70cc monteren

hoi ik heb een Peugeot scooter 2takt uit jaar 2005 en wil hier een 70cc op plaatsen de scooter hoeft niet 100 plus te gaan im ben al blij al die 75 loopt met goede trekkracht nu zat ik te denken aan een mezoly 70cc cilinder omdat die nu eenmaal goedkoop is en ik niet meer geld heb om een duurdere te kopen,

setup die er in komt

- polini vario
- 17.5m carb dellorto
- polini vsnaar
- sito plus uitlaat


denken jullie dat ik met deze setup en een goede afstelling de 75 kan halen?
 
Advertisement - register to remove this

Zou beginnen met de boel ff schoonmaken met remmenreiniger en een kwast. Dan je carb ff schoonmaken en dan een testritje want zulke dingen kunnen al een hoop schelen. Dan ff je variobus nakijken en wellicht ff met een heel klein beetje smeermiddel in spuiten zodat die soepel door je vario glijd wil nogal eens plakkerig worden. Dan zul je al een heel eind op weg zijn. Dan een nieuw drukveer kan nooit kwaad en setje trekveren eventueel
ja de carb is schoongemaakt toen ik de 70cc gestoken had, vario bus insmeren ga ik morgen doen en druk trekveren nieuwe ook
 
idd.... grote schroevendraaier doet zeker wonderen .... wiebelwiebel en krak..
ga doordacht te werk en niet zomaar gaan beuken en rammen anders word het een pijnlijk en tijdrovend klusje
 
idd.... grote schroevendraaier doet zeker wonderen .... wiebelwiebel en krak..
ga doordacht te werk en niet zomaar gaan beuken en rammen anders word het een pijnlijk en tijdrovend klusje
kheb het vandaag inderdaad met een grote schroevendraaier gedaan en het heeft even geduurd en hij ie er uit

nog effe iets anders ik had een 70cc gemonteerd en met die prop trok die lekker op en ging die ongeveer 75/80 nu ik die prop er uit heb gehaald trekt die vanaf stilstant autowheelie en is de top rond de 95 is dat normaal?
 
Ja ik las die berichten ook.
Zet hem na het goed afstellen eens op een testbank.
Dan hebben we feiten, ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Je bent trouwens Belg?
Ik dacht dat 0320 Netnr van Lelystad was, maar zag een Belgische plaat in een filmpje.
 
nog effe iets anders, mijn achhterrem werkt heel zwaar en soms blijft die hangen hoe los ik dit op
Het achterwiel er uit halen zodat je bij de trommelrem kan.
De trommelremmen er af halen en de remhevel er af halen,
en dan de ruimte waar de remhevel in zit schoon maken van vet en zandresten.
Daarna de remhevel in vetten met wat kopervet en de trommelremmen terug plaatsen.
Even de trommelremmen vetvrij maken en licht opschuren , en de binnenkant van de velg vetvrij maken met remmenreiniger.
Wiel er weer op en klaar.
 
Back
Top