70cc setup advies

JDS

Well-Known Member
Ik ga binnenkort een 70cc op mijn booster (2012 model ) steken. Nu ivm met de afstelling zat ik te denken aan een sproeier 85 op 12 carburateur. Rollen 5.5 gram. Bougie nr8. Sitoplus ontgrensd. Zou ik carbon membraam plaatjes ook moeten steken? En welke trekveertjes neem ik het best?
 
Advertisement - register to remove this

De membraan kan je origineel laten als deze nog gewoon goed is, als dit niet het geval is raad ik een malossi vl12 of vl14 aan !
Wat de trekveren betreft :
Ik raad aan malossi geel en wit te kopen en dit uit te proberen.

Drukveer:
Ook even een witte en gele malossi drukveer kopen, ieder blokt reageert anders op een bepaalde setup.

Rollen zijn denkt ik aardig goed zo te lezen maar ook dit hangt allemaal van elkaar af
 
Ok, dacht mss best de membraam te veranderen naar carbon plaatjes. Deze die erop zitten zijn nog goed,Ik ga voor een 70 DR gietijzer, hoeft niet perse om te knallen wil gwn wat sneller vooruit ipv een 50cc. Zal een sproeier 85 voldoende zijn?
 
Zou als ik jou was sproeier 80 tm 100 aanschoppen met stappen van 2 maten, het is altijd even proberen wat het beste loopt, en goed de kleur van de bougie in de gaten houden natuurlijk
 
Ok mensjes, ik denk dat ik eruit ben. Dit zal mijn set up worden.
Cilinder: DR 70 cc gietijzer
Krukass: standaard laten
Uitlaat; sito plus ontgrensd
Vario: standaard met rollen rond de 5 a 5.5 gram ( beetje testen) vario ring verwijderd natuurlijk.
Drukveer: Wit van malosie
Sproeier: tussen de 86-90
Bougie: NGK 9
Trekveren: Groene van?? zitten nu groene in maar weet niet welk merk, trekt wel goed op met de sito op een 50cc
Zo, dit is het.Enige waar ik mijn twijfels nog over heb is de druk veer en trek veren. Wat denken jullie? nog enig advies voor ik alles bestel binnenkort?
 
Ik raad aan de trekveren en drukveer van 1 merk te kopen zoals malossi, ook raad ik aan om (als je budget het toelaat ) zowel witte als gele trek en drukveren te kopen. Kan altijd handig zijn voor later.

Ik rij zelf met deze setup :

Drukveer : wit malossi
Trekveren : polini hi speed (gelijk aan malossi geel)
Rollertjes : 5,5 gram (13x16)
Uitlaat : Gianelli reverse
Cilinder : Dr70 cc
Ontsteking : Standaard
Carburateur : Dell 'orto 12,5 mm
Sproeier : 90
Luchtfilter : Standaard
Variateur : Polini hi speed
Koppeling : Standaard
Krukas : Malossi RHQ pen 10
Membraan : Standaard
Lagers en keerkringen : skf c4
V-snaar : standaard
Snelgas : domino
 
Carburateur is dezelfde als de mijne. Delorto 12,5 Luchtfilter laat ik ook standaard. Maar zou een witte drukveer voldoende zijn voor mijn set up? En de standaard vario ? Ben namelijk niet van plan om een terug loop uitlaat te gebruiken omdat ik de scooter dagelijks gebruik en in de stad zijn de blauw daar niet zo gek van ;) dus enkel een sito plus of stage 6 street etc
 
Zou voldoende moeten zijn, rijd er zelf ook mee en heb geen klachten, echter is dit wel per scooter verschillend. In theorie zou dit genoeg moeten zijn maar in de praktijk kan dit nog wel is verschillen. Ik zou als ik jou was gewoon een witte drukveer kopen van malossi, zodra je gaat rijden kom je er snel genoeg achter of deze naar je zin is of niet. Zoniet dan kan je er mee blijven rijden tot je een gele hebt aangeschaft, alleen een verkeerde drukveer opzich kan bijna tot helemaal niks aan schade verrichten aan de rest van het blok
 
Ok het is deze 70 geworden omdat de andere die ik wou maar pas in september kan worden geleverd :-/. Nu wou ik weten, waarvoor dienen die schroefjes en "rubberen" ring/pakking die erbij zit? Is voor booster minarelli verticaal.
 

Attachments

  • 0105317237_zoom.jpg
    0105317237_zoom.jpg
    231.5 KB · Views: 22
hij zit er onder, al paar km's gereden en gaat lekker... Nu eerst 500 km inrijden dan kijken voor de rollen, en spoeier 88 is wat te groot gegokt denk ik , bougie gaat beetje naar de zwarte kant op , ga deze week 86 steken. Verder weet ik nog steeds niet waar die 2 schroefjes voor dienen die erbij zaten. Iets met de koelkap staat in de manuel. Membraam plaatjes die erbij zaten ook direct gemonteerd.
 
Back
Top