70cc op een zip iget 4takt 2020

Advertisement - register to remove this

Omdat je als noob zelf niet ff zomaar een cillindertje monteert etc en kleppen stelt
Ik weet gwn niet veel van een zip maar ik kan een cilinder vervangen van een yz 125 dus ben geen noob
Post automatically merged:

Dankuwel ik heb wel een euro 4 maar als ik die in euro 4 koop dan heb ik alles dat ik nodig heb?
 
Last edited:
oke als je dan geen noob bent waarom dan deze achterlijke vragen?? Als je het zogenaamd allemaal weet. Man denkt met een 50cc ECU op 80cc te kunnen rijden. Dan ben je in mijn ogen wel een noob. Miss meer re-search doen
 
Het gaat er om of je het wel of niet kan. Dat jij een cilinder op een 2takt kan plaatsen wil niet zeggen dat jij het ook op een 4takt kan. Een cilinder op een 2takt kan een kind van 5 nog wel dat stelt allemaal geen fuck voor. Maar 4takt daar in tegen is een hele andere wereld, denk bijvoorbeeld aan je zuigerveren op de juiste plek doen met de juiste speling, kleppen op de juiste maat stellen met een voelmaat, juiste nokkenas gebruikt, distributie ketting op tijd zetten en op de juiste spanning, zorg er voor dat je distributiekroon geen speling heeft al met al zit er gewoon meer techniek in dan een simpele 2takt motor.

En als jij al hierboven aangeeft dat jij niet zoveel van een zip weet en meent dat je met een 50cc ecu met een 80cc wilt rijden en vraagt of een nieuwe carburateur moet gebruiken terwijl het een injectie kut blok is lijkt mij het verstandig dat je die cilinder laat monteren die er wel ervaring mee heeft.

Voordat je hier huilend terug komt op het forum dat je blok naar de klote is en wij dan zogenaamd slecht advies heeft gegeven. Dus leer het maar eerst op de scooter van je moeder of je oma. Beter is dat iemand die het WEL kan het gewoon doet.
 
Het gaat er om of je het wel of niet kan. Dat jij een cilinder op een 2takt kan plaatsen wil niet zeggen dat jij het ook op een 4takt kan. Een cilinder op een 2takt kan een kind van 5 nog wel dat stelt allemaal geen fuck voor. Maar 4takt daar in tegen is een hele andere wereld, denk bijvoorbeeld aan je zuigerveren op de juiste plek doen met de juiste speling, kleppen op de juiste maat stellen met een voelmaat, juiste nokkenas gebruikt, distributie ketting op tijd zetten en op de juiste spanning, zorg er voor dat je distributiekroon geen speling heeft al met al zit er gewoon meer techniek in dan een simpele 2takt motor.

En als jij al hierboven aangeeft dat jij niet zoveel van een zip weet en meent dat je met een 50cc ecu met een 80cc wilt rijden en vraagt of een nieuwe carburateur moet gebruiken terwijl het een injectie kut blok is lijkt mij het verstandig dat je die cilinder laat monteren die er wel ervaring mee heeft.

Voordat je hier huilend terug komt op het forum dat je blok naar de klote is en wij dan zogenaamd slecht advies heeft gegeven. Dus leer het maar eerst op de scooter van je moeder of je oma. Beter is dat iemand die het WEL kan het gewoon doet.

eens
 
stupid.gif

Dit icoontje staat op Motorforum , en kan je aanklikken, zou hier ook wel leuk zijn.
 
Ik weet gwn niet veel van een zip maar ik kan een cilinder vervangen van een yz 125 dus ben geen noob
Post automatically merged:


Dankuwel ik heb wel een euro 4 maar als ik die in euro 4 koop dan heb ik alles dat ik nodig heb?
Kijk effe die filmpjes van Joey Schaar op YT, dan weet je het het echt precies. Maar die ecu en cilinder zijn het belangrijkste. En eventueel een multivar met rollen van het juiste gewicht.
 
Back
Top