This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

70cc of terugloper?

Status
Not open for further replies.

TheRamon

Gewoon Ramon..
Hallo,

Ik heb een SR50 R, standaard met een Sito plus eronder, en hij rijd 85 @ gps.
Nu vind ik dit hard zat, dat sowieso. Alleen zou ik de trekkracht/het koppel wat omhoog willen krikken evt. Wat me tegen houd is de verzekering. Ongelukken kunnen liggen in een klein hoekje en ik heb geen zin om voor jaren lang te betalen. Voor politie is terugloper een eyecatcher, dus dat zie ik aan de ene kant niet zitten.
Mijn vraag is dus: voor de verzekering, terugloopuitlaat of een 70cc?
Aangezien de scooter nu al 85 loopt lijkt het me dat de verzekering ook moeilijk kan doen, maar omdat hij vrijwel standaard is lijkt het mij op een of andere manier dat ze toch wat milder zullen zijn als wanneer je een andere cilinder eronder legt.

MVG,
Ramon

Ligt al een 17,5 mm op dus dan heb ik sowieso een goed koppel.
Maar als ik een ongeluk maak met 60 km/h met deze setup, of met alles hetzelfde alleen wel een DR70, daar maakt de verzekering geen verschil tussen?

Ik dacht namelijk dat ze bij mij sneller door de vingers kijken omdat het niet echt opgevoerd is.

Gewoon geen brokken maken? Als het je schuld niet is boeit het sowieso niet. Verder kijken ze in 90% van de gevallen toch niet of hij "opgevoerd" is of niet.

Klopt, maar ik heb toch wel een vrij racerige rijstijl, bochten hard nemen, rotondes ook. Natuurlijk let ik erg goed op en dit gaat altijd prima. Ik neem geen onverantwoorde risico's. Maar de kans dát het een keer fout gaat is groter natuurlijk.

Oke.. Maken ze onderscheid tussen mijn scooter in deze toestand en dezelfde maar dan met een DR70?

Gewoon harder en lomper rijden. Als je dan een ongeluk maakt is er toch niets meer te checken aan je scooter .
Nee maar rij gewoon verantwoordelijk. En persoonlijk lijkt het me best handig als er eens een CDI wordt ontwikkeld die zichzelf begrenst bij een botsing.
Verder is er niet meer veel toe te voegen.

Verantwoordelijk rijd ik wel. Gewoon altijd op tijd remmen, niet kleven, richtingaanwijzers (zelfs als ik met 50 over de rotonde ga haha).
Denk dat 't dan een DR70 word idd.

Dan bestel ik direct rollers en sproeiers erbij.
Waar moet ik aan denken? 4,5 gram rollen ongeveer met sproeiertje 85? Rijd nu met 5,7 g en sproeier 62. Loopt ietsjes te rijk dus 60 ongeveer is goed.

Gr.

Sproeier rond 80denk ik, en rollen is gewoon testen! Maar denk dat je deze 5,7g wel kan gebruiken als begin!

Hangt ook van blok af! Wat voor blok hangt er onder je sr?

Precies, zo denk ik dus ook
Daarom doe ik het helaas gewoon helemaal niet.
Is me simpelweg te duur, terwijl hij prima rijd. Ik houd van bochten, en veel bochten kan ik goed nemen met achterband en de goede top etc, dus vind het dan wel prima zo..

Bedankt voor alles iedereen

Status
Not open for further replies.