dit ligt ook aan de keuze v.w.b. de uitlaat!

Standaard look of toch een redelijke terugloper uitlaat die het vermogen doet toenemen?
 
Welk spruitstuk ?
BGM of stage 6 ?
Met een 19mm Dellorto is het mogelijk om met origineel filter te rijden maar vergt wat aanpassingen.

Roller 10 gram is teveel.
Sito plus is het raadzaam om te kijken tussen de 8,5 en 7.
 
Welk spruitstuk ?
BGM of stage 6 ?
Met een 19mm Dellorto is het mogelijk om met origineel filter te rijden maar vergt wat aanpassingen.

Roller 10 gram is teveel.
Sito plus is het raadzaam om te kijken tussen de 8,5 en 7.
Tnt spruitstuk voor 19-21 mm carburateurs en ik heb een kleinere kelk liggen zou dat ook lukken?
 
Tnt spruitstuk voor 19-21 mm carburateurs en ik heb een kleinere kelk liggen zou dat ook lukken?

Voor het TNT spruitstuk weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik heb zelf een BGM vergroten doorlaat spruitstuk voor de 19mm carb.
Met de Dellorto en verloop gelijmd in het originele filter kwam ik er net mee weg.
Heb het ook met een Polini CP 19 mm geprobeerd maar die heeft een grotere aansluiting voor het luchtfilter dus hier gaat weer een ander verloop op welke langer is en je dus niet meer uitkomt.

Met de Polini maak ik nu gebruik van een kartbox filter. Dempt het geluid ook aanzienlijk en sproeier hoeft ook niet zo groot.

Plaatje bij het praatje:
 

Attachments

  • IMG_20210807_173613.jpg
    IMG_20210807_173613.jpg
    159.8 KB · Views: 26
  • IMG_20210804_145537.jpg
    IMG_20210804_145537.jpg
    270.8 KB · Views: 27
Voor het TNT spruitstuk weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik heb zelf een BGM vergroten doorlaat spruitstuk voor de 19mm carb.
Met de Dellorto en verloop gelijmd in het originele filter kwam ik er net mee weg.
Heb het ook met een Polini CP 19 mm geprobeerd maar die heeft een grotere aansluiting voor het luchtfilter dus hier gaat weer een ander verloop op welke langer is en je dus niet meer uitkomt.

Met de Polini maak ik nu gebruik van een kartbox filter. Dempt het geluid ook aanzienlijk en sproeier hoeft ook niet zo groot.

Plaatje bij het praatje:
Welke sproeier zou je dan aanraden?
 
Welke sproeier zou je dan aanraden?
Kijk nou eens gewoon naar je bougie kleur.... als er 100 scooters met eenzelfde setup staan zitten er zeker 40 verschillende maten sproeiers in. Zoiets is niet aan te raden maar gewoon een kwestie van kijken naar je kleur van je bougie en vanaf daar kijk je wat er in zit en of je groter of kleiner moet. Dat kan niemand je vanaf een toetsenbord voorkauwen
 

Attachments

  • sparkplug-1024x933.jpg
    sparkplug-1024x933.jpg
    201.2 KB · Views: 25
Back
Top