70cc Keuze Vivacity?

SBEUN

Member
Hallo,

Ik heb dus een vivacity met een verticaal blok. Nu had ik dus een warm loper gehad met mijn malossi 70cc Sport cilinder. Nu heb ik dus nog een Polini 70cc Cilinder liggen gloednieuw gietijzer of ik zou ook kunnen kiezen voor een Athena aluminium cilinder 70cc. Heeft iemand al eerder ervaring met athena cilinders en wat is de kwaliteit van athena?

Setup:

Malossi MHR Krukas
21mm cab
HPI onsteking
Alles achter de caterkap full malossi.

Groet
 
Advertisement - register to remove this

Als je nou een warmloper hebt gehad met die malossi 70cc sport cilinder, verwacht je geen tweede bij je nieuwe cilinder?
 
Als je nou een warmloper hebt gehad met die malossi 70cc sport cilinder, verwacht je geen tweede bij je nieuwe cilinder?
wie weet, het kan natuurlijk altijd gebeuren. Of dat nou met de eerste of tweede cilinders is je hebt er altijd kans op. Maar welke cilinder zou je aanraaden tussen de twee?
 
Als de Athena een racing is met vlinderpoort dan is dat zon beetje de snelste cilinder voor dit blok.
Ook al heb ik geen ervaring met ac cilinders, maar veel langzamer dan een LC zal het niet zijn.

Vermoed dat de Polini ook prima zal zijn.
Ken hem niet, maar zal neem ik aan aanzienlijk sneller zijn dan die Malossi sport.
Als het een Polini Corsa 70CC is dan zal dat wel prima zijn.
De moeite wel waard.

Klinkt als gratis monteren en geen cent meer uitgeven.
Op een sproeier en een fles olie na dan.
Niet weer de boel warm laten lopen.
 
Als de Athena een racing is met vlinderpoort dan is dat zon beetje de snelste cilinder voor dit blok.
Ook al heb ik geen ervaring met ac cilinders, maar veel langzamer dan een LC zal het niet zijn.

Vermoed dat de Polini ook prima zal zijn.
Ken hem niet, maar zal neem ik aan aanzienlijk sneller zijn dan die Malossi sport.
Als het een Polini Corsa 70CC is dan zal dat wel prima zijn.
De moeite wel waard.

Klinkt als gratis monteren en geen cent meer uitgeven.
Op een sproeier en een fles olie na dan.
Niet weer de boel warm laten lopen.


Dit is de Athena cilinder die ik besteld heb, is deze een beetje goed?

Big Bore Cylinder Kit With Head Ø 47,6 mm, 70 cc​

https://www.athena.eu/en-nl/big-bore-cylinder-kit-with-head-47-6-mm-70-cc-P152609.htm
 

Attachments

  • big-bore-cylinder-kit-with-head-47-6-mm-70-cc_b3692b7a-f976-48d3-bc69-b61870853452_812-812.png
    big-bore-cylinder-kit-with-head-47-6-mm-70-cc_b3692b7a-f976-48d3-bc69-b61870853452_812-812.png
    175.6 KB · Views: 7
  • big-bore-cylinder-kit-with-head-47-6-mm-70-cc_abbe0ef4-1099-4a4b-936b-144017442b9e_1200-1200.png
    big-bore-cylinder-kit-with-head-47-6-mm-70-cc_abbe0ef4-1099-4a4b-936b-144017442b9e_1200-1200.png
    463.7 KB · Views: 6
Als de Athena een racing is met vlinderpoort dan is dat zon beetje de snelste cilinder voor dit blok.
Ook al heb ik geen ervaring met ac cilinders, maar veel langzamer dan een LC zal het niet zijn.



Geen idee kerel, ik had even gegoogled maar ik zie niet of er een vlinderpoort in zit.
Had je even moeten vragen aan de verkoper.
Zo niet dan zal hij wss niet veel sneller zijn dan de Polini.
 
Ze adverteren met : Big-Bore ... ik vind 47.6 mm .. Niet echt Big-Bore.
Aan de Cilinder te zien is het een middeltoerige Cilinder , en heeft deze geen vlinderpoort , en de spoelers zijn ook Matig .
( Beter bij Jos Dijkman info kunnen vragen , en daar kopen ).
 
Ze adverteren met : Big-Bore ... ik vind 47.6 mm .. Niet echt Big-Bore.
Aan de Cilinder te zien is het een middeltoerige Cilinder , en heeft deze geen vlinderpoort , en de spoelers zijn ook Matig .
( Beter bij Jos Dijkman info kunnen vragen , en daar kopen ).
Maar denk je dat ie beter is dan de Polini Sport AC 70cc cilinder?
 
Ligt er aan wat je plan is , en wat je eisen zijn .
Voor dagelijks gebruik is Gietijzer Ideaal , slijtvast , en gaat niet snel kapot .
Aluminium Cilinders moet je zorgvuldig mee omgaan , en goed onderhouden , anders is het binnen No Time kapot.
 
gewoon eigenlijk een hoog toerige cilinder, maar betekent ook hoog toerig hoe sneller of hoe moet ik dit zien precies?
 
In de zin van cilinders is het doorgaans laagtoerig naar hoogtoerig steeds sneller.
Zoals ik al benoemde, weet het fijne niet van de ac cilinders.

Dit is bijv. een kneiter snelle cilinder en volgens mij ook de snelst verkrijgbare voor dit blok.
Als je hier een vergelijkbare van vindt in ac dan ga je snel.
Ook al kan ik niet bevestigen of die bestaat.
Ik had bijv. in 2006 ofzo met een MHR Replica LC en een omgelaste MHR Team pijp, hpi, 21 mm, 12,2 PK. Afgesteld op straat, toen ik nog een kneusje was. Dus wss wel meer uit te halen.
De Athena zou een slag sneller moeten zijn.
 
Back
Top