70cc probleem gaskabel? help

t.vanmeulem

New Member
Ik heb een 70cc Peugeot fox, waar ik een probleem mee heb. Stationair blijft het aantal toeren redelijk gelijk, maar het grootste probleem komt als ik ermee rijd en ik kom boven een bepaalde snelheid van ongeveer 25km per uur. Op dit punt blijft ie rijden nadat ik het gas loslaat. Stopt weer als ik rem en weer onder dat omslagpunt kom. Wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Graag alle suggesties plaatsen, ik ben nog redelijk onbekend met scooters!

(heb een soortgelijke vraag eerder deze week geplaatst, maar heb nu wat betere informatie)
 
Advertisement - register to remove this

Heb dit probleem ook met mijn Peugeot elyseo gehad. Volgensmij zijn dat dezelfde motorblokken.

Bij mij was opnieuw afstellen luchtschroef en stationair schroef de oplossing.
Ja ik heb vanmiddag ook aan de stationairsschroef gedraaid (Verhielp het eerste deel van dit probleem) maar k kwam er niet achter welke schroef de luchtschroef was. Heeft die nog bepaalde kenmerken?
 
Oke dan ga ik denk ik de carburateur vanbinnen schoonmaken en een luchtfilter aanschaffen.
Zonder luchtfilter klopt sowieso je hele lucht/benzine mengsel niet dus afstellen heeft geen zin. Dit kan zelfs een oorzaak zijn van het hoge toerental. Bovendien loop je het risico dat er een steentje o.i.d inschiet en dan is het voorbij met de pret (vastloper bijvoorbeeld).
 
Zonder luchtfilter klopt sowieso je hele lucht/benzine mengsel niet dus afstellen heeft geen zin. Dit kan zelfs een oorzaak zijn van het hoge toerental. Bovendien loop je het risico dat er een steentje o.i.d inschiet en dan is het voorbij met de pret (vastloper bijvoorbeeld).
Ja ik kan nu gewoon met mn hand het gat afdekken waar de caburateur lucht in trekt. Ik neem aan dat daar het filter hoort te zitten?
 
Als het fout gaat dan word niet alleen je cilinder er vies van. Dan heb je wel meer op je bord. Denk aan een klein steentje die tussen zuiger en wand gaat inzitten waardoor de boel vastloopt.
Ik snap ook niet waarom je loopt rond te rijden zonder luchtfilter. Dat wekt bij mij het idee op dat je geen benul hebt van waar je mee bezig bent.
 
Controleer ff je gasschuif en gasnaald of deze wel volledig terugkomen. Daarnaast standaard vacuum controle uitvoeren. Dus controleer de spruitstuk of er links en rechts geen beschadigingen etc zijn.
 
Als het fout gaat dan word niet alleen je cilinder er vies van. Dan heb je wel meer op je bord. Denk aan een klein steentje die tussen zuiger en wand gaat inzitten waardoor de boel vastloopt.
Ik snap ook niet waarom je loopt rond te rijden zonder luchtfilter. Dat wekt bij mij het idee op dat je geen benul hebt van waar je mee bezig bent.
Ik heb deze scooter net gekocht en de kappen er nog niet afgehad
Post automatically merged:

Controleer ff je gasschuif en gasnaald of deze wel volledig terugkomen. Daarnaast standaard vacuum controle uitvoeren. Dus controleer de spruitstuk of er links en rechts geen beschadigingen etc zijn.
Heb vandaag gasschuif en -naald eruitgehad en die zien er nog heel netjes uit, denk dus niet dat daar het probleem zit. De pakking bij het spruitstuk had een scheurtje dus ik gok dat dat het probleem is.
 
Ik heb deze scooter net gekocht en de kappen er nog niet afgehad
Post automatically merged:


Heb vandaag gasschuif en -naald eruitgehad en die zien er nog heel netjes uit, denk dus niet dat daar het probleem zit. De pakking bij het spruitstuk had een scheurtje dus ik gok dat dat het probleem is.
Zit er dik in. Fixen en even uitproberen.
 
Back
Top