70cc peugeot Vivacity

Status
Not open for further replies.

Yordi

New Member
Hallo heb een vraagje ik zou graag een 70cc onder mijn peugeot vivacity steken maar wil geen 80 90 100 rijden hij rijd momenteel al 75 maar maar wil gewoon beter oprekken wil niet sneller gaan dus hoe kan ik met een 70cc sneller optrekken maar nog steeds de zelfde snelheid behouden
 
Advertisement - register to remove this

gaat niet. 90 op de teller haal je wel zo al.

Als je hard wilt optrekken en 45km/u wilt gaan kan je beter een elektrische scooter kopen.

Hier even een voorbeeld:


Gaat om het buiten gedeelte.. Een scooter met een verbrandings motor trekt nooit zo hard op.
 
maar je gaat al veel te hard, wat maakt het dan uit als je nog harder gaat?
ja heb je gelijk in maar wil gewoon niet harder dan 75 80 met een A klasse wil gewoon zo hard optrekken dat ik een wheely kan doen tewijl ik rij mijn koppeling is best goed afgesteld op mijn 50cc en trekt niet in de lucht dus heb gewoon meer vermogen nodig een 70cc dus hha
 
ja heb je gelijk in maar wil gewoon niet harder dan 75 80 met een A klasse wil gewoon zo hard optrekken dat ik een wheely kan doen tewijl ik rij mijn koppeling is best goed afgesteld op mijn 50cc en trekt niet in de lucht dus heb gewoon meer vermogen nodig een 70cc dus hha
Wat voor uitlaat heb je eronder? Waarschijnlijk kan je met een betere uitlaat en wat afstelwerk ook een wheelie doen
 
Wat voor uitlaat heb je eronder? Waarschijnlijk kan je met een betere uitlaat en wat afstelwerk ook een wheelie doen
heb een yasuni racing terugloop uitlaat zitten maar daar trek ik minder hard mee op maar loopt hij wel 75 heb ook nog een sito plus liggen en met die trekt hij echt goed op maar ligt top snelehid iets lager rond de 60
 
in een notendop:

een variomatic geeft zijn vermogen af op 1 toerental.
hier wil je over de hele teller range zitten bijv 8000 toeren.
hier stem je alles op af, je cilinder, je vario met rollen, daar over je trekveren en drukveer.
je uitlaat moet dus ook in deze powerband zitten. zeg maar 7500 t/m 8500 toeren waar hij zijn vermogen afgeeft.

een yasuni uitlaat is goed, maar heb je de Z of de R, beide doen het goed op een 50cctje.
de R heeft alleen meer te bieden voor de toekomst zeker met een 70cc.
dit is wel moeilijker af te stellen dan een 50cc.
luchttraject werkt nou niet echt mee op de peug blokjes.

wil je een minder hoge top, dan zou ik weer een vario ring of plaat monteren.
afhankelijk of je nog een standaard vario hebt of een sport variant.
je moet dan alleen goed je top weten en het gas daar los laten of niet verder opendraaien om over toeren te voorkomen.

je kan er nog veel dieper op in gaan, maar begin eerst hier maar eens mee.
en kijk eens wat het kost en of je het waard vind.
peug blokjes zijn laagtoerig en kunnen stock wel wat leveren, maar echt snel worden ze nooit.
 
Nee man, 12.5mm gurtner met luchtfilterbehuizing (zonder aanzuig-buis- ding). Sproeier 78.
Tecnigas Q-tre terugloop
En Stage6 MK II racing 70cc (watergekoeld)
Dat is best netjes dan.
Mijn DR70 in combinatie met de standaard Gurtner en sito plus haalt dat niet hoor.
Stopt rond de 90 zo een beetje.
Kan dat misschien wel wat verder krijgen als ik er wat meer mee speel.
 
maar je gaat al veel te hard, wat maakt het dan uit als je nog harder gaat?

Nou dan is de boete nog hoger dan je minder hard ging. En als je pech hebt ben je ook je rijbewijs kwijt.
Post automatically merged:

heb een yasuni racing terugloop uitlaat zitten maar daar trek ik minder hard mee op maar loopt hij wel 75 heb ook nog een sito plus liggen en met die trekt hij echt goed op maar ligt top snelehid iets lager rond de 60

Dan kan je gewoon niet afstellen.

Want die yasuni racing zou dan zeker al 80 a 85km per uur op de teller moeten gaan.
Even eens het zelfde als met de sito plus.. Alleen de yasuni geeft je wel iets meer kracht vanuit de uitlaat.
 
Dat is best netjes dan.
Mijn DR70 in combinatie met de standaard Gurtner en sito plus haalt dat niet hoor.
Stopt rond de 90 zo een beetje.
Kan dat misschien wel wat verder krijgen als ik er wat meer mee speel.
Had ook een Sito plusje, maar terugloop uitlaat maakt echt een verschil... wel moet je dan de hele boel weer gaan afstellen als je de uitlaat wisselt
 
Had ook een Sito plusje, maar terugloop uitlaat maakt echt een verschil... wel moet je dan de hele boel weer gaan afstellen als je de uitlaat wisselt
Er moet sowieso een terugloper komen voor de MHR die ik heb opgebouwd. Dus ik ga zeker wat testen met een terugloper.
Merkde je veel verschil in geluid ?
 
Dat is best netjes dan.
Mijn DR70 in combinatie met de standaard Gurtner en sito plus haalt dat niet hoor.
Stopt rond de 90 zo een beetje.
Kan dat misschien wel wat verder krijgen als ik er wat meer mee speel.
Dat is best netjes dan.
Mijn DR70 in combinatie met de standaard Gurtner en sito plus haalt dat niet hoor.
Stopt rond de 90 zo een beetje.
Kan dat misschien wel wat verder krijgen als ik er wat meer mee speel.
Hey, 5erveD ik heb ook 70ccDR Viva en wil ook wel de 90 halen zou je toevallig je hele setup kunnen sturen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top