70cc op snorcarter (brom kenteken)

dkdaan

New Member
Dag leden,

Het volgende bericht betreft mijn Vespa s 2t (was eerst snor en heb hem naar brom laten keuren toen ik hem kocht)

Omdat een van de tapeinden van de uitlaat is afgebroken ben ik in dilemma. Ik kan proberen het tapeind er uit te krijgen of ik kan gelijk een nieuw zuigertje en cilinder plaatsen. Eigenlijk geen dilemma meer aangezien ik al een DR70 heb aangeschaft…

Maar goed, nu las ik ergens dat dat 70 kitje waarschijnlijk niet zal passen op het snor cartertje. Dit ivm een “begrenzing” in de carter waardoor de cilinderhemd niet zou passen. Deze kan worden weggefreesd, alleen ik weet niet zo goed wat precies de begrenzing is. Zou iemand mij aan kunnen wijzen wat precies de begrenzing is en hoever deze weggefreesd moet worden? Ik vind het namelijk een spannende gedachten dat ik als redelijke amateur dit klusje moet gaan klaren om de 70 passend te maken.

ik heb denk ik genoeg ruimte om erbij te kunnen gezien ik het blok er onder vandaan heb gehaald of moet het blok echt gesplitst worden om deze klus uit te voeren?

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • F9A11EEC-A6EB-44AE-9743-70279FB62B73.jpeg
    F9A11EEC-A6EB-44AE-9743-70279FB62B73.jpeg
    308 KB · Views: 16
  • F73940EF-D2F6-4051-88D4-A9FA55F50A30.jpeg
    F73940EF-D2F6-4051-88D4-A9FA55F50A30.jpeg
    207.8 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

Begrenzer in het Carter zit bij Peugeot (snorfiets) , niet bij Piaggio..
In de fly 2t blokken van na 2005 zit wel een opstaande rand waardoor alleen een specifieke snor cilinder past zonder aanpassingen aan de cilinder of het carter, helaas heb ik het zelf mogen ondervinden

De korte blokken van Piaggio (zip/vespa 2t) hebben daar als het goed is geen last van maar omdat ik zelf eigenlijk niks met vespa doe kan ik daar geen garantie op geven
 
Ik zie de Snor beperkingen zitten in je blok de nokken die je in de 2 hoeken boven ziet zitten en helemaal onderin is wat er voor zorgt dat een brom cilinder niet gaat passen.
Ok het is een foto. Het lijkt er heel sterk op dat je de opstaande rand hebt. Maaar omdat alles er toch af ligt als je je cilinder er op duwt past hij? Zo ja, dan heb je het niet.

Post automatically merged:

Begrenzer in het Carter zit bij Peugeot (snorfiets) , niet bij Piaggio..
Niet waar, ook Piaggio heeft het, je komt het alleen bijna nooit tegen.
 
zie de laatste 2 reacties nu pas, maar wat MSSH leek te zien klopt. de cilinderhemd bleef idd op de verhoging haken.

Heb het randje vervolgens weggefreesd. Nu hoop ik alleen dat er daarbij niet heel veel mis is gegaan aangezien ik geen eerdere ervaring met Carters aanpassen heb. Ik ga mijn blok nu splitsen en nieuw spul monteren (krukasje en lagers).

Iedereen bedankt voor het meedenken! van mij mag het topic dicht…
 
zie de laatste 2 reacties nu pas, maar wat MSSH leek te zien klopt. de cilinderhemd bleef idd op de verhoging haken.

Heb het randje vervolgens weggefreesd. Nu hoop ik alleen dat er daarbij niet heel veel mis is gegaan aangezien ik geen eerdere ervaring met Carters aanpassen heb. Ik ga mijn blok nu splitsen en nieuw spul monteren (krukasje en lagers).

Iedereen bedankt voor het meedenken! van mij mag het topic dicht…
Kan weinig misgaan met dat randje wegfrezen hoor, zorg wel dat er geen vijlsel meer in het carter ligt als je hem weer opbouwt
 
Back
Top