in een notendop:
een variomatic geeft zijn vermogen af op 1 toerental.
hier wil je over de hele teller range zitten bijv 8000 toeren.
hier stem je alles op af, je cilinder, je vario met rollen, daar over je trekveren en drukveer.
je uitlaat moet dus ook in deze powerband zitten. zeg maar 7500 t/m 8500 toeren waar hij zijn vermogen afgeeft.
een yasuni uitlaat is goed, maar heb je de Z of de R, beide doen het goed op een 50cctje.
de R heeft alleen meer te bieden voor de toekomst zeker met een 70cc.
dit is wel moeilijker af te stellen dan een 50cc.
luchttraject werkt nou niet echt mee op de peug blokjes.
wil je een minder hoge top, dan zou ik weer een vario ring of plaat monteren.
afhankelijk of je nog een standaard vario hebt of een sport variant.
je moet dan alleen goed je top weten en het gas daar los laten of niet verder opendraaien om over toeren te voorkomen.
je kan er nog veel dieper op in gaan, maar begin eerst hier maar eens mee.
en kijk eens wat het kost en of je het waard vind.
peug blokjes zijn laagtoerig en kunnen stock wel wat leveren, maar echt snel worden ze nooit.