70cc runner, wat vervangen?

Jpk

New Member
Hoi mensen,

Ik heb een 2 takt runner 50cc, ik heb een 70cc cilinder gekocht en moet daarbij een passende zuiger kopen.
Mijn vraag was: moet ik dan jog wat vervangen?
Of kan een 50cc standaard blok gwn met een 70cc cilinder en zuiger?
Uitlaat kan standaard blijven?

Ik kan dit echt nergens vinden dus zou mij enorm helpen als jullie het antwoord hebben!

Groetjes ,
 
Advertisement - register to remove this

vertel eerst eens wat voor 70 cc je gekocht heb , daar zijn div soorten van .
en waarom koop je een cilinder zonder zuiger?
Een beetje Scooterzaak kan de Cilinder opmeten , en een juiste zuiger leveren .
Bij een Beetje Cilinder staat de maat aangegeven , en kan je een zuiger bestellen .
Een normale 70 CC Cilinder past op het blok, snellere Cilinders past niet ( MHR T7 Bijv ) , dan zal het Carter gekotterd moeten worden .
 
Er komt wat kijken bij een 70cc die 25+ PK geeft,
zoals een speciale krukas, een ontsteking als Hpi ,
een goede uitlaat en nog wat dingen.
Denk aan een kleine 1500 Euro aan onderdelen en zo´n 500 Euro arbeidsuren.

En natuurlijk een auto met aanhanger om de scooter te vervoeren naar een circuit aangezien je
er niet mee in het verkeer kunt rijden.
Had je al een bepaald circuit in gedachten om de 70cc te rijden?
 
Er komt wat kijken bij een 70cc die 25+ PK geeft,
Denk aan een kleine 1500 Euro aan onderdelen en zo´n 500 Euro arbeidsuren.
Dat red je niet met 1500,00 Mijn Blok MHR Team Speed 7T is al 2500,00 + met wat er op / aan / en inzit.
Betreft de TS : als je met standaard uitlaat wil gaan rijden dat zou kunnen met een laagtoerige gietijzer Cilinder, echter is dat niet aan te bevelen , Cilinder kan de hitte niet kwijt via de uitlaat , met alle gevolgen van dien .
 
Laat me raden jij denkt een koopje te scoren door een cilinder te kopen zonder zuiger en wil nu een snel blok bouwen? Waarom zat er geen zuiger bij? Zal wel kapot zijn gelopen slecht beun gefixt of misschien zijn er geen zuigers meer te krijgen..... Noem mäar ff die Hebo die al 5x op marktplaats voorbij kwam bij andere verkoper waar geen zuigers meer voor te koop zijn.

Zou eerst maar met je 50cc blijven rijden en beetje lezen want staan boeken vol over dit onderwerp overal te vinden
 
Back
Top