70cc piaggio ntt loopt bijna niet

Imonkyzz

New Member
beste scooterliefhebbers,

ik heb nu zelf een piaggio ntt die opzich redelijk liep met een niet terugloopuitlaat (leek op korte versie sitoplus) maar die was lek gegaan dus zit er nu een gianelli black swan op. Maar deze loopt totaal niet komt bijna niet van zijn plek af. Haalt met moeite de 35km loopt niet op in toeren heel langzaam en blijft vrij laag in toeren hangen.
Loopt nu ook alleen nog maar als de lucht schroef helemaal dicht is. Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen jullie hulp zou ik dan ook heel erg waarderen.


setup:
Hebo manston revolution 70cc
gianelli black swan
12mm carb sproeier 82
rode druk veer
trekveertje?
4,7 grm rollen
 
Advertisement - register to remove this

Eerst eens beginnen met een andere sproeier. Ook heb je kans dat die nieuwe uitlaat pas vermogen levert bij een stuk meer toeren, je koppeling/drukveer en rollen zal je ook moeten aanpassen.
 
Zoals bas al aangeeft klopt je hele afstelling niet meer.
Maar een 12 mm carb op een 70 cc is tamelijk ondermaats.
Ik zou kijken voor een maatje grotere carb en handje vol sproeiers en dan proberen tot motor lekker loopt.
Daarna je aandrijflijn fijn tunen tot het 1 mooie trekspurt is.
 
Volgens mij heb je een Hoog toerige Cilinder , die alleen tot zijn recht komt met een grote Carburateur , en een hoog toerige uitlaat , etc etc.
 
Ik vind die hele setup niet bij elkaar passen.. Een hebo manston is meer richting de polini evolution en de malossi MHR.

Een gianelli black swan is meer een uitlaat voor op een 70cc giet cilinder.. Zoals DR70 / Malossi 70cc sport / Polini corsa..70cc..

En dan ook nog maar een 12mm carburateur die de boel al helemaal tegenhoud..

Raad je eens aan om de Hebo manston weg te doen en er een andere cilinder ervoor te kiezen, dan kom je wat beter bij de ideale setup die wel wil werken.
 
Back
Top