70cc polini maak geen toeren rijd sloom

bundyy_

Well-Known Member
Ik heb een 70cc polini puch zip, het is een race cilinder polini evo 3 ik heb hem ook laten afdraaien,

Setup,
70cc polini evo 3 (aluminuim(
Leovince uitlaat terugloop
12mm cabarateur, sproeier 84
Groene malossi , standaard trekveertjes (ik ga nog paarse dmp zetten)
Malossi spuit stuk , en menbraam
5,5gr rollen (ook al geprobeerd met 4,4)

Het probleem is als volg, hij maak lagen touren en presteerd niet alles lijkt wel of hy niet goed op touren wil komen bijna alles al geprobeerd maar hy wilt gewoon niet goed vooruit komen hy rijdt nu zegmaar het zelfde als 50cc met terugloop weet iemand wat het kan zijn? Mvg lorenzo
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt erop of de 12mm carburateur gewoon te weinig doorlaat voor zo'n hoogtoerige 70cc alu...
Waarom geen 17.5mm carb of meer met zo'n setup?
 
Lijkt erop of de 12mm carburateur gewoon te weinig doorlaat voor zo'n hoogtoerige 70cc alu...
Waarom geen 17.5mm carb of meer met zo'n setup?
Ik had net een 17.5mm cabarateur gezet maar het gas bleef hangen van die cabarateur ik ging ff een stukkie rijden met contact aan en uit doen en toen liep hy nog slechter ..
 
De gebruikte uitlaat is niet geschikt voor die cilinder.. Die cilinder is mid / hoog toerig.
De leo vince uitlaten zijn alleen geschikt voor op een originele of 50cc gietijzeren cilindertjes..

En die 12mm helpt naar ook niet bepaald bij.. Dan heb je op ze minst een 19mm nodig..

Deze setup is een beetje bij elkaar gesprokkeld, zonder enig idee wat men gekocht heeft.
 
De gebruikte uitlaat is niet geschikt voor die cilinder.. Die cilinder is mid / hoog toerig.
De leo vince uitlaten zijn alleen geschikt voor op een originele of 50cc gietijzeren cilindertjes..

En die 12mm helpt naar ook niet bepaald bij.. Dan heb je op ze minst een 19mm nodig..

Deze setup is een beetje bij elkaar gesprokkeld, zonder enig idee wat men gekocht heeft.
Klopt wel een beetje maar met 17.5mm loop hy nog slechter kan het proberen met andere uitlaat eerst?

Yasuni r goed, of meer yasuni c21?
 
Beetje onlogisch dat ie met meer brandstofvolume "nog slechter" loopt.

Zo'n Evo3 vraagt bij uitstek om EN een bijpassende mid/hoogtoerige uitlaat wat die Leovince duidelijk niet is. EN om minimaal een 17.5/19mm (goed) werkende carb en ik mag hopen, geen imitatie spul...
 
Vraag me eerder af of je wel met die cilinder wilt rijden?? Want dat vergt nog wel wat aanpassingen..

Dan kan je beter een Yasuni R nemen met een stage 6 pro cilinder of zo..
En die leovince is alleen maar goed voor laag toerig 50cc cilinders. Ideaal als je terug gaat naar de originele cilinder.
 
Beetje onlogisch dat ie met meer brandstofvolume "nog slechter" loopt...

Zo'n Evo3 vraagt bij uitstek om EN een bijpassende mid/hoogtoerige uitlaat wat die Leovince duidelijk niet is. EN om minimaal een 17.5/19mm (goed) werkende carb en ik mag hopen, geen imitatie spul...
Neenee geen imitatie heb hem zelf laten uitdraaien nieuw nieuw gekocht met zuiger
 
Je bedoelt dat het cilinderhemd niet past? Heb je het carter uitgekotterd of het hemd afgedraaid? Zelf gedaan of laten doen?
 
Bij deze setup zou ik minimaal voor een 16/ 17,5mm carb gaan.
Deze 17,5mm is denk ik de max als je het originele spruitstuk wilt behouden of misschien zelfs 19mm of iets meer maar dat moet je ff meten.
De 12mm carb. in deze setup is niet doordacht. Wat je eigenlijk doet met deze carb. is een interne vernauwing creëren t.o.v de uitmonding van het spruitstuk. Daarmee knijp je als het ware de lucht toevoer wat dicht.

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
 
Back
Top