70cc monteren

hoi ik heb een Peugeot scooter 2takt uit jaar 2005 en wil hier een 70cc op plaatsen de scooter hoeft niet 100 plus te gaan im ben al blij al die 75 loopt met goede trekkracht nu zat ik te denken aan een mezoly 70cc cilinder omdat die nu eenmaal goedkoop is en ik niet meer geld heb om een duurdere te kopen,

setup die er in komt

- polini vario
- 17.5m carb dellorto
- polini vsnaar
- sito plus uitlaat


denken jullie dat ik met deze setup en een goede afstelling de 75 kan halen?
 
Advertisement - register to remove this

11 gram rollen in een 2005 Vivacity ....
Dat zou normaal zo rond de 6 a 7 gram zijn ,
wat voor drukveer zit er in ? Een malossi rood of een dergelijke super sterke drukveer?
Het zit namelijk zo dat eerst de rollen op de drukveer afgesteld worden,
niet de drukveer op de rollen.

De standaard Peugeot drukveer van de fabriek origineel en rollen tussen de 6 a 7 gram
zou ongeveer de afstelling zijn .
De standaard fabriek drukveer origineel zit tussen de Malossi wit en geel in qua sterkte,
malossi wit is dus iets te slap en geel net weer iets te sterk.
 
Last edited:
11 gram rollen in een 2005 Vivacity ....
Dat zou normaal zo rond de 6 a 7 gram zijn ,
wat voor drukveer zit er in ? Een malossi rood of een dergelijke super sterke drukveer?
Het zit namelijk zo dat eerst de rollen op de drukveer afgesteld worden,
niet de drukveer op de rollen.

De standaard Peugeot drukveer van de fabriek origineel en rollen tussen de 6 a 7 gram
zou ongeveer de afstelling zijn .
De standaard fabriek drukveer origineel zit tussen de Malossi wit en geel in qua sterkte,
malossi wit is dus iets te slap en geel net weer iets te sterk.
uhm ja ik heb de standaard druk en trekveren nog zal ik die er in zitten en dan de rollen er ol afstellen?
 
Ik waarschuw je alleen maar, je hebt geen idee waar je aan begint. Want als je denkt dit ff in een middagje te doen zonder ervaring dan ga je morgen van een koude kermis terug komen. Om over het afstellen nog maar te zwijgen. Is namelijk niet dat de afstel delen die er standaard inzitten ook meteen de juiste zijn he
 
Ik waarschuw je alleen maar, je hebt geen idee waar je aan begint. Want als je denkt dit ff in een middagje te doen zonder ervaring dan ga je morgen van een koude kermis terug komen. Om over het afstellen nog maar te zwijgen. Is namelijk niet dat de afstel delen die er standaard inzitten ook meteen de juiste zijn he
dat zeg ik ook niet , maar ik kan beter vragen waarmee ik moet beginnen de rest zoek ik zelf wel uit

de scooter rijd gewoon prima tis gewoon als je gas los laat en weer gast geeft dat die effe moet wachten tot dat die hem opakt
 
Zou beginnen met de boel ff schoonmaken met remmenreiniger en een kwast. Dan je carb ff schoonmaken en dan een testritje want zulke dingen kunnen al een hoop schelen. Dan ff je variobus nakijken en wellicht ff met een heel klein beetje smeermiddel in spuiten zodat die soepel door je vario glijd wil nogal eens plakkerig worden. Dan zul je al een heel eind op weg zijn. Dan een nieuw drukveer kan nooit kwaad en setje trekveren eventueel
 
Back
Top