stevenklaas

New Member
Hallo,

ik heb een probleem met mijn scooter (jog r)

Scooter rijdt snel weg trekt hard(bij volgas) maar na dat je gas terug doet en weer gas geeft is alle power weg en gaat die veel minder snel ( brommer is van tevoren goed warm gelopen dus kan niet liggen aan een koude moter)

Ik heb al veel dingen geprobeerd zo als afstellen en andere sproeiers

Met : std lucht filter 70 tot 96 sproeier geprobeerd op sproeier 88 rijdt hij het beste (maar als nog niet wat je zou verwachten van deze setup)

Met : powerfilter 80 tot 104 geprobeerd op sproeier 100 rijdt hij het beste( maar duurt eerst even voor dat hij goed op komt maar schiet daarna meteen in 1 rechte lijn door naar zijn top)

bij beiden lucht filters kom ik weer terug op het eerste probleem dat hij na vol gas erg veel power verliest en niet meer goed rijdt


met std luchtfilter heeft de brommer moeite met starten met een power filter is dit probleem helemaal weg

Scooter trekt aan het begin niet meteen snel weg (ook niet bij een tekleine sproeier)

de carb is helemaal schoon

kon geen valse lucht vinden

Dus zat zelf tedenken aan een kapotte/lekke kering of dat ik mijn koppeling en v-snaar moet upgraden(misschien slipt die teveel als ik weer gas geef)

Iemand tips of het zelfde probleem ?









setup :
Krukas Doppler Racing Endruance Pen 10
Cilinder Stage6 Racing MKII 70cc
Yasuni R
Dellorto 17.5mm
Bromverstanding
Membraan Malossi VL14
Variateurset Naraku sport - 4gram rollen
Orginele koppeling
orginele v snaar

 
Advertisement - register to remove this

Welke drukveer heb je erin zitten.
Want dit kan heel goed komen door een verkeerde drukveer. Ik zou een beginnen met ee Malossi rode of gele drukveer.

De uitlaat is ook niet echt geschikt voor deze cilinder. Heb je de cilunder met vlinderpoort? Deze wil namelijk wel rond de 12.000 toeren maken. De yasuni R is daar niet echt geschikt voor.
 
Cilinder Stage6 Racing MKII 70cc
Yasuni R



Beetje rare combo..

Yasuni R is meer voor wat lager toerige cilinders,
Racing MKII lijkt mij een middeltoerige cilinder.
Misschien verlies je daarom wel power op top.

Zou een andere uitlaat erop zetten.


Weet het verschil niet tussen een C16 of C20 uitlaat.
Maar denk dat de C16 het beter gaat doen.


Dit gevonden:

Yasuni C16 Uitlaat

De Yasuni Carrera 16 is het model onder de Yasuni C20 en de C21 en uiterst geschikt voor setups met een middel tot hoogtoerig 50cc of 70cc cilinder. De Yasuni C16 heeft iets minder volume en de uitlaat is iets langer als de andere modellen van Yasuni.
 
Welke drukveer heb je erin zitten.
Want dit kan heel goed komen door een verkeerde drukveer. Ik zou een beginnen met ee Malossi rode of gele drukveer.

De uitlaat is ook niet echt geschikt voor deze cilinder. Heb je de cilunder met vlinderpoort? Deze wil namelijk wel rond de 12.000 toeren maken. De yasuni R is daar niet echt geschikt voor.
heb er al een rode drukveer in zitten..
gele ook al geprobeerd
Post automatically merged:

Cilinder Stage6 Racing MKII 70cc
Yasuni R



Beetje rare combo..

Yasuni R is meer voor wat lager toerige cilinders,
Racing MKII lijkt mij een middeltoerige cilinder.
Misschien verlies je daarom wel power op top.

Zou een andere uitlaat erop zetten.


Weet het verschil niet tussen een C16 of C20 uitlaat.
Maar denk dat de C16 het beter gaat doen.


Dit gevonden:

Yasuni C16 Uitlaat

De Yasuni Carrera 16 is het model onder de Yasuni C20 en de C21 en uiterst geschikt voor setups met een middel tot hoogtoerig 50cc of 70cc cilinder. De Yasuni C16 heeft iets minder volume en de uitlaat is iets langer als de andere modellen van Yasuni.
dat zou idd best kunnen, maar lijkt mij niet dat daar door mijn power weg valt als ik weer gas geef?
 
Last edited:
Drukveer zal je wel aardig in de goede richting zitten. Ken je toevallig niet iemand die een andere uitlaat heeft die je kan testen?

Rijd je met een AC of LC want de AC is volgens mij wat tammer dan de LC
 
Drukveer zal je wel aardig in de goede richting zitten. Ken je toevallig niet iemand die een andere uitlaat heeft die je kan testen?

Rijd je met een AC of LC want de AC is volgens mij wat tammer dan de LC
Ja van de week ga ik even een c16 proberen, Heb een AC die is idd wat milder maar daar was ik van op de hoogte

hoop dat die c16 wat gaat doen...
 
heb er al een rode drukveer in zitten..
gele ook al geprobeerd
Post automatically merged:


dat zou idd best kunnen, maar lijkt mij niet dat daar door mijn power weg valt als ik weer gas geef?
Dat zou juist wel kunnen, aangezien de r een laagtoerige uitlaat is en de mk2 ZEER hoogtoerig. Dus je krijgt je pakpunt nooit fatsoenlijk afgesteld, ik zou absoluut een c16 proberen!
 
ik denk dat het aan je uitlaat ligt ik heb een yamaha jog r en had daar een 50 cc snel op en had de oude terugloop erop gezet had precies hetzelfde probleem later heb ik daar een sito op gezet en na volgas bleeg hij ook volgas rijden
 
Back
Top