70cc op vivacity?

junnehj

Member
Ik zie hier veel posts dat 70cc vrij brak loopt op peug verticaal.

Vroeg me af of het wel voor elkaar te krijgen is met originele 12mm en origineel luchtfilter (wil niet opvallen).

Snap dat het niet optimaal is en je zo niet alles uit de cilinder haalt maar voor een simpel dr'tje of airsal (geen t6) moet het toch wel lukken om het een beetje te laten lopen? Ik heb iets meer ervaring met 2 takt en afstellen dan de gemiddelde 16 jarige hier, dat wel.

Of is het weggegooid geld en kan ik beter een leuke 50 kopen, aangezien die wel prima lopen naar me dunkt?

Ervaringen van mensen met een airsal of dr? Met je originele luchtfilter met snorkel?
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat kan prima. De meeste mensen willen er zo veel mogelijk uit halen. Maar als je onopvallend wil rijden kan dat best.

Enige punt is de uitlaat, die moet wel gewoon onbegrensd zijn. Ik zou geen 70 monteren met een prop oid. (dan kan je ook gewoon net zo goed een 50 zonder prop pakken)
 
Ik had een ontgrensd uitlaatje gekocht (Mezoly dacht ik, die goedkope ~50 euro) maar de originele loopt een stuk beter (vivacity 1 uitlaat zonder prop, met piemel). Nog wat geprobeerd met grotere sproeiers maar zo goed als geen winst (54 (std) ,58 ,60 , 64 (te groot) geprobeerd).

Dit op de std cilinder. Vond het ook best apart dat die originele met piemel het beter doet bij die grotere sproeiers als een ontgrensde... klopt niet helemaal in mijn hoofd.

Wil dus eigenlijk die originele eerst proberen (een stuk stiller en meer koppel onderin, die Mezoly is niet zo best naar mijn idee). Zou de piemel er wel afhalen maar heb geen las apparaat. Evt is de piemel al dicht en er weer netjes opgelast, maar als ik naar de uitlaat kijk is dit volgens mij niet het geval (wel overgespoten, was een roestbak)

Ander pijpje kan anders altijd nog. Wat is aan te raden qua standaard look uitlaat op Peugeot? Over die Sito beugel ophanging lees ik hier weer vaak dat ik beter iets met vaste ophanging kan kopen, omdat anders die ophangpunten aan het blok kapot gaan/scheuren na verloop van tijd. Denk dat ik maar gewoon een standaard zonder piemel ga zoeken 2e hands.

Waar moet ik aan denken qua sproeier op de 70cc? Rond de 70-75?
 
Last edited:
Zon Mezoly uitlaat is slechter dan de standaard uitlaat dus dat klopt wel.
De beslissing om de standaard carb en luchtfilter te behouden is een goede keuze,
die zijn het beste voor deze blokken en dan past alles nog netjes.
Je ziet vaak jongeren er een 19 mm imitatiecarb er op zetten en dan komen ze vragen hoe het het beste is af te stellen,
wat gewoon onmogelijk is op deze tamme blokjes.
Met een 70cc van DR ( die veel beter en slijtvaster is dan de Airsal ) , de standaard carb en luchtfilter en ontgrensde standaard uitlaat krijg je een mooi laagtoerige setup die het vooral moet hebben van meer koppel onderin wat handig is met heuvels, tegenwind of boodschappen.

Komt goed , ik denk dat je qua sproeier niet heel veel hoger hoeft met deze setup maar daar moet je zelf uit komen.
 
Die tijd heb ik vroeger wel gehad met een Aerox ;). Toen waren de boetes nog 60 euro en vrolijk doorrijden tenzij het echt heel bont was.

Anno 2024 lijkt me dat niet zo handig. Je bent je scooter zo kwijt. Zonde want er zijn al zo weinig goede minarelli's meer te vinden.

De Vivacitys daarintegen blijken oersterk als je marktplaats mag geloven (het aanbod is reuze).

Ik heb ondertussen mijn leeftijd mee en de politie kijkt geen 2 keer als ik voorbij kom op een origineel ogende vrouwenscooter ;). Een beetje doorrijden mag echter wel een heb nu een vivacity over die algeheel wat mindere staat is om is wat dingen op te proberen.

Denk dat ik wel voor de airsal ga want lekker goedkoop. Maakt niet zoveel uit voor deze scooter wat ermee gebeurd verder, hij kostte maar 50 euro ;) (alles werkt ondertussen, wat een grap. Originele vivacitys niet kapot te krijgen lijkt.)

Ik ga het gewoon proberen en de sproeier moet ik wel uitkomen inderdaad.
 
Back
Top