70cc op piaggio zip ? begrenzingen ?

Advertisement - register to remove this

Ja je moet wel groter in sproeier gaan.
Hierdoor zal die beter gaan lopen en de kans op een vast/warmloper verkleinen (als de sproeier goed is).
Verder moet je ook je vario en heel misschien ook je koppeling even afstellen.

En de begrenzers zijn de uitlaatprop en de varioplaat. Verder weet ik het niet :p
 
een ring in de vario , een prop in de uitlaat en/of een extra buisje , er kan ook nog een plaat tussen membraan en spruitstuk liggen..

verder moet je je sproeier wel aanpassen , het gaat ook niet alleen om goed lopen of niet ,maar ook om BLIJVEN lopen, is de sproeier te klein kan ie kapot lopen..
 
bij nieuwe sp's zit er ook een plaatje in de carburateur bij de luchtfilter aansluiting.
als je deze weghaald moet er zoiezo een grotere sproeier in.
 
en kunnen de mensen van de brommerwinkel het ook doen ? dus een kit steken en juiste sproeier en afstellen ? want ik heb ng geen ervaring met scooters, alleen met bromfietsen zoals honda camino en dergelijke.. en wat is de originele sproeier vn een zip ?

mvg
 
Last edited:
nog een vraagje, wat is de originele grote van sproeier op dit model ?
en hoeveel moet je je sproeier vergroten als je alleen een andere uitlaat steekt ?
mvg
 
Ik heb ook 't nieuwe zip sp model voor straatgebruik.
Ik heb alle begrenzingen er uit gehaald (ook de luchtfilterbegrenzing, alleen of dit veel heeft uit gehaald weet ik niet, gewoon alles in 1x gedaan).

En ben van de std. sproeier 53 naar ik geloof 83 gegaan.
Groot verschil inderdaad, maar komt voornamelijk door de luchtfilter begrenzing die er ook uit is denk ik, maar ik vind 'm wel goed zo.
 
hoop dat je aan een aluminium cilinder denkt want bij gietijzeren 70cc kan je net zo goed je standaard cilinder gebruiken
 
hoop dat je aan een aluminium cilinder denkt want bij gietijzeren 70cc kan je net zo goed je standaard cilinder gebruiken
Wil jij eens een rondje op me gietijzeren 70cctje rijden dan? Due plus is echt snel hoor, ook al is het gietijzer, vergis je niet.
 
ik heb de uitlaat er eindelijk afgekregen en ik heb gemerkt dat er geen prop inzit, maar dat de uitlaat bij het mondstuk gwn versmalt is..
ik heb nu een expansie-uitlaat gestoken, in het begin trok hij nog redelijk goed op, maar na 5 minuutjes rijden ging het al heel wat slechter en zeker als ik bergop reed.

en nog een extra vraagje =D
hoe warm word een expansie uitlaat ongeveer ? in graden celcius ?

mvg
 
Last edited:
Back
Top